Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Online muziek service van Apple?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

Arjan S
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1171 | Lid sinds: 28-11-2002 | Geplaatst om: 22:55 - 04-03-2003
Dit zijn toch niet de minste......

the five major record corporations -- Sony Corp.'s Sony Music Entertainment, Vivendi Universal's Universal Music Group, AOL Time Warner Inc.'s Warner Music Group, Bertelsmann's BMG division and EMI Group.

iMac G5 17 ", 1,9 GHz, 1 Gb, 160 Gb, ext. 120 Gb LaCie

Kees Tieleman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 601 | Lid sinds: 03-09-2002 | Geplaatst om: 07:57 - 05-03-2003
Als ik voor een redelijk bedrag een golden oldie kan dl'en wil ik dat best wel betalen. Wat vind ik een redelijk bedrag?    
Laten we met bieden beginnen op €0,50. Dat zou dan op kunnen lopen tot €1,- voor meer de meest recente muziek.

"Simpel is het moeilijkst" (Johan Cruyff)

Gewist lid
Niet Aanwezig

Gewist
Aantal berichten: n.v.t. | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 08:02 - 05-03-2003
'k Ben geen echte Hollander merk ik al weer   
Als ik toch eens DIE ene plaat terug kon krijgen en dan op cd...wat ik daar al niet voor over zou hebben   

janveenstra
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2616 | Lid sinds: 12-01-2002 | Geplaatst om: 08:07 - 05-03-2003
hehe, de service houdt waarschijnlijk in dat dat mp3tje (of mp4tje) alleen op jouw computer draait. Je zou t dan dus niet kunnen branden.
maar maybe is de betaalservice ook alleen voor niet beveiligde bestanden, die je dus wel kan branden ???

"It's not easy being a penguin..."

Jazzaddict
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3100 | Lid sinds: 28-07-2002 | Geplaatst om: 09:39 - 05-03-2003
Het zal geenzins de illegale downloads verminderen, denk ik. Trouwens dan heb je nog helemaal geen audio-formaat. Behalve dat het een verdienstelijke poging is van Apple, vind ik het maar niets.    

RVW
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6671 | Lid sinds: 26-10-2002 | Geplaatst om: 13:30 - 05-03-2003
Volgens MacOSRumors.com:

The big news of the day is, without a doubt, rumors of a long-awaited music download service from Apple. It will be integrated directly into iTunes, probably with discounts for .Mac members, and should be premiering in a matter of weeks along with the forthcoming iPod update in a particularly music-focused Apple event that we now foresee coming in a matter of 2-3 weeks.

The new music service will offer a very wide selection of audio downloads for varying prices, but averaging $1/song. It will be part of a new release of iTunes and will be very integrated with the iPod as well. Notably, rumor has it (and we have yet to verify this, but it makes good sense) that Apple will not offer music in the popular MP3 format, but rather the Advanced Audio Codec (AAC) format, which will reduce piracy, increase audio quality over MP3, and make the service even more unique to the Mac.

Obviously, the new iTunes and iPod releases will have to integrate mature AAC support for this to happen, and we believe that despite some technical challenges Apple has faced on both of those fronts, this will indeed come to pass. Apple's system will not include much else if anything in the way of piracy protection, and although it has not yet been mentioned, CD burning support is expected since the music will be in the standard AAC file format, and the new version of iTunes is expected to be able to burn AAC files onto standard CDs, or convert them to MP3 CD format, just as it would with MP3s. Expect much more information about this during the week ahead.

My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...

serial c
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1986 | Lid sinds: 25-01-2002 | Geplaatst om: 13:38 - 05-03-2003
ik vrees dat zo'n Music Service alleen werkt (in ieder geval voor mij) als er ook andere muziek is te downloaden dan meuk van mariah, j-lo of justin....sorry hoor maar eerst zien of ze ook dj shadow (vriend van swithcer q-bert), turin brakes, seedling of johan hebben (om maar een paar namen te noemen)....en dan nog, een beetje fonotheek of CD-leenshop heeft die namen wel....maar wie weet verrast Apple me binnenkort (alweer)......en oh ja....hopelijk komen dan ook de nieuwe pods uit......still waitin'....   

deel de weelde: de vrijdagmiddagselectie

Jasper
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 510 | Lid sinds: 06-12-2001 | Geplaatst om: 19:42 - 05-03-2003
Maar hoe zal het dan gaan werken? Gaan we dan allemaal muziek luisteren achter de computer en kan ik dan mijn dure stereo-installatie weg doen?    Ik hoop toch echt niet dat dat de toekomst gaat worden. Nummer downloaden, vervolgens op cd branden en dan vervolgens in mijn mooie cdspeler stoppen om hem daarna te beluisteren. Nee, ik weet niet of dit nou wel zo'n goed idee is. Ik snap best dat je je computer aan je versterker kan hangen, maar ik wel mijn computer helemaal niet in de woonkamer zetten. Dus ze moeten toch echt met iets anders komen...

Groetjes Jasper

2erik
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 391 | Lid sinds: 21-11-2001 | Geplaatst om: 21:32 - 05-03-2003
Natuurlijk is dit de toekomst. Ga maar na, het is een ontzettende omweg om muziek via de gebruikelijke weg bij je thuis te krijgen: muziek wordt opgenomen in een studio, alle bits worden daar op een master CD gebrand, bij de EMI (of een andere grote jongen) wordt die CD gekopieerd, in een hoesje gestopt en naar het distributiecentrum gestuurd. Van daar uit koopt Free Record Shop (of andere CD boer) de CD's op en vervoert ze naar de winkel. Jij gaat naar de winkel en koopt de CD, gaat weer naar huis, stopt die CD in je Mac en luistert.

Dat kan en moet veel korter: Opnamestudio -> database platenmaatschappij -> jouw Mac. Ik durf te beweren dat over 10 jaar het niet anders zal gaan met muziek. Met films ook, maar dat zal langer duren.

En voor wat betreft de kosten, ik denk dat we een keer af moeten van het idee dat alles gratis moet zijn op dit gebied. OK, ik ben erop tegen dat een CD EUR 20 moet kosten, maar laten we wel wezen, ook artiesten willen 's avonds iets te eten hebben. Als die muziek een beetje redelijk betaalbaar is (bijvoorbeeld tussen de 0.50 en 0.75 per nummer) denk ik dat veel mensen er over zullen nadenken. Zeker als het via de Apple way eenvoudig is, en Steve Jobs daar een stevige marketing campagne tegenaan gooit (zullen die platenmaatschappijen ook wel waarderen).

Persoonlijk denk ik dat ze de Apple markt als 'testmarkt' gaan gebruiken.

Jazzaddict
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3100 | Lid sinds: 28-07-2002 | Geplaatst om: 21:39 - 05-03-2003
2erik, als ik echt muziek wil beluisteren doe ik dat in de huiskamer op mijn hifi, maar niet op mijn mac.
Die gebruik ik wel soms voor achtergrondmuziekje.    

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media