Onderwerp met meerdere pagina's: [ 12 ] Volgende »
Robert Niet Aanwezig
Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:30 - 21-06-2010
Navigon heeft een video online gezet waarin ze een demo geven van hoe zij denken dat je zou kunnen navigeren nu er in iOS 4 meer mogelijkheden zijn voor externe programma's om te mutitasken.
De keuze in de demo is daarbij geweest om de stemaanwijzingen van de navigatie door te laten gaan terwijl je een telefoongesprek voert, maar 'Sanja' houdt zich erg kalm aan de andere kant tijdens het telefoongesprek en het gesprek duurt ook niet lang. Want het lijkt moeilijk om voor te stellen hoe zoiets in realiteit zou moeten werken, vooral in een stad als je meerdere bochten achter elkaar moet maken. Tijdens een echt telefoongesprek lijkt het op zijn minst moeilijk om de andere kant èn de stem van Navigon te kunnen verstaan.
De andere optie zou misschien zijn om juist het beeld tijdens een telefoongesprek door te laten kopen, maar jammer genoeg krijgen we die optie niet te zien. Is dat omdat dat niet mogelijk is?
Hoe dan ook lijkt het te onderstrepen dat zo'n situatie op één apparaat eigenlijk altijd niet meer dan een compromis zal zijn.
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
chrispis Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 266 | Lid sinds: 01-09-2005 | Geplaatst om: 09:35 - 21-06-2010
Dat vroeg ik me ook af,... ik ga tijdens het navigeren meer op het beeld af dan op de stem, dus waarom het telefoongesprek niet in de achtergrond?
AppleCase Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1064 | Lid sinds: 03-10-2003 | Geplaatst om: 09:47 - 21-06-2010
De navigatie in mijn auto doet ook beide: tijdens het gesprek gaan de gesproken instructies door. En dat is misschien maar goed ook, want anders moet je: 1. kijken naar het verkeer 2. kijken naar de instructies 3. luisteren naar het gesprek
Dan lijkt het mij beter om om alleen naar het verkeer te kijken en naar het gesprek en de instructies te luisteren, dan blijven je ogen in ieder geval nog op de weg gericht.
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 10:40 - 21-06-2010
@ AppleCase: Maar met een 'losse' navigator komt het geluid uit een andere bron (en daarom makkelijker van de telefoon te onderscheiden) èn is het waarschijnlijk makkelijker uit te zetten.
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
miltenb Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 295 | Lid sinds: 15-04-2003 | Geplaatst om: 10:59 - 21-06-2010
Weet iemand trouwens waar je feature requests kan indienen voor Navigon ?
Ik zou graag die irritante stem willen uitzetten / toggelen.
Nu heb ik me daarom aangeleerd om hem pas aan te zetten wanneer ik pas in 'onbekender; gebied zit ipv al gewoon vanaf huis te laten draaien om dat die fijne stem de hele tijd de muziek onderbreekt. Bij een podcast is het nog irritanter.
AppleCase Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1064 | Lid sinds: 03-10-2003 | Geplaatst om: 12:27 - 21-06-2010
Aantal berichten: 1160 | Lid sinds: 31-08-2007 | Geplaatst om: 12:56 - 21-06-2010
Navigon gaat uit van de bestaande situatie als je met aparte gsm en aparte gps bezig bent. Dan gaan ook beide stemmen door elkaar (natuurlijk uit de 2 verschillende toestellen). Enige, je blijft op je gps wel de route zien... bij Navigon blijkbaar niet. Ter info: bij tomtom blijft dit wel doorlopen, heb de vraag reeds gesteld aan tomtom zelf, en deze waren positief. Normaal zal je zelfs kunnen kiezen, op telefoon op voorgrond of route op voorgrond bij een binnenkomende telefoon.
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
Sjefke54 Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 131 | Lid sinds: 28-05-2004 | Geplaatst om: 16:38 - 21-06-2010
Zoals je kunt zien op het filmpje kun je tijdens het gesprek op de "Home"knop drukken en vervolgens weer voor Navigon kiezen. Multitasking!!!