Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Desktop Audio
         Kunstmatige akoestiek

Welkom bij Vragen: Desktop Audio 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Evam
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 218 | Lid sinds: 21-09-2008 | Geplaatst om: 19:40 - 01-04-2010
"Het grootste probleem lijkt mij dat jij je instrument zo
dicht bij je oren bespeelt."

Dat snap ik niet. Of bedoel je dat dat betekent dat de galm dus ook behoorlijk luid zal moeten zijn wil ik er überhaupt iets van horen? En dat dat hoogstwaarschijnlijk problemen gaat geven met rondzingen?

"De hoeveelheid origineel geluid naast het gewenste 'echo' geluid zal waarschijnlijk afhangen
van de mate waarin je je viool kunt dempen."

Dempen??

"Ik neem aan dat alleen maar heel zacht spelen geen optie is. "

Neugh. En dempen dus ook niet.

"Bestaat er geen 'electrische' viool inmiddels? Ik meen mij te herinneren
dat Jean Luc Ponty er eentje bespeelde tijdens een concert met Zappa."

O ja, die bestaan al heel lang. Maar het gaat er nou juist om dat ik wil kunnen oefenen op toonvorming 'in een grote zaal' op mijn eigen instrument. (Concertgebouw huren kan ook, maar niet elke week, want dat kost voor één keer, vrees ik, al meer dan al mijn vakantiegeld.)

~~ An Apple a day keeps the PC's at bay. ~ ~

Baggus
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 427 | Lid sinds: 20-04-2007 | Geplaatst om: 20:42 - 01-04-2010
"Of bedoel je dat dat betekent dat de galm dus ook behoorlijk luid zal moeten zijn wil ik er überhaupt iets van horen? En dat dat hoogstwaarschijnlijk problemen gaat geven met rondzingen? "

Precies. Wil je iets van de galm horen dan moet je al over het oorspronkelijke
volume van je viool heen gaan. En dan moet je dus het signaal behoorlijk gaan versterken
-met alle problemen van dien- of je moet je viool gaan dempen, en dat is inderdaad geen
optie als je aan je toon en techniek wil werken. Nou moet ik zeggen dat ik mij kan voorstellen
dat je toon en techniek het beste kan ontwikkelen zonder technische toeters en bellen eromheen.
In het licht van de pasen denk ik dat het beste advies is om in een heilige drie-eenheid te denken:
jij, de viool, en een ruime douchecel. in nomini...   

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media