Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Ontwikkelaars Perian stoppen er mee

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork, Nicodemus, Advertorial  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3136 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 23:53 - 15-05-2012
Ik bedoel dit venster..

Het kan heel goed mogelijk zijn dat dit Framework van OS X is en dat het gebruik maakt van bepaalde QuickTime drivers of hoe dat ook mag werken.

Want ik weet dat je bijv. een website ook op het Framework van iOS kan laten draaien en tonen daar heb je de Safari.app niet voor nodig op je iPhone en iPad.
Ook als je binnen deze popup de pijltjes toetsen gebruikt zie je dat ook folders, afbeeldingen en andere onderdelen gebruik maken van dezelfde pop-up venster daarom denk ik dat het van OS X zelf is met een soort drivers van bepaalde Apple Apps.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8403 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 02:15 - 16-05-2012

Citaat: ...open ik ook niet eens meer in het programma QuickTime zelf maar in de pop-up van OS X. Weet even de naam niet meer van die actie maar als je in de Finder op het video bestand gaat staan en je drukt op Spatieblak dan speelt de video ook gewoon af in een pop-up

@prionica: dit! En dat is Quick Look, en niet QT Player (wel de onderliggende techniek, uiteraard.

Robert
Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 22812 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 07:30 - 16-05-2012
Het gaat inderdaad om Quick Look (de spatiebalk maakte dat natuurlijk al duidelijk) en als je Perian verwijderd (net geprobeerd) zal QL veel minder laten zien dan met Perian.

De aderlating zou dus ook voor mensen die de QuickTime Player niet of nauwelijks gebruiken erg groot zijn...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8403 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 14:42 - 16-05-2012
En de grap is -net geprobeerd: OT Player zonder Perian geïnstalleerd opende bepaalde bestanden (films) niet (met foutmelding), die door Quick Look wél netjes werden getoond. Na installatie van Perian deed QT Player het wel goed.
QL kan dus meer dan QT, en meer dan wij verwachten...

Robert
Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 22812 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 15:14 - 16-05-2012
@ Flix: Dat Quick Look meer kan dan QuickTime is mooi (heb ik niet getest), maar het feit dat Quick Look in de toekomst waarschijnlijk minder zal openen, mocht Perian ooit niet meer werken, lijkt me dat hoe dan ook slecht nieuws...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3136 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 15:27 - 16-05-2012
Waarom is Apple eigenlijk tegen het standaard ondersteunen of openen van zoveel mogelijk verschillende bestanden?

Ik bedoel Perian is miss. wel de eerste plugin die ervaring Mac gebruikers op hun Mac plaatsen zodra ze een nieuwe aanschaften of een clean install hebben gedaan.

prionica
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 190 | Lid sinds: 17-12-2011 | Geplaatst om: 16:03 - 16-05-2012
Dat heeft volgens mij weer met rechten, patenten, licenties te maken.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8403 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 18:18 - 16-05-2012
@Robert: waarom zou QL minder kunnen zonder Perian? Ik zie juist het tegendeel bewezen. QL heeft Perian niet nodig om alles aan te kunnen, lijkt het.

prionica
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 190 | Lid sinds: 17-12-2011 | Geplaatst om: 18:49 - 16-05-2012
Ik zie dat QTPlayer met Perian bij mij geen probleem heeft met een .flv (Flash movie). QL kan daar niets mee. Ik denk dus niet dat Perian iets toevoegt aan QL, wel aan QTP.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6888 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 18:56 - 16-05-2012
QL kan standaard bv geen WMV afspelen, pas als je Perian (of Flip4Mac) geïnstalleerd hebt, kan QL WMV afspelen.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media