Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Snel en veilig zoeken met DuckDuckGo

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork, Nicodemus, Advertorial  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 22800 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:37 - 28-01-2012
Google is de standaard zoekoptie van Safari, en je kan ook nog kiezen voor Yahoo! en Bing, maar dat zijn alle opties. Door recente ontwikkelingen lijkt Google in ieder geval een stuk minder aantrekkelijk, hieronder noemen we er drie:

- de aanpassingen van Google's privacy reglement, waardoor je je in feite volledig aan dit bedrijf uitlevert.

- dat Google inmiddels Google+ de voorrang geeft boven Twitter en Facebook, ook als die laatste twee eigenlijk veel relevanter zijn.

- het feit dat Google voor een half miljard moest schikken om proberen buiten de media te houden dat ze niet voor veel terugschrikken als er maar geld mee te verdienen valt.

Ik zou nog een tijdje door kunnen gaan, maar ik denk dat het duidelijk is waarom ik op zoek ging naar een andere zoekmachine. Want bij Bing en Yahoo! ben ik wel van Google af, maar ook daar worden mijn gegevens nog steeds gedeeld.

Bij die zoektocht vond ik al snel drie goede alternatieven: Ixquick, Scroogle, en DuckDuckGo. Daarbij beviel de laatste me het meest omdat de interface het prettigst was, de privacy policy lekker duidelijk en helder is opgesteld en hij ook lekker snel werkt.

Op diezelfde privacy policy-pagina kan je trouwens ook je instellingen meteen aanpassen als je dat wilt (dat kan ook altijd op de pagina met de zoekresultaten).

Mocht je nog niet precies weten in hoeverre Google ons inmiddels volgt en onze zoekresultaten voor ons filtert, dan is het de moeite om even hier te kijken wat het volgen betreft en hier wat betreft het filteren.

Mocht je DuckDuckGo als standaard zoekmachine willen gebruiken: er is ook een Safari extensie, en die kan je hier downloaden en op op deze site is daarover meer informatie te vinden. En ook voor je iDevice is er natuurlijk een gratis app, en je vind je hier.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

aha
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 989 | Lid sinds: 02-02-2006 | Geplaatst om: 09:15 - 28-01-2012
thanx, Robert
heb de ext. gedl.
zie dat er ook een iOS app. is

TI-MSX-C64-Amiga-1/2 jaar Win95 -
dan : Mac-van LC-Q950-Centris(online 95)
4400-G3-G4-G5-MacBook-Macmini 2012

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 22800 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:35 - 28-01-2012
@ aha: bedankt, ik heb de link naar die iOS app meteen aan het nieuwsbericht toegevoegd.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Spooter
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3717 | Lid sinds: 21-02-2006 | Geplaatst om: 10:46 - 28-01-2012
zoeken op Macfreak: http://www.macfreak.de/ boven de nl versie.

Is het familie?

;  )

ButtSqueeze
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 34 | Lid sinds: 22-08-2010 | Geplaatst om: 15:04 - 28-01-2012
Jammer dat de Duckduckgobar-extensie in Safari niet de Googlesearchbar vervangt en dus niet op fullscreenmodus werkt..

Wel een mooie UI!

Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose.
Douglas Adams (1952 - 2001), alt.fan.douglas-adams, 13 Sep 1998

Perquin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 654 | Lid sinds: 03-04-2003 | Geplaatst om: 16:31 - 28-01-2012
En als je het nog niet weet waarom je dit zou willen: http://www.ted.com/talks/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles.html

Ziegler
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3350 | Lid sinds: 06-10-2007 | Geplaatst om: 17:07 - 28-01-2012
Interessante link. Cynisch genoeg heb ik hem gedeeld via m'n facebookpagina . . . .    

Eigenlijk al lid sinds 3-3-2002. www.last.fm/user/skrutinizert

janmo
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 55 | Lid sinds: 07-01-2012 | Geplaatst om: 17:18 - 28-01-2012
Hoe kun je hier binnen een bepaalde site zoeken?

MacMiep
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2291 | Lid sinds: 31-03-2003 | Geplaatst om: 18:35 - 28-01-2012
Dus eigenlijk zou je ook op volkomen tegenstrijdige dingen kunnen zoeken om Google in de war te brengen?

grtz,
MacMiep

Al meer dan 11 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl

Juanpaco
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 87 | Lid sinds: 04-04-2007 | Geplaatst om: 18:48 - 28-01-2012
Bye bye Google   

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »