|
|
|
|
MacDokter
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1634 | Lid sinds: 02-07-2003 | Geplaatst om: 12:49 - 05-12-2003
@drib - Een patent werkt niet met terugwerkende kracht, nee. Maar het patent was er al, dat is niet opeens onlangs verkregen. Als er jurisprudentie komt die uitwijst dat MilliSoft gelijk krijgt, dan kunnen we ons hart vasthouden: want moeten harde schijf-fabrikanten dan ook betalen?
Het leven wordt vooruit geleefd, maar achterwaarts begrepen
|
|
|
|
dewaard
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 506 | Lid sinds: 26-10-2003 | Geplaatst om: 12:58 - 05-12-2003
Het gaat uiteraard alleen om nieuwe kaarten en eventuele andere producten. Harde schijven worden overigens leeg geleverd en het is het besturingssysteem dat de schijf eventueel formateerd in FAT formaat. Dus besturingssystem die gebruik maken van FAT zouden licentiekosten kunnen betalen, maar de harde schijf fabriek niet. Worden compact flash kaartjes zonder filesystem aangeleverd? zo ja dan kun je de fabrikanten van deze kaartjes geen geld vragen. Zo ja, dan wel... |
FilipdeWaard.com :: Net Collective
|
|
|
|
mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 13:12 - 05-12-2003
Ieder apparaat die die kaarten gebruikt kan ze toch formatteren? Volgens mij gaat dat vaak zelfs automatisch. Als hij het formaat niet kan lezen of de kaart leeg is zal hij hem formatteren. Gewoon lege kaartjes verkopen dus, en het bestandsformaat overlaten aan het apparaat waar ie in gaat.. probleem opgelost |
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl
|
|
|
|
walberg
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 721 | Lid sinds: 13-04-2002 | Geplaatst om: 13:22 - 05-12-2003
 |
Citaat: Franky2002 om 6:29, 5-12-2003 "want FAT is behoorlijk verouderd en niet echt optimaal." Klinkt als Microsoft! Voor mijn part gaan de geheugenkaartfabrikanten nu gewoon een andere indeling gebruiken. Mij zal je niet horen klagen. |
 |
| Nee dus, de fabrikanten kunnen alleen nog maar bij Billie aankloppen, zo ver is het al gekomen, eerst heeft billie de markt voor concurenten verkankerd en nu ze alleen nog maar bij hem kunnen aankloppen gaat hij nu winst maken. Zo werkt het eerst de goedkoopste zijn, en zodra alle concurenten weg zijn de touwtjes aantrekken, zo hebben we straks ook geen min dvd meer want billie zegd men MOET plus nemen!! vanzelfsprekend hebben zij alweer een beveiligingssysteem klaar dat ONKRAAKBAAR is, en daarvoor moest min wijken, zodra er geen min dvd's geproduceerd worden gaat alle software een factor 10 tot 20 in de hoogte. Mensen denken nu slim te zijn door de goedkoopste computers te kopen maar straks koop je een pc waar de hardwara al stijf van licenties staat of (vroeger ook bij ibm gebeurd) betalen per seconde gebruik) Wilt u ook nog een os op uw pc das dan 2000 euro voor windows 2004 ook een tekstverwerkertje? word? 3000 euro. Neeee dat is geen sprookje, 20 jaar terug toen men nog niet kon kopieeren kostte WP ook al 2000 ex btw.
|
|
|
|
|
mikajanssens
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 502 | Lid sinds: 06-03-2001 | Geplaatst om: 16:20 - 05-12-2003
Zoals gisteren in de docu, M$ doet telkens dingen die juist niet over de grens gaan. Op het randje van illegaliteit. Iedere concurrentie de kop indrukken en zo totale heerschappij krijgen. Ik vind dat heel gevaarlijk, want als je naar de kwaliteit en veiligheid kijkt van M$-producten. |
"I have a magnet, so everyone backup!!" kMikaZu.be
|
|
|
|
TOV
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 67 | Lid sinds: 05-03-2003 | Geplaatst om: 19:40 - 05-12-2003
als je zoals billyboy de filantropische gulle gever uithangt moet je ook zorgen dat er wat binnen komt nietwaar! |
Mazzel
|
|
|
|
macmatters
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 456 | Lid sinds: 04-02-2001 | Geplaatst om: 19:54 - 05-12-2003
Dit is te gek voor woorden het lijkt wat de post ook heeft gedaan met het woord postkantoor ~En waneer gaat microsloop betalen vor al dat gene dat zij gestolen hebben? En waar is het einde moeten we soms ook gaan betalen voor alles wat de term WINDOWS bevat dan kan je geen venster meer openen en is elke GUI gedoemd Waneer wordt die terroristen uit silicon valley eens gestopt we moeten de machten niet naar het oosten maar het westen sturen die zijn op zijn minst gevaarlijk Het word tijd dat europa wat mmeer zelf gaat ontwikkelen en minder afhankelijk wordt |
(h)appel(y)ours
|
|
|
|
artiecad
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2145 | Lid sinds: 25-07-2003 | Geplaatst om: 20:10 - 05-12-2003
Ik vraag mij af hoeveel huishoudtoestellen draaien op delen van Microsoft-software JACKPOT voor Billie ? |
<><
|
|
|
|
tecks
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 654 | Lid sinds: 02-07-2002 | Geplaatst om: 14:06 - 08-12-2003
Sjonge wat een ongenuanceerd gesnauw in de richting van Microsoft hier zeg! Ten eerste: Als je het persbericht gewoon even eerst leest, dan had je geweten dat Microsoft zelf ook wel inziet dat ze niets kunnen vragen voor ongeformateerde schijfjes. Daarvoor vragen ze dus ook niets. Verder vragen ze alleen geld voor apparatuur die voortboordurend op hun FAT-patent schijven kan formateren. Dit lijkt me niet onredelijk, ware het niet dat Microsoft dit keer de establish free, extend at a price techniek heeft toegepast. Dit is hele discutabele marketing, maar blijkbaar niet onwettig. Ik vraag me overigens af of veel camera-bedrijven nu niet overstappen op SD-kaarten of Smartmedia, want daarvoor geldt het niet. Bovendien zit Sony nu ineens goed, want die hebben hun "eigen" memorystick-systeem. |
The power to be your best
|
|
|
|
PjotriDVDguru
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 426 | Lid sinds: 17-05-2003 | Geplaatst om: 01:18 - 09-12-2003
 |
Citaat: tecks om 14:06, 8-12-2003 Sjonge wat een ongenuanceerd gesnauw in de richting van Microsoft hier zeg! . |
 |
| Noem het maar ongenuanceerd !!! Wil jij beweren dat het redelijk is jaren lang geen rechten op te eisen om jarer later dat ineens wel te gaan doen? In Nederland gaat dat niet. Als ik al jaren lang toesta dat iemand door mijn landgoed loopt om zijn eigen huis te bereiken kan ik niet na jaren ineens tol gaan heffen. Moet er mee starten binnen redelijke termijn. Nu gebeurt er iets dat past bij MacroSchoft. Eerst de markt laten gaan totdat het een behoorlijk aandeel heeft. Daarna pas gaan roepen om je vermeende rechten. Elke indeling van de kaarten had eenvoudig gekunt. Nu komen plots de kosten. Schandelijke manier van bedrijfsvoering!! Weg met dat MS!! Wie wil er nog wat illegaals van MS kopieren via poisoned? Zolang het van MS is, is het volstrekt legaal !! Immers, volgens Bills eigen regels. Het recht van de sterkste. De sterkste? Dat is de consument !!!(als we dat zelf willen).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|