|
|
yannickp
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 4 | Lid sinds: 03-02-2012 | Geplaatst om: 09:37 - 03-02-2012
ik ben op het gebied van mac nog een groentje.ik heb vorige week een nieuwe imac aangekocht. ik ben vooral bezig met muziek. ik heb al tientalle gb aan muziek op een harde schijf staan. Hoe kan ik deze best op de mac gebruiken en beheren , dit volledig aan itunes over laten, ik weet ook niet goed hoe ik best de mappen sorteer , bestaat er soms een app die je helpt met de mappen te sorteren? ik hebwel gelezen dat als je echt veel muziek beheerd dat het niet meer overzichtelijk is in itunes. maar langs de andere kant de vriendin is niet zo gekend met een pc maar itunes gaat voor haar nog net.Dus wie er sugesties heeft voor mij laat het me gerust weten. ik heb mijn muziek van mijn harde schijf nog niet geimporteerd. enkel nieuwe muziek staat nu in itunes. grtz yannick |
|
|
|
|
macquarius
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1065 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 09:45 - 03-02-2012
Ik heb 19000+ tracks (and counting) in iTunes en het gaat prima. Sorteren van mappen moet je niet gaan doen... what is the use? Laat dat lekker over aan iTunes. Wat ik wel zou doen is de muziek bewaren op een enkele locatie bijvoorbeeld op een aparte partitie of externe hd. Ik zelf heb alle muziek op een externe HD staan in een map genaamd "Music", de rest laat ik aan de applicatie iTunes over. Suc6. |
iPhone 4S / Apple TV (3rd Generation) / Next on the list is the iPad 3.
|
|
|
|
orange
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1208 | Lid sinds: 29-08-2007 | Geplaatst om: 10:00 - 03-02-2012
iTunes is juist uiterst geschikt voor zeer grote collecties muziek. 'Sorteren' doe je inderdaad binnen iTunes. Eenmalig importeren en dan keurig alles beheren in iTunes. |
|
|
|
|
rabuto
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 103 | Lid sinds: 04-01-2003 | Geplaatst om: 10:16 - 03-02-2012
Ook ik gebruik al jaren iTunes om mijn muziek te beheren, ik kom bijn nooit in de mappen structuur en doe alles vanuit iTunes. Het volgende heb ik ingesteld: Voorkeuren: Geavanceerd: en daar 'Werk map iTunes Media bij' en 'kopieer bestanden naar iTunes Media bij toevoegen aan bibliotheek' aangevinkt. De map namen krijgen dan vanzelf de namen van de artiest met het album en de nummers. Als je een map met mp3's i.o.d. op het icoontje van iTunes sleept, wordt he vanzelf naar de iTunes bibliotheek map gekopieerd. Ik heb ook mijn muziek bibliotheek op een externe hd, deze wordt ook meegenomen in mijn TimeMachine backup.
|
I love you like I love myself (H. Brood)
|
|
|
|
speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 152 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 11:08 - 03-02-2012
Ik vind het wel makkelijk om play lists aan te maken persoonlijk. Hoe vinden jullie anders je muziek, voor mij onmogelijk te onthouden wat ik allemaal heb als ik alleen mijn 'music' map zou hebben. play list showt alleen de titels in het bestand, de daadwerkelijke muziek staat in je 'music' map. |
MBP - Intel Core Duo - 2 GHz - 2 GB Snow Leopard. Iphone 4 IOS5 Jailbreak. Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - Ipod nog wat...een groene.
|
|
|
|
Sypie
Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2739 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 11:16 - 03-02-2012
Het beheren van mappen is iets wat je meeneemt uit het verleden met Windows. Dat is het verleden, je moet denken in het heden. In het heden zorg je er voor, net als wat hierboven is gezegd, dat alle muziek op één plaats staat (met een back-up elders=twee plaatsen). Je zorgt er voor dat alles in iTunes komt. iTunes redt zich er wel mee, jij kunt dat echt niet beter dan iTunes en dat moet je dan ook niet gaan proberen. Binnen iTunes is het een kwestie van goed de ID3-tags invullen en dat consequent doen. Het maken van afspeellijsten is een prachtig ding om te doen. Een afspeellijst is feitelijk niks anders dan een lijstje met links naar de grote bibliotheek, muziekbestanden staan maar één keer op je schijf terwijl ze wel in 100 afspeellijsten voor kunnen komen. Een afspeellijst kost dus nagenoeg geen extra ruimte op je schijf. Als je nummers op een CD of DVD wilt hebben dan kun je ze uit iTunes slepen naar een map ergens anders, om ze vervolgens te branden. Wil je muziek op een USB-stick dan kan dat op dezelfde manier: slepen naar de USB stick in de Finder. Je hoeft dus nergens in de mappenstructuur van iTunes te zitten rommelen, sterker nog: iTunes houdt daar helemaal niet van en raakt alleen maar over de pis als je dat doet. |
|
|
|
|
speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 152 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 13:00 - 03-02-2012
Zie mijn draadje: Ik heb weer eens met Itunes lopen kloten ;-) Over beheer gesproken, als ik nu titels invoeg of album namen moet ik dat regel voor regel doen. Hij herkent dan wel dezelfde titel in de volgende regel ( excel zeg maar ) Is er geen snellere methode Zelfde met album hoezen. Ik heb playlist Rolling Stones 10 verschillende songs Ik voeg de album hoes nu per nummer in, via het ' Now PLaying " links onder. Dat moet toch sneller kunnen, ipv song voor song. |
MBP - Intel Core Duo - 2 GHz - 2 GB Snow Leopard. Iphone 4 IOS5 Jailbreak. Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - Ipod nog wat...een groene.
|
|
|
|
Schrijnie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 585 | Lid sinds: 04-02-2009 | Geplaatst om: 13:09 - 03-02-2012
Tuurlijk. Je selecteert alle songs, Command + I voor de info, sleep je albumhoes erin en je bent klaar. Zo kun je ook de naam van het album, artiest enz. doen. Naam per song zul je wel los in moeten vullen maar als ik een cd importeer dan worden de ontbrekende gegevens automoatisch aangevuld.
|
|
|
|
|
speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 152 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 13:23 - 03-02-2012
| Top thnx, ga vanavond proberen, dacht wel dat er wat snellers moest zijn, voordat ik handmatig verder zou gaan. |
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 13:42 - 03-02-2012
| Speedyf, het is niet netjes andermans draadje te kapen. |
|
|
|
|
|
|