Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Autodesk's AutoCAD voor Mac OS X en iOS

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

stel maar
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 99 | Lid sinds: 31-01-2009 | Geplaatst om: 17:41 - 31-08-2010
Je moet wel een redelijk recente mac hebben anders werkt het niet.
System Requirements

Wat ik ook niet snap is dat die wel werkt op een macbook air 2.1 maar niet op een mac pro van twee generaties terug.

appeltjeitje
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 136 | Lid sinds: 28-11-2009 | Geplaatst om: 17:48 - 31-08-2010
Ik ben benieuwd! Weet iemand toevallig hoeveel AutoCAD for Mac gaat kosten?

Macbook Pro 13" Core i5
iPhone 3GS 16GB

Appelflap
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 447 | Lid sinds: 22-05-2006 | Geplaatst om: 17:54 - 31-08-2010
Te veel: iets van een 4000 dollar

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 11:34 - 01-09-2010
Ik denk dat AutoCAD en Apple samen door hebben, dat multi-finger-gesture-touch-weet-ik-veel-technieken het gebrek oplost dat veel 2D- en 3D-software had: het makkelijk kunnen navigeren en bewegen in een ruimte. Met draai, knijp- en strek-bewegingen is het véél makkelijker om iets ruimtelijks te creëren. Dus met die nieuwe trackpads zie ik een nieuw tijdperk starten voor dergelijke software. Net zoals de muis het tekenwerk vergemakkelijkte (voor die tijd moest je met pijltjes-cursors door een tekening manoevreren), zo zal de trackpad ruimtelijk werken makkelijker ontsluiten. Nu nog fatsoenlijke 3D-schermen (die beginnen ook beter te worden) en we hebben weer een revolutie voor onze kiezen.

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

3DGuy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 756 | Lid sinds: 05-08-2003 | Geplaatst om: 16:07 - 01-09-2010
Voor het makkelijker door 3D navigeren of een 3D model te roteren heb je al langer de bv de SpaceNavigator van 3dconnexion (onderdeel van Logitech)

Ik denk zelf dat bewegingssensoren zoals die in de iPhone zittenmeer zullen gaan doen voor het navigeren in een virtuele 3D wereld. De technieken die in games gebruikt worden zijn namelijk heel goed bruikbaar om door een gebouw te navigeren.

Verder is Autocad vooral een tekengereedschap en is het niet echt bedoeld voor gelikte visualisaties. Daarvoor heb je bij AutoDesk Maya en 3d Studio max!

De AutoCAD WS mobile app die Autodesk voor iPad en iPhone aan het ontwikkelen is is meer bedoeld om makkelijker met tekeningen op locatie te werken. Bv bij opmetingen zodat de tekeningen direct aangepast kunnen worden. Maar ook is het zo mogelijk om altijd de laatste tekeningen bij de hand te hebben zonder met een berg papier rond te hoeven lopen.
Want het komt wel eens voor dat er op de bouw met verouderde tekeningen gewerkt wordt.
En zo'n iPad met de laatste tekeningen lijkt me zo ontzettend handig bij het maatvoeren!

artiecad
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2144 | Lid sinds: 25-07-2003 | Geplaatst om: 16:33 - 02-09-2010
En vermoedelijk komt er een Lite-versie .

<><

3DGuy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 756 | Lid sinds: 05-08-2003 | Geplaatst om: 17:32 - 02-09-2010
@ artiecad: Je bedoelt zo iets als AutoCad LT?

artiecad
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2144 | Lid sinds: 25-07-2003 | Geplaatst om: 12:57 - 03-09-2010
@ 3DGuy Ja, is iets goedkoper .

<><

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3082 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 13:43 - 01-10-2010
Citaat:
Bij AutoCad daarentegen is het meer dat het bestandsformaat een industrie standaard is. Bijna iedereen die serieus bezig is met Cad tekenen heeft met DWG of DXF  bestanden te maken

Zondag komt iemand mijn huis op meten, en levert het resultaat o.a. af in AutoCAD-formaat: DWG waarschijnlijk. En natuurlijk met Windows aangemaakt.

Is dit bestandsformaat ook met andere programma's dan autoCAD op de Mac te openen?

Psychomac

iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch,  Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450

Appelflap
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 447 | Lid sinds: 22-05-2006 | Geplaatst om: 17:56 - 01-10-2010

Citaat: PSYCHOMAC om 13:43, 1-10-2010
Citaat:
Bij AutoCad daarentegen is het meer dat het bestandsformaat een industrie standaard is. Bijna iedereen die serieus bezig is met Cad tekenen heeft met DWG of DXF  bestanden te maken

Zondag komt iemand mijn huis op meten, en levert het resultaat o.a. af in AutoCAD-formaat: DWG waarschijnlijk. En natuurlijk met Windows aangemaakt.

Is dit bestandsformaat ook met andere programma's dan autoCAD op de Mac te openen?

Psychomac

Illustrator misschien ?

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media