|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 13:44 - 20-05-2003
Het gonst de afgelopen tijd weer van de geruchten dat het samenwerkingsverband tussen Apple en de retail keten Dixons beëindigd zou worden. Een paar kleine feiten die deze geruchten aanwakkerden waren bijvoorbeeld de recente uitverkoop van Apple hard- en software bij veel Dixons filialen, plus het feit dat de schappen in sommige Dixons filialen niet langer voorzien zijn van de nodige Apple gerelateerde artikelen. Om duidelijkheid te scheppen en antwoord te krijgen op de vraag wat nu wel, en wat niet waar is, hebben wij contact opgenomen met Patrice Hijsterborg, PR Manager Apple Nederland. Volgens Hijsterborg gaat Apple zich meer richten op de grotere Dixons filialen. "Dit heeft te maken met focus en waarborging van kwaliteit voor de klant. Je aandacht richten op 50 zaken is natuurlijk effectiever dan op alle 140." Verder kon Hijsterborg ons nog melden dat er voor het verkopen van Mac's toch een bepaald niveau van kennis en training nodig is. "We focussen liever, dan dat we alles een beetje doen.". Dit lijkt ons dit geen slechte ontwikkeling.
|
|
|
|
Gertjan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 869 | Lid sinds: 19-08-2002 | Geplaatst om: 13:49 - 20-05-2003
En dat is waar. Hier in Oosterhout leek (en lijkt) het nergens op; er staat een G4 iMac zonder toetsenbord, in het beste geval met een stapeltje folders ernaast en steevast fout geprijst (te duur). Ik heb nooit begrepen dat je op zo'n manier Apples verkoopt. Inmiddels is er geen Mac-software meer te verkrijgen, dus inderdaad een aflopende zaak (voor oosterhout) |
******* Switched sinds 13-9-2000 *******
|
|
|
|
Reflex
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1774 | Lid sinds: 03-04-2001 | Geplaatst om: 14:02 - 20-05-2003
Ik vind dit een uitermate goede ontwikkeling! Ik ben er altijd al tegen geweest dat die weirdos (sorry) bij dixons zonder enig verstand mij dan wel even een mac zouden verkopen (hypothetisch gezien natuurlijk, want daar haal ik m niet). Ik was dan ook erg content met Apple's 'oude' verkoop strategie, hoewel ik wel snap dat ze deze veranderde om meer de consumenten te bereiken. Deze kleinschalige methode lijkt me uitermate doeltreffend |
God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays His games, we play ours. To show our appreciation for so much power, we keep heaven packed with fresh souls. God was here before the Marine Corps, so you can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the corps.
|
|
|
|
backspinner
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 748 | Lid sinds: 06-09-2002 | Geplaatst om: 14:18 - 20-05-2003
| M'n pa was ook bij de Dixons wezen kijken, maar zelfs hij had als mac-onbekende door dat hij daar niet moest zijn. En dat terwijl in Eindhoven de Dixons verder goed bekend staat. Overigens hebben ze er nu nog steeds alleen oude, maar wel afgeprijsde, iPods liggen. |
<uw wens is mijn gedachte>
|
|
|
|
Michiel
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 24-05-2009 | Geplaatst om: 14:21 - 20-05-2003
Aan de ene kant erg goed: Toen ik mijn iPod kocht kon ik eigenlijk meer aan de verkoper vertellen dan andersom. Aan de andere kant wel jammer, ze zouden natuurlijk ook een korte verkoop cursus kunnen starten waarbij elk filiaal minstens 1 verkoper heeft die meer over Apple producten kan vertellen. |
|
|
|
|
Didjee
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 469 | Lid sinds: 10-09-2001 | Geplaatst om: 14:23 - 20-05-2003
| Ik heb sowieso het gevoel dat ze het bij Dixons alleen van 'verkooppraatjes' moeten hebben. Of je er nou een Mac koopt, een digitale camera of een printer, écht bekwaam op technisch gebied vind ik ze niet... |
Didjee - http://www.didjee.nl Mac Pro 2.66GHz Dual-Core Intel Xeon - 10 GB RAM • MacBook Pro 2.53 Ghz - 4 GB RAM
|
|
|
|
iguana9999
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 11 | Lid sinds: 23-10-2007 | Geplaatst om: 14:52 - 20-05-2003
 |
Citaat: Gertjan om 13:49, 20-05-2003 En dat is waar. Hier in Oosterhout leek (en lijkt) het nergens op; er staat een G4 iMac zonder toetsenbord, in het beste geval met een stapeltje folders ernaast en steevast fout geprijst (te duur). Ik heb nooit begrepen dat je op zo'n manier Apples verkoopt. Inmiddels is er geen Mac-software meer te verkrijgen, dus inderdaad een aflopende zaak (voor oosterhout) |
 |
| Is dit Oosterhout NB want daar hebben ze in de vitrine ook nog een Powerbook 12 inch staan. Maar ja je hebt gelijk bij de meeste dixons is het niks op Apple gebied. (Oosterhout, Breda, Utrecht centrum) allemaal even slecht. Alleen als je weet wat je zoek en goed van de prijzen op de hoogte bent dan kun je wel een goede deal vinden bij de Dixons. (Heb mijn iBook Dual USB daar gekocht, mijn oude ibook Blueberry bij de Primafoon waar ze teminsten toegaven dat ze er geen r**t van afwisten ) Maar toch geeft het een beetje een raar gevoel als je met een Apple uit de Dixons loopt, Just not right. En Didjee: Helemaal mee eens. Voor echte informatie etc kun je beter naar een vakhandel gaan. |
|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 15:57 - 20-05-2003
 |
Citaat: Michiel om 14:21, 20-05-2003 Aan de ene kant erg goed: Toen ik mijn iPod kocht kon ik eigenlijk meer aan de verkoper vertellen dan andersom. Aan de andere kant wel jammer, ze zouden natuurlijk ook een korte verkoop cursus kunnen starten waarbij elk filiaal minstens 1 verkoper heeft die meer over Apple producten kan vertellen. |
 |
| Het verloop van personeel is daarvoor te groot denk ik. |
|
|
|
|
JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 15:59 - 20-05-2003
| Waar zijn dan die 'grotere' Dixons zaken ? Ik vind ze allemaal even groot (eehh...klein...). |
Mac-musician
|
|
|
|
Andre van Dijk
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 66 | Lid sinds: 26-02-2003 | Geplaatst om: 19:42 - 20-05-2003
Als ze dan echt niet stoppen, waarom is er dan nog maar zo weinig te koop in hun online store. Het vlaggeschip van Apple de 17 inch powerbook kun je er wel erg goedkoop online kopen. 3400 euro incl btw. Als dat geen opruiming is |
http://www.livingstatues.eu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|