Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Microsoft gaat licenties heffen op geheugenkaarten

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Leon
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 00:11 - 05-12-2003
Volgens dit persbericht op de website van Microsoft, gaat Microsoft
met ingang van vandaag licenties heffen op geheugenkaartjes die gebruikt
worden in digitale camera's. De bestandsindeling die gebruikt wordt op deze
kaartjes is FAT, ontwikkeld door Microsoft. Microsoft heeft sinds 1976 patent
op deze wijze van bestandsindeling, maar heeft hier nog nooit rechten voor
gevraagd aan bedrijven die dit filesystem gebruiken. Met ingang van vandaag
gaat dit veranderen, aldus het persbericht. De extra kosten bedragen US$0,25
per geheugenkaart, of US$250.000 per fabrikant.

De Microsoft kornuiten hebben weer ergens geld geroken...

maceef
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 503 | Lid sinds: 28-02-2003 | Geplaatst om: 00:28 - 05-12-2003
Zoals alles met m$:

Het wordt je strot ingedauwt!           

iPascal
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 627 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 00:34 - 05-12-2003
Als Microsoft het reeds heeft ontwikkeld in 1976 dan hebben ze alle recht op dat geld door middel van die licentie.
iedereen zal wel aan het tellen zijn wat dit weer aan $$$ laat bij schrijven op de microsoft rekening.

Volgens mij heeft Bil al een tijdje terug eens geteld wat hij niet heeft binnen gekregen door de jaren heen om dat die licentie over het hoofd werd gezien.

De persoon in kwestie hier omtrent zal dan ook wel op meest gruwelijke wijze ontslagen zijn.    

(Bewerkt door iPascal om 0:35, 5-12-2003)

Onderschrift buiten gebruik.

Reinier
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 170 | Lid sinds: 15-01-2001 | Geplaatst om: 01:20 - 05-12-2003
Tja - dit i stoch wel hoe het spel gespeeld wordt. Irritant voor producenten, maar niet onterecht denk ik.
De hippies die de spreadsheet écht uitgevonden hebben, kent niemand meer... die hebben geen patenten aangevraagd en iedereen is op hun idee gaan doorborduren!

davidem
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2065 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 03:10 - 05-12-2003
Zal dat ook gaan gelden voor iedere flop die ooit geformatterd op de markt gebracht is???

• iMac 27" • MacBook Pro • Macbook • Blackbook • iMac G5 • MacMini G4 • iMac G3 • Mac LC II • Mac SE • iPods, iPhones, iPad... Oh, and I've never switched...

VanDerDekken
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 726 | Lid sinds: 21-09-2003 | Geplaatst om: 05:29 - 05-12-2003
@Davidem

Hee, man kijk uit je brengt Microsc.... nog op een idee. Zo kan de hele wereldbevolking wel licenties gaan betalen. Oh, gut, nee, te laat, dat doen we al!            

Ieder landschap op aarde, onaangetast door menselijke handen, heeft schoonheid als intrinsieke kwaliteit.

dewaard
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 506 | Lid sinds: 26-10-2003 | Geplaatst om: 06:05 - 05-12-2003
Het is erg slim van ze. Eerst wachten totdat de techniek populair is geworden en pas daarna aankloppen bij producenten. Anders was FAT nooit als bestandssysteem voor deze kaartjes gekozen, want FAT is behoorlijk verouderd en niet echt optimaal. Wel is het compatible met ongeveer alle computers die in het wild rondlopen en zijn er dus geen extra drivers nodig. Maar ik denk dat een fabrikant van CF kaartjes dit bestandssysteem wel had laten vallen als van te voren bekend zou zijn geweest dat onze vrienden uit Redmond geld zouden gaan vragen...

P.S. Ik plaats dit berichtje ook even op LinuxAddict.nl... Goede nieuwssite is dit!

FilipdeWaard.com :: Net Collective

Franky2002
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2142 | Lid sinds: 18-04-2002 | Geplaatst om: 06:29 - 05-12-2003
"want FAT is behoorlijk verouderd en niet echt optimaal."

Klinkt als Microsoft!
Voor mijn part gaan de geheugenkaartfabrikanten nu gewoon een andere indeling gebruiken.
Mij zal je niet horen klagen.

Fredrik
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 957 | Lid sinds: 20-01-2003 | Geplaatst om: 07:53 - 05-12-2003
Moet je zeker een nieuwe camera kopen om die nieuwe indeling te gebruiken denk je niet Franky?   
Nou dan hoor je mij wel klagen...

Join de macfreak groep op http://www.last.fm

MIB
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 254 | Lid sinds: 23-02-2002 | Geplaatst om: 08:36 - 05-12-2003
Nieuwe camera niet, nieuwe firmware wel. Maar waar hebben we het over als iemand 0.25 $, per keer dat het toegepast wordt, wil hebben voor iets wat ie uitgevonden heeft? Klinkt mij als shareware prijzen in de oren    

Rob

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media