Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         iMac terug met enkele problemen zoals traag etc.

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 ]    Volgende »

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6211 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 20:29 - 27-11-2012
@Rees: graag niet de persoon vlak boven je in zijn totaal citeren. Maakt er de leesbaarheid niet vlotter op.
Ik begin het nu al moeilijk volgbaar te vinden...
Ik had je eerder al geantwoord op je vraag, blijkbaar had je men antwoord niet gelezen, dus post ik em nog is en plaats je nu dit: 'Boni ik mag ervan uitgaan dat deze community uit meer mensen bestaat. Spoor is me bijster wat je daarmee kan bedoelen.

En dan schrijf je nog dat je van Apple de laatste ML aangeleverd krijgt terwijl ik uit je antwoorden opmaak dat je de laatste versie van ML al ge´nstalleerd had... zie mijn vraag.

'k ga wat TV kijken, ik ben niet meer mee.   
Nog effe op marin99 replyen eerst.

Citaat: martin93 om 17:04, 27-11-2012

Citaat: boni om 17:00, 27-11-2012

Op een kersvers ge´nstalleerde Mac doen zich geen spotlight problemen voor.

Het ligt er aan wat je een probleem noemt. Na installatie moet spotlight de schijven indexeren, daar is het een tijdje mee bezig en zorgt dan ondertussen voor een trage Mac. Dus de Apple man heeft niet ongelijk.

@Martin99: Volgens @rees heeft die Apple man gezegd dat: 'er kan soms een spotlight probleem zijn, indexeren dus, en dat zorgt ervoor zorgen dat de Mac steeds trager wordt. '
En dat is niet waar bij een redelijk recente Mac met totaal vers OS X ge´nstalleerd op een net geformatteerde HD waar dus totaal niets opstond. Ik heb hier twee joekels van externe HD's, 3 & 6 terrabyte. Na een vers OS X ge´nstalleerd te hebben op de Mac waar die twee aanhangen worden die HD's ge´ndexeerd maar daar gebeurt op de achtergrond en daar is niets van te merken.

De spotlight index kan mettertijd wel is uitzonderlijk corrupt geraken en kan dan makkelijk opnieuw ge´ndexeerd worden:
http://www.appletips.nl/os-x-spotlight-opnieuw-indexeren/
maar dat is in deze context met een clean OS X ML op de iMac van de TS niet van toepassing.

Veelgestelde vragen (bij probl.) & tips *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. *** Mijn Mac(speel)hoek.

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 02:21 - 28-11-2012
Ik bedoelde met ik mag ervan uit gaan enzovoort dat er misschien andere mensen zijn die dezelfde problemen hadden na het installeren van ML op een Mac met dezelfde specs.

Zoals ik schreef ik heb eerst geformatteerd 10.6.8. gebruikt vervolgens programma's geinstalleerd zoals VLC Rar Expander Toast Transmission MKV toolnix Aiseesoft mkv convertor Senuti Simple Comic Logitech server en Office Legaal en ongetwijfeld meer.
Heb de Mac fiks belast door veel programma's te laten uitvoeren met goed resultaat.

Daarna opgestart usb Stick, schijf geformatteerd ML ge´nstalleerd weer programma's ge´nstalleerd zoals VLC Rar Expander Toast Transmission MKV toolnix Aiseesoft mkv convertor Senuti Simple Comic Logitech server en Office Legaal en ongetwijfeld meer.
Ik werd direct geconfronteerd met het traag opbouwen van webpagina's.
Kopieren was niet wat ik gewend was normaal selecteer je wat je sleept het en het proces start direct hier leek het wel alsof de Mac bij elke stap eerst moest nadenken niet echt prettig werken dus.
Er schiet mij wel iets te binnen knip plak kon ik wel vergeten dat lukte dus echt niet.

Daarna maar weer 10.6.8. procedure en het loopt als een zonnetje.

Ik heb dus contact gehad met Apple en deze stuurt mij een installatie cd op van ML.
Ik herhaal enkel de woorden van de Apple techneut Spotlight kan de boosdoener zijn mijn logica zegt dan 2x achter elkaar?

Kan het zijn dat Logitech het zodanig in de war stuurt en de Mac daardoor van slag kan raken?
Vergezocht wellicht maar ik vraag het toch.

Kan ik ML er zo overheen installeren?
http://www.apple.com/nl/osx/how-to-upgrade/
Moet kunnen maar misschien nog tips?
Mij maakt het niet uit om opnieuw alle stappen te doorlopen ik heb verscheidene PC's in huis.

(Bewerkt door REES om 2:25, 28-11-2012)

(Bewerkt door REES om 2:26, 28-11-2012)

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 02:41 - 28-11-2012
zal niet teveel toevoegen maar ik lees dezelfde ervaringen

The only thing I see is the beach ball of death every two to five seconds,

"After downloading, accepting user agreements, installing, and rebooting, I get a white screen with a spinning 'loading' wheel. Normally this indicates that it's about to show me the login screen, however, this literally stayed on the screen for HOURS
Hours is wel iets overdreven.

"When I close the computer for awhile and come back and open it, I get a white screen for a few seconds, and have to wait while it loads," Alexander wrote

"The zooming is often slow, the cursors sometimes disappear, some parts of the text fields don't refresh properly in Safari, animated GIFs get garbled frequently, and videos sometimes get distortions

Problems started right after the Mountain Lion install," Roberts said. "Almost everything I tried doing was insanely slow. I thought this was normal, because things were kind of slow with the Lion upgrade at first. Then streaming sites on Safari stopped working altogether, but worked with Firefox

http://www.ibtimes.com/mac-os-x-mountain-lion-1081-update-coming-which-problems-will-apple-fix-742560

Vrijwel dezelfde ervaringen gehad.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6211 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 02:59 - 28-11-2012
ok, 't is terug helder na je samenvatting. Ik ben terug mee :-)

- ja, je kan Mountain Lion zo over SL 10.6.8 installeren.
- in je tweede post, haal je iets uit een pagina waarin ze zich in 10.8 bevinden en wachten op de eerste upgrade van ML, namelijk 10.8.1.
We zitten nu al een tijd op 10.8.2.
Dus als je ML van de installatie dvd die je krijgt over SL installeert, controleer dan meteen de versie en update zo nodig meteen via software-update naar de recentste versie.
In 10.8.2 zijn de meeste, zo niet alle kinderziekten uit.

- ja, het kan zijn dat logitech je Mac in de war stuurt. Het zit soms in een raar hoekje. Dat weet je meteen als je dat als laatste toevoegt. Onderzoek eerst de werking vlak na de installatie.
Als je ML over SL zet heb je natuurlijk geen cleane installatie...
Dus haal misschien eerst die logitech eraf.

Maar je hebt dus ML al op usb stick, en zo al een volledig clean install gedaan.
Welke versie van ML was dat? 10.8, 108.1, 10.8.2?
En wat ben je nog met de installatie dvd van ML die je opgestuurd wordt? Je hebt ML al.

Veelgestelde vragen (bij probl.) & tips *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. *** Mijn Mac(speel)hoek.

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 10:59 - 28-11-2012
Ik meende de 10.8.2. heb hem dus verwijderd van de USB was niet echt blij op dat moment.
Ik krijg een ML installatie cd omdat de Apple man dit als service aanbiedt laten we het daar maar op houden hij bedoelde het goed en gaf aan dat er zoveel mis kon gaan bij installatie van ML en andere applicaties.
Ik denk dat ik op safe ga spelen en schoon ga installeren maar ik wacht even een maandje mocht er geen problemen optreden dan mag ik veronderstellen dat de Mac niets mankeert.
Ook wil ik eerst checken of ML geen problemen geeft bij Logitech Media Server v7.7.2. Zijn er problemen dan laat ik het zo want ik maak heel veel gebruik van de Squeezebox.

Snow Leopard is ook weer te koop.

http://www.onemorething.nl/2012/11/snow-leopard-weer-te-koop-in-apple-store/

Bedankt voor het meedenken wordt zeer gewaardeerd.

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 24268 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:38 - 28-11-2012

Citaat: REES om 10:59, 28-11-2012
Snow Leopard is ook weer te koop.

http://www.onemorething.nl/2012/11/snow-leopard-weer-te-koop-in-apple-store/

Maar dat was op MacFreak natuurlijk ook allang te lezen...   

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 16:01 - 03-12-2012
Opgelost.
ik heb de Mac wederom opnieuw geformatteerd met Snow Leopard.
Vervolgens de FW ML update Versie 10.8.2. ge´nstalleerd en voilÓ op dit moment RTLZ live streaming nog enkele andere pagina's met heel veel flash ben bezig met unrar en kopiŰren.
Ik heb weer controle over de muis en wat ook prettig is al mijn instellingen zijn automatisch meegegaan behalve dan die ene instelling van de muis de scrol functie.
Alles werkt weer als voorheen geen eeuwige strandbal het is ietsje langzamer maar niet storend.
Ben weer blij deze Mac kan binnenkort in de verkoop met ML.

Geen installatie cd van de Apple mannen maar een usb met Snow Leopard?
Misverstandje laten we het daar maar op houden.   

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 17:21 - 03-12-2012
De server van Logitech doet het ook probleemloos geen haperingen meer of constant bufferen met de Squeezebox Classic.
Zoals het ernaar uit ziet gaat het zeer goed kan enkel niet de update binnenhalen op de server van App store.

edit:

Heb wel 1 vraag misschien keek ik er al jaren overheen.

Ik klik rechtsboven op de strepen maar zie geen berichten terwijl ik er wel 1 heb?
Of is dat iets anders?

(Bewerkt door REES om 17:29, 3-12-2012)

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6211 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 18:13 - 03-12-2012

Citaat: REES om 16:01, 3-12-2012
Opgelost.
ik heb de Mac wederom opnieuw geformatteerd met Snow Leopard.
Vervolgens de FW ML update Versie 10.8.2. ge´nstalleerd ...

waar staat die 'FW' voor in mountain Lion update?
Fire Wire toch niet?

En wat is nu de grote openbaring?
dat je niet meteen ML 10.8.2 op jouw 2 jaar oude Mac kon installeren maar verplicht was eerst SL te installeren op de geformatteerde dus lege interne HD van je iMac?
Als het dat is, dan klopt dat niet.
Ofwel kan ik de situatie niet meer volgen...

REES
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 26 | Lid sinds: 25-11-2012 | Geplaatst om: 21:22 - 03-12-2012
FW daar bedoelde ik de OSX Versie 10.8.2 mee.
Apple vertelde mij dat ik eerst moest formatteren met SL vervolgens ML erover installeren mocht er dan nog problemen zijn dan moest de Mac weer worden opgehaald. Volgens Apple is dit de beste manier om te upgraden en in mijn geval heeft dat goed uitgepakt.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media