Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         De top 25 van Damn You Auto Correct

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:54 - 07-02-2012
De meeste van ons zullen de site Damn You Auto Correct - DYAC voor de ingewijden - waarschijnlijk wel kennen. Deze eindeloze collectie van vergissingen door de Auto Correct functie in iOS is goed voor erg veel leuke, en soms ook gênante, momenten.

Dat zijn er inmiddels zoveel dat Jillian Madison, de persoon achter de site, nu zelf een top 25 van de allerbeste heeft samengesteld. Nummers één, twee en drie zijn hieronder alvast te zien.

Ik moet altijd lachen om dit soort vergissingen, maar ben tegelijkertijd erg blij met de Auto Correct functie. Doordat ik erg snel, maar daardoor niet altijd even accuraat, mijn teksten invoer is het vaak de Auto Correct-functie die er voor zorgt dat er toch wat zinnigs uitkomt.

Het toevoegen van deze functie aan Lion zorgt er dan ook voor dat er veel minder van dit soort slordige foutjes in de nieuwsberichten op MacFreak staan...mede, dankzij de correctionele werkzaamheden van onze officiële corrector

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

ARTHURHOFMAN COM
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 109 | Lid sinds: 10-02-2011 | Geplaatst om: 12:31 - 07-02-2012
Hilarisch zijn ze!

Maar ik ben (in Lion, iPhone snel uitgezet - werd er gek van) zo beheerst in mijn taalgebruik en typevaardigheid dat het vaker juiste woorden door onjuiste synoniemen vervangt.

Maar de wendingen die de chats krijgen door de auto-correct zijn geweldig.

DON'T FEED MY MODELS
Creative Image Director  | Fashionisto | Model | Make Up Artist | Vegetarian | Booker | Therapist | Photographer

Efefes
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1522 | Lid sinds: 17-03-2004 | Geplaatst om: 12:33 - 07-02-2012

Dank je Robert voor sharing. Ik vind ze geweldig, een goede manier om een jetlag in Toronto weg te lachen...

davidem
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2065 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 13:14 - 07-02-2012
DYAC is geweldig... Auto correctie - vooral in combinatie met handschoenen - ook  

• iMac 27" • MacBook Pro • Macbook • Blackbook • iMac G5 • MacMini G4 • iMac G3 • Mac LC II • Mac SE • iPods, iPhones, iPad... Oh, and I've never switched...

Powerbooky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2020 | Lid sinds: 28-04-2003 | Geplaatst om: 16:47 - 07-02-2012
Eigenlijk wel heel bizar dit. Een auto-correct in Amerikaanse software die regelmatig met vunzige "correcties" komt. In het relatief preutse Amerika zou je eerder een softwarematige blokkering verwachten tegen dergelijke woord-suggesties.

Smart people usually do their things on a Mac!  PowerMac dual G4 1GHz | Powerbook Ti G4 1GHz | MacPro 8 cpu 3GHz | 2 TB Drobo DAS
NPO | NOS | Technicolor NL | DutchView

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 16:57 - 07-02-2012
@ Powerbooky: Dat was mij ook al opgevallen...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

DomP
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 355 | Lid sinds: 18-12-2003 | Geplaatst om: 18:35 - 07-02-2012
Geen idee wat de basis is voor de autocorrectie maar ik heb de indruk dat er ook gekeken wordt naar wat jezelf aan emails e.d. in je phone hebt staan...

Ik heb een tijdje wat werk gedaan in het transsexuele circuit.. In die tijd zag ik opvallend veel woorden uit dat wereldje voorbij komen...

Just a guess, don't shoot the messenger  

Blow your mind, smoke gunpowder

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 21:51 - 07-02-2012
@Arthurhofman.
Je zegt 'synoniemen' - in al je taalvaardigheid - maar je bedoelt volgens mij 'homomorfen' (wat volgens mij geen goed Nederlands woord is, trouwens)  

My band online:
http://settuno.com/

mennodeij
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 503 | Lid sinds: 15-10-2003 | Geplaatst om: 22:18 - 07-02-2012
Ge-wel-dig! ik heb krom gelegen        

Vu-ja-dé: the odd feeling nothing has ever happened before...

kebdarge
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2492 | Lid sinds: 05-02-2001 | Geplaatst om: 23:49 - 07-02-2012
Lol, nummer 25, 24 en 23 heb je geplaatst. De beste drie staan onderaan de pagina ;-)

"Given a choice between dancing pigs and security, users will pick dancing pigs every time."

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media