Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Vervangende iconen voor iTunes 10

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20017 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 14:35 - 08-09-2010
Als Apple grote veranderingen doorvoert dan ontstaat er eigenlijk altijd controverse, en dat is inderdaad ook weer zo nu iTunes 10 uit is. Eén van de zaken waar sommige mensen niet blij mee zijn is het icoon waar Apple voor gekozen heeft.

Maar niet getreurd, voor iedereen die liever een ander icoontje heeft zijn er hier bij Cult of Mac alternatieven te vinden.

Ik vond met name bovenstaande een interessante optie, vooral omdat dit in één oogopslag duidelijk maakt dat iTunes inmiddels om meer gaat dan muziek alleen. En grappig genoeg is dit icoon geïnspireerd op Apple's eigen QuickTime icoon en doet het ook sterk denken aan de afspeelknop in iTunes zelf.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

MarnixV
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 54 | Lid sinds: 22-06-2007 | Geplaatst om: 15:27 - 08-09-2010
Die grote afspeelknop vind ik alvast mooier dan het huidige nieuwe icoon, ook al ben ik daar ondertussen al aan gewoon geraakt. Hij doet me wel denken aan het oude icoon van windows media player, voor zover ik het me nog herinner van in de pre-mac dagen.

Wat ik me wel afvraag: er is niet alleen het icoon in de dock en in de programma map. Soms zie je ook het icoon in het klein, bijvoorbeeld als je in pakweg imovie gaat bladeren in je media, zoals je ook het iphoto icoon geregeld tegenkomt. Ik vond het wel keurig op z'n apple's dat ook dit kleine icoontje vervangen was. Als ik nu in de dock dit nieuwe icoon installeer, wordt het dan gelijk ook vervangen over heel OS X? Dus ook de kleinere versies? Ik wil wel liefst consistentie, ongeacht het icoon...

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 16:00 - 08-09-2010
Het windows (XP) karakter van het nieuwe icoon is ook wat mij een doorn in het oog is. Robert, bedankt dan ook voor deze link. Ik heb gelijk een mooi icoontje uitgekozen. Die met het muzieknootje in het rondje. Deze dekt naar mijn idee de lading wel zo'n beetje en is veeeeeeel mooier dan die welke Apple heeft gekozen.

macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 929 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 16:04 - 08-09-2010
In principe is het bovenstaande icoon logischer en beter op zijn plaats dan de nieuwe icoon van iTunes 10, immers iTunes is meer dan alleen maar een muziekspeler dus de muzieknoot dekt de lading niet.

Maar persoonlijk maakt het me niet uit wat voor icoon ze gebruiken als je er maar op kan klikken zodat het programma opgestart wordt    

iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.

odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2070 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 16:30 - 08-09-2010
Apple maakt soms vreemde sprongen blijkt maar weer. Waar ik vooral van schrik zijn de horizontale stoplichtknoppen. Hoezo uniforme GUI?
Verder vind ik de keuze van Robert inderdaad een stuk beter dan het nieuwe muzieknotenicoon, maar verder kan ik me er weinig druk om maken. Bij de volgende update zal Apple wel weer wat anders verzinnen, misschien.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7072 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 17:45 - 08-09-2010
En de lol van het icoon veranderen gaat er wel af; bij elke kleine update van iTunes, en die komen regelmatig voorbij, zul 'm weer opnieuw moeten vervangen...

DJAN
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1097 | Lid sinds: 31-08-2007 | Geplaatst om: 20:16 - 08-09-2010

Citaat: odo om 16:30, 8-09-2010
Apple maakt soms vreemde sprongen blijkt maar weer. Waar ik vooral van schrik zijn de horizontale stoplichtknoppen. Hoezo uniforme GUI?

Heb zo ook mijn twijfels bij die uniforme GUI met die vertikale stoplichten. Als je links onder dan ook een albumafbeelding klikt, krijg je zoals steeds de albumafbeelding in een groter formaat op je scherm... en dan staan dus die stoplichten terug horizontaal... maar je bent nog steeds in iTunes bezig. Rare kronkel toch?

Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 20:54 - 08-09-2010
Voordat je het weet moeten we knikkend beamen dat juist de GUI van Windows7 onlogisch maar wel consistent is. Yuk!

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7072 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 11:33 - 09-09-2010
Ja jongens (èn meisjes!), het is me wat...

Zal ik jullie wat zeggen: het is een goed idee, die buttons verticaal. Het bespaart namelijk ruimte in de knoppenbalk; die kan nu smaller zijn. Waar andere vensters een naam hebben op de bovenste regel van het betreffende venster (bv hier Safari: pagina MacFreak®Forum-...etc) en daardoor links ruimte is voor het liggende 'stoplicht', geldt dat niet voor (o.a) iTunes. Daar staat -in de vorige versies- alleen maar het woord 'iTunes'. Onnodig en dus zonde van de ruimte. Met de verticale stand van de knopjes is dit niet het geval. Winst dus...

boni
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3770 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 15:17 - 09-09-2010
Klopt @flix, ik heb het in safari is bekeken en voor mij mogen die buttons daar ook verticaal staan. Bespaart ruimte. Men ziet sowieso toch welke pagina geladen word, en in het adres veld (naast het '+' teken) ook nog is.

(Bewerkt door boni om 15:18, 9-09-2010)

Ooit gebeten in de appel; Sinds 15 jaar gebeten door Apple.
Imac 27 inch (2011); MBP 15 inch (2011); MBA 11 inch (2010); Mac mini server (2011); Iphone4

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media