Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Desktop Video
         Kwaliteit Mini-DV tapes
                Veel verschil hierin
Welkom bij Vragen: Desktop Video 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

Otto
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 4282 | Lid sinds: 06-11-2002 | Geplaatst om: 12:45 - 10-10-2003
Ik vroeg me af of er verschil (in kwaliteit, maar misschien ook op andere gebieden, compabiliteit enzo) zit tussen de verscheidene Mini-DV tapes die verkijgbaar zijn. Je hebt namelijk nogal veel verschillende merken en soorten en de prijzen lopen soms aardig uiteen. Ik gebruik nu trouwens Sony tapes, de DVM60ME.

De grote classic mac uitverkoop!

Cora
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 39 | Lid sinds: 07-02-2003 | Geplaatst om: 13:20 - 10-10-2003
Wij hebben een panasonic camera en gebruiken vaak tapes van fuji, betaalbaar en prima kwaliteit. Ik heb weleens gehoord dat sony-tapes problemen kunnen opleveren als je geen sony-camera hebt, dus vandaar dat we ze niet gebruiken.
Overigens ook met gebruik van andere merken hebben we nog nooit geen problemen gehad en ik heb nog nooit een duidelijk verschil in kwaliteit kunnen zien.

vintage
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1859 | Lid sinds: 10-12-2002 | Geplaatst om: 14:17 - 10-10-2003
Laatst een cassette afgespeeld uit 2000, niet om aan te zien, drop-outs en schokkende beelden (niet de inhoud!).
Dit is een BasF. Verder alles door elkaar gebruikt, verder nooit problemen.
Trouwens, kun je die cassettes ongebreideld hergebruiken?
Is het beter om eerst de band te wissen?
VG
Vinnie

You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows

Michiel
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 24-05-2009 | Geplaatst om: 19:43 - 10-10-2003
Zelf gebruik ik Sony, Fuji en panasonic. Dat zijn uitstekende tapes maar verschillen
nogal in prijs. Sony heeft ook verschillende soorten Mini-DV tapes. Kijk maar eens bij de video-boer.
In principe hoef je de tape niet eerst te zwarten om er iets opnieuw op te zetten. Wel is het verstandig
om de eerste 2 minuten altijd leeg te laten. Daar kan ook de meeste rommel
(stof, vuil etc) inzitten. Bovendien heb je voor het inscannen altijd een goede pre-roll.

vintage
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1859 | Lid sinds: 10-12-2002 | Geplaatst om: 20:02 - 10-10-2003
@michiel:
'...voor het inscannen een goede pre-roll.'
Je bedoelt in gewoon Nederlands dat bij het opstarten  de band meteen op snelheid is om een vloeiend beeld te kunnen krijgen?
Zoniet, dan graag uitleg!
VG
Vinnie

(Bewerkt door vintage om 20:03, 10-10-2003)

AvW
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 302 | Lid sinds: 29-06-2003 | Geplaatst om: 21:31 - 10-10-2003
'k gebruik voornamelijk JVC tapes in m'n JVC camera. Wel heel soms gekleurde blokken in beeld, maar dat is vaak niet meer als een paar frames. Volgens mij kun je dat bij elke tape hebben, en kan ook door de camera komen. Zit (als het voorkomt) ook meestal bij starts en stops van fragmenten. Nothing serious...

iMac 2.66 GHz 20", iPhone 4, iPad 1, iPod 5 GB, iPod Nano 2 GB, iPod touch 8 GB, eMate 300, Quicktake 200.

Marijn
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 4328 | Lid sinds: 13-12-2002 | Geplaatst om: 23:37 - 10-10-2003
Fuji is top, ook niet zo duur: 5-pakje voor €20,- ongeveer.

Safari sneller? plak in je terminal:
defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25

Michiel
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 24-05-2009 | Geplaatst om: 23:39 - 10-10-2003
@ Vinnie: Sorry, af en toe zijn de Nederlandse benamingen zo krom: voor roll....laat het me uitleggen:
Pre-Roll is inderdaad een soort aanloop, maar heeft niets met snelheid te maken.
Wanneer je iets inscanend bijv. dmv een Batch Capture, dan geef je de computer&player de gelegenheid
genoeg te kunnen spoelen voor het shot wat gecaptured moet worden. De player zal bij het
heen en weer spoelen van de tape nooit exact op de tijdcode precies stoppen waar hij moet beginnen
te capturen. Daar is dus een 'aanloop' ofwel een pre-roll voor nodig.

Overigens hanteert men bij professionele (uitzend)banden men de regel dat de starttijdcode
van het eerste beeld pas begint bij 00.02.00.00 (25fps). Het eerste beeld en geluid is dan pas
mogelijk. Hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd?

Xion
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 853 | Lid sinds: 19-10-2003 | Geplaatst om: 12:40 - 24-10-2003
Een preroll word zegmaar altijd gebruikt in de prof wereld ...

Een preroll word op een prof camera (DVCAM, DVCPRO) met een minuut colorbar en een toon van 1kz zodat je al je randapparatuur bijv een externe tv videorecorder oid in te stellen naar die waarden.

Als je overigens in imovie binnenhaalt word die 1 minuut gewoon in een clip gestopt en kun je hem dus zo weglaten .. zeker nooit problemen.

Het is ook wel zo slim om regelmatig een cleaningtape door je recorder/player te halen scheelt een hoop gezeik met dropouts en half beeld.

mvg Simon(Opleiding Audio Visueel Medewerker,Cameraman)

"Constant uit de maat is ook een ritme" - Simon van Rooijen 2005
Ritme Regie|Montage|Media
Beyaz Balina Appartementen Hotel Ayvalik Cunda

vintage
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1859 | Lid sinds: 10-12-2002 | Geplaatst om: 12:52 - 24-10-2003
Kijk, daarvoor zijn we op MacFreak te vinden, om van elkaar te leren!
Dank je Michiel en Xion voor de duidelijke uitleg.
VG
Vinnie

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media