Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         CEO Stock Traders Daily: Tijd om AAPL te verkopen

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

SteefJoops
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 1445 | Lid sinds: 26-12-2005 | Geplaatst om: 16:44 - 12-01-2012
Oke! Hier is een interessante uiteenzetting van een man in een bijzonder positie. Het zal hem niet in dank worden afgenomen dat hij hier zo sterk zijn mening geeft op een van de beursfavorieten van de afgelopen jaren. Maar Thomas H. Kee Jr., president en CEO of Stock Traders Daily, schrijft in MarketWatch dat we maar beter onze aandelen van Apple kunnen verkopen, omdat Apple in een neerwaartse spiraal is terecht gekomen.

Waarom? Apple heeft volgens hem de interesse in haar klanten verloren en dat gaat Apple nu opbreken. Niet alleen de consumenten zijn klaar met Apple, maar vooral haar partners zoals de Resellers en Telecomproviders zouden het helemaal geschoten hebben met Apple vanwege de lage marge en de hoge verkoopkosten. Daarnaast zijn de producten van Apple niet meer zo revolutionair als een aantal jaar geleden, waardoor Apple een belangrijk concurrentievoordeel is kwijtgeraakt.

Dit betekent uiteraard niet dat het gedaan is met Apple maar dat vooral de enorme groei er nu wel uit is. Thomas gaat er vanuit dat Apple, net zoals IBM, transformeert in een 'slow growing giant'. Daarnaast wordt aangehaald dat het concurrentielandschap is veranderd en dat producten van de concurrentie inmiddels gelijk staan aan Apple.

Dat laatste is interessant om eens te analyseren. Het is inderdaad zo dat bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S2 en de Samsung Tabs qua hardware matchen met die van Apple, maar de User Interface en de interactie van systemen loopt nog behoorlijk achter. Dit is precies waar veel techjournalisten en analisten niet naar kijken.

Onlangs schreven we op MacFreak een stuk over de potentie van de iPad en de vergelijking met de iPod. Thomas vergeet namelijk in zijn verhaal dat Apple alweer toe is aan de derde generatie iPad en daarmee weer de voorsprong op de concurrenten weer (tijdelijk) vergroot. Op dit moment kunnen we dus nog niet echt spreken over een feit dat de concurrentie op gelijke hoogte staat met Apple.

Het volledige artikel staat hier

---
Don't panic
Volg MacFreak.nl via de RSS-feed en via http://twitter.com/macfreaknl

Onderkoffer
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 83 | Lid sinds: 12-04-2010 | Geplaatst om: 17:39 - 12-01-2012
Apple mag dan straks met de iPad3 komen, de interface begint er een beetje gedateerd uit te zien vergeleken met de concurrentie. Voor mij geen enkel probleem. Ik vind het ideaal. Voor de nieuwkomer is het sobere, beetje gedateerde, uiterlijk van iOS misschien wel een probleem. ik kan mij voorstellen dat die eerder voor de bijl gaan Android/Windows Phones.

Shmoo
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 17:47 - 12-01-2012

Ik wilde eigenlijk al dagen geleden een topic maken omtrent het aandeel Apple, want er iets iets heel erg moois gaande op de beurs.

Als je Apple en Google al jaren volgt op de beurs dan zal je miss. wel weten hoeveel steun deze aandelen en bedrijven aan elkaar hebben gehad de laatste jaren ondanks dat ze buiten de beurs niet meer zo'n goede vrienden zijn als vroeger.
Dit is precies van één jaar tijd en de grafieken zouden bijna in elkaar passen, steeg Apple dan steeg ook Google , zakte Google dan zakte ook Apple weg.

Maar het 'leuke' is nu dat ze dit jaar (dat nog maar kort is) totaal nog geen steun aan elkaar hebben gehad en waar Google in de afgelopen dagen bijna dan 40 dollar wegzakte bleef Apple hangen rond de 418 dollar en steeg het zelfs naar recordhoogte eergisteren. (ergens 427,88) En dat zie je ook vandaag weer Apple zakt niet weg onder de 415 waar het eind vorig jaar moeite had om de 400 dollar vast te houden en lange periodes er boven te blijven houden we dit jaar nog alles boven de 415.
Het aandeel Apple heeft veel steun en daarom denk ik dat ook veel beleggers hun aandelen vasthouden.

Ik weet niet of Apple de laatste dagen profiteert van het nieuws dat er een onderwijs event aan zit te komen en dat de CEO zoveel aandelen heeft gekregen waardoor natuurlijk ook veel aandelen in goede handen zijn. Maar mij lijkt het sterk dat we ineens gaan wegzakken omdat iemand wat roept.

Sex - Macs and Rock-&-Roll

Ziegler
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3192 | Lid sinds: 06-10-2007 | Geplaatst om: 18:24 - 12-01-2012
Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de analyse.
Een quote:
"As long as margins and earnings are negatively affected by sales of Apple's products, those resellers will look for alternatives and eventually they will find them. Nothing could be clearer."

Het is een aanname. Hij veronderstelt dat resellers het met speciaal Apple gehad heeft (stellen andere fabrikanten zicht beter op?). Hij veronderstelt dat Apple daar geen oog voor heeft. Hij veronderstelt dat resellers in de toekomst gaan zoeken naar alternatieven.

Het zou allemaal zo maar waar kunnen zijn. Of niet, natuurlijk.

Eigenlijk al lid sinds 3-3-2002. www.last.fm/user/skrutinizert

bertvanderveen
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2643 | Lid sinds: 10-09-2003 | Geplaatst om: 19:28 - 12-01-2012
Mijn gevoel zegt me dat wie nu al een iPhone heeft, die elke twee of drie jaar gaat vervangen door een nieuwe, al was het alleen maar omdat je als iPhonist flink geïnvesteerd hebt in het App-eco-systeem…

Zolang er redelijke aantallen nieuwe gebruikers bijkomen (China! India!) en (laten we zeggen) een derde van de userbase elk jaar een nieuwe iPhone koopt, blijft Apple doorgroeien.

Als Apple nu ook nog eens een TV-product lanceert dat succesvol is, lijkt me een aandelenprijs van 900 dollar binnen anderhalf, twee jaar niet onmogelijk.

Maar ja, dat is mijn mening, net zoals die pipo van CEO Stok er ook eentje heeft, en — om een bekende uitspraak te parafraseren — meningen zijn goedkoop, want er zijn er miljoenen en niemand zit er om te spingen.

Bert Vanderveen […]
Digitaal: http://flavors.me/bertvanderveen
MacPro 2*3 GHz Quad/10GB/2.5TB/Eizo ColorEdge CG245W/23"CinDis · MacBookPro 15-inch 2.53 GHz/8GB/320GB · iPod 5G/60GB · iPhone 4G/32GB white · iPad2 3G/64GB black

Blender
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1212 | Lid sinds: 19-01-2006 | Geplaatst om: 20:18 - 12-01-2012
Dit soort gasten zijn vooral vermoeiend. Ik hecht er geen enkele waarde aan.

Robert
Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 20:49 - 12-01-2012
Volgens mij diskwalificeert hij zich al in de eerste paar zinnen:

Citaat:

If a business fails to take care of its customers, its customers will go elsewhere. Every businessman knows this to be true, and for those who are prudently observing the trend in one of our giants, forward risks become a reality.

In the case of Apple AAPL -0.17%  , this is happening in front of our eyes, and the risks are therefore very high.

Het wordt nog erger een stukje verder:

Citaat:

Most people think Apple's customers are the end user, but because Apple relies so heavily on third-party resellers like Verizon VZ -0.03%   and Sprint S +2.17% , both of which are feeling margin contraction and negative effects on earnings because of the extremely high cost of iPhones, the real customers are third-party resellers, and Apple is not treating them right.

Kennelijk een geval van klokken horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Sprint en Verizon hebben het dit kwartaal inderdaad een beetje voor hun kiezen gekregen omdat er zo vreselijk veel van de iPhone 4S verkocht is dat dit op dit moment hun resultaat drukt.

Want nu veel subsidie weggegeven en natuurlijk nog niet veel resultaat van gezien. Maar dat resultaat komt natuurlijk in de komende tijd...

Verder zijn juist in Apple's geval de providers niet de klanten, dat is zo bij Android. Want alle (!) Android telefoons in de V.S. worden door de providers van hun logo voorzien en komen ook allemaal met voor-geïnstalleerde rotzooi (denk aan Windows).

Terwijl juist Apple dit niet toelaat, omdat de ervaring van de klant (en dat is voor Apple toch echt de eindgebruiker) voor Apple voorop staat.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Shmoo
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 21:22 - 12-01-2012

Citaat: bertvanderveen om 19:28, 12-01-2012

Als Apple nu ook nog eens een TV-product lanceert dat succesvol is, lijkt me een aandelenprijs van 900 dollar binnen anderhalf, twee jaar niet onmogelijk.

Weet je ook hoeveel geld Apple dan waard zou zijn?

Gelukkig zijn wij als Apple community niet naast onze schoenen gaan lopen de afgelopen 4 a 5 jaar door al het succes van het bedrijf.

Sex - Macs and Rock-&-Roll

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9539 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 09:32 - 13-01-2012
Deze CEO zijn bedrijf verdient geld bij het verwisselen van eigenaren van aandelen – niet aan de aandelen zelf. Hij heeft er dus baat bij als mensen hun aandelen willen gaan (ver)kopen. Dus het maakt hem niet uit of zijn klanten in of uit een fonds bewegen, àls ze maar bewegen.

De redenen waarom Apple-aandelen zouden gaan kelderen, zijn lekker ouderwets gezellig: klanten vertrekken (o ja?), resellers klagen (dat doen ze altijd) en Apple is verkeerd bezig (gáááp...) Gelukkig heeft hij meer verstand van zijn markt aan het twijfelen brengen en daar vervolgens aan verdienen.

Het maakt Apple verder zelf geen f*ck uit hoe hun aandelen ervoor staan.

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

BBQ
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 59 | Lid sinds: 20-05-2004 | Geplaatst om: 11:12 - 13-01-2012
Citaat: Het maakt Apple verder zelf geen f*ck uit hoe hun aandelen ervoor staan.

Precies. Zij hebben geen geld nodig van investeerders op dit moment.

En dat plaatje van een jaar AAPL en GOOG kun je helemaal niet over elkaar leggen. Te veel verschillen.
Zet de NASDAQ grafiek erbij, dan zie je duidelijk de algemene trends die beide bedrijven ondergaan, waardoor het misschien lijkt overeen te komen.

Het enige wat vanaf december opvalt is dat AAPL gemiddeld weer beter presteert dan de NASDAQ, waar het in de maanden ervoor, net als vele aandelen, werd meegezogen in het tumult rond de euro crisis (en de effecten daarvan op de amerikaanse beurs)

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media