|
|
MFrein
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 424 | Lid sinds: 29-03-2005 | Geplaatst om: 19:58 - 03-02-2009
Wie levert de mooiste fotoboeken (die zijn samen te stellen met Mac software maar da's logisch). Nadat m'n kruidvat sorftware plots niet meer wilde uploaden ben ik op zoek naar een alternatief. De kruidvatboekjes vond ik trouwens ook mooi. Zo heb ik laatst twee boekjes bij blurb.com besteld, eentje met een zachte kaft en een ingebonden boekje. Het is mooi geworden maar niet 'haarscherp' (terwijl m'n foto's dat wel zijn), de kleuren zijn mooi. Nu zag een advertentie van webprint en ik ben wel benieuwd. Heeft iemand ze vergeleken of kent iemand nog een beter alternatief? |
|
|
|
|
RoderikvanN
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 177 | Lid sinds: 20-04-2005 | Geplaatst om: 20:56 - 03-02-2009
| iphoto en boekjes van apple? |
www.fotograaf.org
|
|
|
|
Zjootsuite
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 119 | Lid sinds: 13-03-2007 | Geplaatst om: 21:04 - 03-02-2009
Over Blurb is al een draadje: http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=12&topic=1124&highlight=blurb gewoon eerst even zoeken. btw ik heb nog geen ervaring met Blurb wel met iPhoto, maar daar vind ik de kwaliteit ook wat minder van. (Maar de verpakking is uitstekend van Apple, zoals we gewend zijn.) Je kunt ook eens via een omweg (windows op je mac) Albumprinter (ook bij de Hema in gebruik) eens proberen. De kwaliteit van het drukwerk is naar mijn mening beter dan die van Apple. |
Take every day a zjootsuite!" http://zjootsuite.com En nu ? (Apple gebruiker sinds 1978)
|
|
|
|
MFrein
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 424 | Lid sinds: 29-03-2005 | Geplaatst om: 21:28 - 03-02-2009
| ik wist wel dat er over blurb wat te vinden was maar ik ben benieuwd of er een vergelijking is tussen de verschillende aanbieders (en komen de boeken van een aantal aanbieders uit dezelfde drukkerij?) |
|
|
|
|
Gerrit J
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 265 | Lid sinds: 23-01-2003 | Geplaatst om: 22:25 - 03-02-2009
De afdrukkwaliteit kan eigenlijk niet beter dan die van Blurb. Deze boeken worden gemaakt op de beste Hoogvolume printer die er in "de markt" op dit moment beschikbaar is: De HP Indigo 5.000 serie. Het standaard papier is al heel mooi (en dik) maar men heeft sinds enige tijd ook nog het premium paper als optie. Dit is nog dikker (170 grams) en heeft een mooie zijdeglans. Ik heb al diverse boeken van Blurb gemaakt (en ook via iPhoto en Hema overigens) maar de Blurb boeken zijn echt top met als aanrader de hardcover boeken op formaat Large Format Landscape (33×28 cm). Een grote voordeel is ook dat het relatief goedkoop is als je eenmaal 40 pagina's vol hebt. Daarna gaat de prijs steeds per blok van 40 pagina's omhoog wat het heel voordelig maakt dikke boeken te maken. De boeken worden overigens in Nederland gemaakt en het voordeel hiervan is dat als je voor verzending Priority kiest, het boek de dag nadat het gereed is in huis hebt. |
A dirty mind is a Mac forever
|
|
|
|
Pako
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2097 | Lid sinds: 24-10-2003 | Geplaatst om: 09:28 - 04-02-2009
| Misschien zou je je foto's in het Blurb-album een extra verscherping (unsharp mask) moeten geven? |
http://www.100pk.nl
|
|
|
|
melgior
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 166 | Lid sinds: 28-12-2000 | Geplaatst om: 12:22 - 04-02-2009
| Ik was persoonlijk wel tevreden over Albelli (zelfde producent als bij de Hema, heeft ook Mac software), maar ik heb nog nooit een boek van iPhoto of Blurb gezien dus kan het moeilijk vergelijken. |
|
|
|
|
Axhill
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1078 | Lid sinds: 30-09-2003 | Geplaatst om: 12:46 - 04-11-2011
De laatste reactie was van februari 2009, dus ik ben benieuwd hoe de ervaringen nu bijna drie jaar later zijn. Mijn fotoboeken heb ik altijd met iPhoto gemaakt, maar laatst Booksmart van Blurb zitten bekijken en die geeft o.a. qua layout toch een hoop meer mogelijkheden. Hoe is nu de kwaliteit van Blurb (kleur, scherpte, papier e.d.) t.o.v. iPhoto? |
De enigen die het hele beeld zien, zijn zij die uit de lijst stappen.
|
|
|
|
Dick de Roos
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2275 | Lid sinds: 10-01-2001 | Geplaatst om: 16:03 - 04-11-2011
Hier kan je wat gebruiksinfo vinden. Ook een overzicht van leveranciers die ook Mac-software aanbieden. Ik laat mijn boeken over het algemeen maken bij Fotobuch. Goede kwaliteit/prijsverhouding. En al jaren goede Mac-software. (Bewerkt door Dick de Roos om 16:04, 4-11-2011) |
Argument is the worst sort of conversation. (Jonathan Swift) Groeten, Dick de Roos
|
|
|
|
Henk Vos
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 57 | Lid sinds: 19-09-2009 | Geplaatst om: 21:31 - 08-11-2011
| In het laatste fotoblad Zoom (nr. 9 van oktober dit jaar) vind je een test van dertig (jawel)makers van fotoalbums. Winnaars: Topfoto album |
Met vriendelijke groet Henk vos
|
|
|
|
|
|