Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Digitale Fotografie
         SanDisk Memory Flash Card wordt niet meer herkend door Mac

Welkom bij Vragen: Digitale Fotografie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MacPanic
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 22-02-2011 | Geplaatst om: 09:09 - 22-02-2011
Help! Ik heb een probleem met een SanDisk Memory flash card. Hij is nog wel leesbaar in mijn Canon fototoestel en ik heb via een kabeltje direct in het toestel mijn foto's weten veilig te stellen. Het probleem is echter dat wanneer ik de Flash card in de card reader doe ik de volgende mededeling krijg:
U hebt een schijf in de computer geplaatst die volumes bevat die niet in Mac OS X kunnen worden gelezen. Klik op 'Negeer' als u door wilt gaan met de schijf in de computer.

Wanneer ik op Negeer druk, krijg ik dus de hele schijf niet te zien. De andere keuze die ik heb is initialiseer. Als ik daar op druk kom ik in het schijfhulpprogramma en daar begrijp ik al helemaal niks van. Hoe kan ik mijn Flashcard weer herkenbaar maken voor de MAC? Mijn MAC werkt nog op OS X 10.3.9

Het probleem is overigens gestart sinds de kaart door iemand anders is leeggemaakt. Ik denk dat deze
persoon de bestanden via de mac heeft verwijderd en niet via de camera.

Ik hoop dat iemand mij spoedig advies kan geven!

ArjanL
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 51 | Lid sinds: 22-05-2009 | Geplaatst om: 09:25 - 22-02-2011
Bestanden veilig stellen en formateren in de camera wil misschien helpen. In geen geval via de computer want dan kan de kamera er waarschijnlijk niets meer mee.

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:25 - 22-02-2011
@ MacPanic: Als je de foto's hebt overgezet dat kaartje in je camera formatteren en kijken of het dan allemaal weer goed werkt.

Over het algemeen is het trouwens sowieso een beter idee om dit soort kaartjes niet door de computer, maar door het apparaat waarin ze gebruikt worden te laten wissen.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

MacPanic
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 22-02-2011 | Geplaatst om: 09:32 - 22-02-2011
@Robert: Ik wis het kaartje altijd via de camera. Alleen dit keer heeft iemand dat dus niet gedaan.
Ik heb het kaartje in de camera gedaan en gekozen voor: wis alles! Hij heeft de laatst gemaakte
foto's er afgegooid, maar wil nog steeds niet herkend worden door de MAC.

Is dit wat je bedoelde met formatteren? Of is er nog een andere manier, want dat hoor ik dan graag!!!

In ieder geval al bedankt voor de hulp!

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:37 - 22-02-2011
Sommige camera's hebben en optie om alles te wissen en een optie om de kaart echt helemaal leeg te maken (=formatteren). Misschien een goed om even te laten weten om welke Canon het hier gaat...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

MacPanic
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 22-02-2011 | Geplaatst om: 09:40 - 22-02-2011
Het gaat om een CANON EOS 20D... Ik hoop dat dat er een is met een formatteer-functie!

MacPanic
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 22-02-2011 | Geplaatst om: 09:52 - 22-02-2011
OH geweldig, het is nu nog erger geworden. Wanneer ik nu de Flashcard in de camera stop zegt de camera: Error CF... Is er nog een oplossing?!?!

MacPanic
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 22-02-2011 | Geplaatst om: 10:00 - 22-02-2011
Ok, Vergeet dat laatste bericht.

Ik heb in het menu van de Camera de optie CF card formatteren gevonden en nu wordt de kaart weer door de CAMERA herkend. Echter nog steeds niet door de MAC. Wat kan er het probleem zijn?!
Is er nog een andere oplossing?

greatgriffin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 687 | Lid sinds: 04-07-2007 | Geplaatst om: 10:01 - 22-02-2011
Het kan zijn dat het CF kaartje zelf defect is geraakt.
Keep cool.

Zet je camera uit.
Stop het kaartje in je camera
Zet de camera aan en wacht

Ga nu via het menu naar 'formatteren' en 'formatteer' je CF kaartje.
Geduld

Na enkele minuten, afhankelijk van de grootte van je CF is het klaar.

Je kunt ook op een Windows Pc je kaartje in Fat16 formatteren, als het niet anders lukt.

Werkt het niet dan kun je proberen om via het Rescue programma van sandisk (bijgeleverd op mini cd)
je kaartje weer aan de praat te krijgen.

Succes!    

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:05 - 22-02-2011
Andere oplossing: je foto's overhalen via USB?

Citaat:
Thanks for everyone's help, I gave all of your suggestions a try and here's a summation of what I figured out (for future reference): On older versions of OS X, the 20D won't be recognized automatically when plugged into the computer. However, if you put the camera into PTP (under communication in the Menu), the computer will recognize the camera and automatically popup iPhoto. iPhoto will give downloading the .cr2 files off the camera a try, then realize it can't understand that type of file. Instead, you have to go into Hard drive> Applications> Utilities> Image Capture, and use Image Capture. It won't show you the files, but it will copy them. You can tell they're being copied because of the files size.

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media