|
|
|
|
TimidANDFriendly
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 83 | Lid sinds: 02-11-2006 | Geplaatst om: 07:43 - 24-06-2010
|
lijkt me geen handige ding. Ik zit er ook niet op te wachten
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 08:11 - 24-06-2010
@JelleSE: ik wil niet persoonlijk worden, maar ik moet even wat onzin rechtzetten! Windows (XP / 7), Linux en OS X zijn allemaal volwaardige (desktop) besturingssystemen. Linux is meestal lichter dan Windows, maar Linux is geen subset of eenvoudige versie van Windows! Je kunt systemen dual boot maken, zodat je je systeem (laptop / desktop) met het OS kunt starten dat jij op dat moment wilt hebben. Windows Mobile, Android en iOS zijn besturingssystemen voor mobiele apparaten, dus telefoons, media spelers, tablets. In het geval van Windows hebben ze de desktop versie genomen en net zo lang gesneden totdat het in een telefoon paste. In het geval van Apple hebben ze, speciaal voor mobiele apparaten, helemaal een nieuw OS gemaakt, opgehangen aan een (multi) touch invoer interface, waarbij ze de kennis van OS X ook gebruikt hebben. En mijn iMac kent maar één modus: de OS X modus! Mijn iMac staat alleen uit als ik op vakantie ben, ik herstart alleen bij updates die dat vereisen. Gebruik ik m'n iMac niet, dan sluimert hij. JelleSE: ik zie absoluut geen toegevoegde waarde van iets multiboot-achtigs voor mijn iMac! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
robertjan
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 321 | Lid sinds: 22-03-2010 | Geplaatst om: 08:31 - 24-06-2010
@MacFrankie: het is ook geen multiboot. Bijv. MSI maakt al een tijdje moederborden waarbij gebruikt wordt gemaakt van EFI (net als Apple gebruikt) i.p.v. een BIOS bij het opstarten. Daar komt ook dat idee vandaan van internet en e-mail zonder de computer door te starten. Het hele besturingssysteem wordt dan pas geladen als daar om gevraagd wordt. En ja, dat lijkt op een soort Linux, maar in welke taal het geschreven is durf ik zo niet te zeggen. Geen multi-boot, maar stapsgewijze boot dus. Apple heeft dat al jarenlang: druk maar eens de -toets in bij het opstarten als je meerdere opstartschijven hebt. Dát is EFI. Alleen gebruikt Apple het (nog?) niet zoals Andere computer(onderdeel)merken dat doen. |
|
|
|
|
JelleSE
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 19 | Lid sinds: 16-11-2008 | Geplaatst om: 10:01 - 24-06-2010
@MacFrankie http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/4AA2-8459ENW.pdf Heb zelf opleiding van HP gehad, is Linux gebaseerd. Vooral op een Windows computer spaart dit erg veel tijd. Prima als mediacenter. Als Apple multitouch zou implementeren lijkt mij dit ook een Mediacenter functie te hebben. Groot touchscreen in de huiskamer om muziek, films en andere media te bedienen. Waarom niet? *niet praktisch* is onzin. Sinds wanneer maken bedrijven producten omdat ze praktisch zijn. Het zijn de gadget functies die de nieuwe klanten binnenhalen. Bestaande Apple gebruikers kopen toch wel, weten zij ook. |
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 10:10 - 24-06-2010
| @JelleSE: Apple maakt alleen maar producten die (in de ogen van Steve Jobs) praktisch zijn! |
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 10:12 - 24-06-2010
 |
Citaat: MacFrankie om 23:02, 23-06-2010 ... Tenzij Apple iets revolutionairs heeft bedacht... We zullen het wel zien (of niet)! |
 |
| Maar, zoals ik al eerder heb gezegd, Apple kan met een verrassing komen. Maar een "doorstartsysteem": nee, dat is echt niet praktisch! Apple's zet je niet uit, die slapen hooguit, ze doen het altijd, en, buiten updates om, hebben ze geen reboots nodig. |
|
|
|
|
Harrie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 243 | Lid sinds: 18-07-2008 | Geplaatst om: 10:41 - 25-06-2010
 |
Citaat: JelleSE om 10:01, 24-06-2010 @MacFrankie Sinds wanneer maken bedrijven producten omdat ze praktisch zijn. Het zijn de gadget functies die de nieuwe klanten binnenhalen. |
 |
| Producten zijn eigenlijk extensies van het menselijke kunnen. Wil een product echt slagen, en dus niet een eendagsvlieg zijn, dan zal het product tot echt een meerwaarde voor de consument moeten hebben en dus een handeling, of meerdere handelingen, van deze consument gemakkelijker moeten maken. Het is dus zeker wel van belang dat producten praktisch zijn. Is een product niet praktisch, dan zal het ook niet de handeling vergemakkelijken. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|