Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Lion tip: controle over het vergrendelen van bestanden

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 17:19 - 27-01-2012
Eén van de dingen die Lion bracht is het automatisch vergrendelen van bestanden, en ik denk dat ik rustig kan zeggen dat dat niet een feature is dat iedereen kan bekoren. Maar gelukkig is het makkelijk om zelf in te stellen of je wilt dat Lion dit doet. En als je dat wilt, na hoeveel tijd dat gebeurt.

Om dat in te stellen moet je Systeemvoorkeuren openen en daarna voor Time Machine kiezen, waarna je op de knop 'Opties' klikt. Daar zie je onderaan de optie 'Vergrendel documenten' staan, waarachter je kunt kiezen voor 1 dag, 1 week, 2 weken, 1 maand of 1 jaar. En als je het vergrendelen helemaal niet wilt, dan haal je gewoon het vinkje voor 'Vergrendel documenten' weg.

bron: Mac OS X Hints

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Aad Metz
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 948 | Lid sinds: 20-10-2004 | Geplaatst om: 10:50 - 28-01-2012
Kijk, daar kan ik wat mee, meteen uitgeschakeld.

InDesign extra info: http://www.metz-opleidingen.nl/index/InDesign.html

mgroeneboer
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 288 | Lid sinds: 30-07-2009 | Geplaatst om: 13:54 - 28-01-2012
Waarom zou je je bestanden willen vergrendelen?

iMac 24" MacBook Pro iPhone 4S 32Gb iPad 64Gb Wifi TimeCapsule 2T

mackelijk
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 06-07-2005 | Geplaatst om: 16:38 - 29-01-2012
'Voorkomt ongewenste wijzigingen in programma's die automatisch bewaren ondersteunen'.
Ik zit er inderdaad niet op te wachten.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media