|
|
|
|
Borgmonster
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 983 | Lid sinds: 05-01-2004 | Geplaatst om: 00:40 - 12-06-2007
Het zou tijd worden dat Apple op de keynote eens aangaf dat ze klantvriendelijk worden. Voor de derde keer, na twee reparaties, in anderhalf jaar begeeft onze iMac G5 het weer. Valt steeds uit. Opstarten en na een paar minuten begeeft de iMac het weer. AppleCare gebeld. "Nee, we gaan u niet helpen, want af en toe doet 'ie het toch?" "Zolang uw computer het af en toe doet, kunnen we geen diagnostische test uitvoeren en komen we niet langs...". We kregen wel een heel handig advies: "Misschien kunt u het werk wat vaker saven?" Wat dat betreft is die nieuwe feature Time Machine in Leopard wel handig ... Weet iemand een adres waar we kunnen klagen over AppleCare?
Mijn website iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur - MacBook Pro 17" SSD
|
|
|
|
iMaarten
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 777 | Lid sinds: 17-03-2003 | Geplaatst om: 06:43 - 12-06-2007
Maar goed, wat ik me gisteravond vooral afvroeg is waarom Apple in Safari voor Windows uitbrengt. Er is heel wat keuze voor Windows (Firefox, Opera, Explorer 7), wat heeft Safari toe te voegen? iTunes voor Windows bood nieuwe diensten (iPod-toegankelijkheid, Music Store), maar Safari biedt niet zo heel veel nieuws ten opzichte van bestaande browsers. Tot ik het volgende bedacht: de reden is natuurlijk de iPhone. Als het marktaandeel van Safari maar een paar procent groeit, wordt het aantrekkelijker voor webontwikkelaars om hun AJAX-applicaties ook voor Safari te schrijven. En dat is belangrijk voor de mogelijkheden van de iPhone.
|
[ Film Van Alledag | Flickr | Twitter | Mac IIsi, PowerMac 7200, iMac G3, iMac Core Duo, iMac Intel Core i3, iPod 2G ]
|
|
|
|
DirtyMay
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 370 | Lid sinds: 16-02-2005 | Geplaatst om: 08:58 - 12-06-2007
Heb op de WWDC niks gehoord over het al aangekondigde ZFS filesystem. Zou dat dan toch een vals gerucht geweest zijn ? (Bewerkt door DirtyMay om 13:31, 14-06-2007)
|
En zeggen dat het anders kan ... http://www.wadadde.be
|
|
|
|
deFUNKT
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 33 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 09:15 - 12-06-2007
| @iMaarten, ik denk inderdaad dat de reden voor Safari op Windows de webapps zijn die voor iPhone gemaakt zijn.
|
|
|
|
|
KJ
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1472 | Lid sinds: 22-12-2003 | Geplaatst om: 10:01 - 12-06-2007
 |
Citaat: DirtyMay om 8:58, 12-06-2007 Heb op de WWDC niks gehoord over het al aangekondigde ZDF filesystem. Zou dat dan toch een vals gerucht geweest zijn ? |
 |
| Ik neem aan dat je ZFS bedoelt, ZDF is een duitse TV maatschappij. Dit zijn behoorlijk technische details, het beste kun je wachten totdat de eerste developers het hebben geinstalleerd en stiekum gaan lekken aan de media om dit te weten
|
KJ Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
|
|
|
|
steeffie
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 61 | Lid sinds: 07-02-2006 | Geplaatst om: 10:21 - 12-06-2007
Ik vind de meeste features voor Leopard wel handig geloof ik. Het maakt het leven van mij in ieder geval een stuk makkelijker. Vwb de interface ben ik het met de meeste eens hier.. De zuurstok blauwe scrollbars end. had ik allemaal liever in het monotome grijs gezien, maarja.. Er moet wat te wensen over blijven.. Wat ik echter nogsteeds een groot nadeel vind is iChat. Er zitten zoveel coole features in, maar nogsteeds is compatibiliteit met MSN te veel gevraagd. Ik denk dat wanneer Apple iChat en MSN compatible maken, en dan ook nog een iChat voor Windows uit zouden brengen MSN niet zo heel lang meer op de 1e plaats van IM's zou staan. Of dat iChat, iig bijzonder snel zal volgen en een hele dikke vette 2e plaats in zal nemen. Zeg nou zelf, MSN 6.02 voor Mac is er ook alweer dik 1,5 jaar en verbeteringen zijn nog steeds niet te vinden. Tekortkomingen als Audio/Video support, zijn naar mijn idee - in deze tijd - gewoon essentieel voor een IM.
|
|
|
|
|
DirtyMay
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 370 | Lid sinds: 16-02-2005 | Geplaatst om: 12:31 - 12-06-2007
@ KJ Euh ... zei ik niet, ZFS ? Kromme vingers gehad waarschijnlijk, deze morgen. Bedankt voor de terechtwijzing.
|
|
|
|
|
DirtyMay
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 370 | Lid sinds: 16-02-2005 | Geplaatst om: 18:31 - 12-06-2007
 |
Citaat: DirtyMay om 8:58, 12-06-2007 Heb op de WWDC niks gehoord over het al aangekondigde ZDF filesystem. Zou dat dan toch een vals gerucht geweest zijn ? |
 |
| Daarnet van AppleInsider geplukt : ZFS mystery More certain appears to be the state of ZFS on Mac OS X, or lack thereof. Brian Croll, Apple's senior director of product marketing for the Mac OS X, told InformationWeek that "ZFS is not happening," when asked whether the Sun-developed Zettabyte File System would appear in Leopard. Instead, Leopard will reportedly use Apple's current hierarchical file system, called HFS+. Strangely, just five days prior Sun chief executive Jonathan Schwartz boasted during a company event that Apple would announce at its developers conference a plan to make ZFS the default file system for Leopard.
|
|
|
|
|
MacRonald
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2359 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 12:59 - 14-06-2007
Iedereen zit wel te zeuren dat de Keynote wat tegenviel, maar onderhand is Leopard wel een ENORME stap vooruit, en samen met de ontwikkelingen van de iPhone zou het onmogelijk zijn daar bovenop nóg meer produkten te introduceren. Alle tijd is daar ingestoken. Het hele Leopard verhaal is zo uitgebreid dat zelfs niet alle nieuwe onderdelen aan bod zijn gekomen, blijkt nu later. Misschien zijn de verwachtingen wat hoog omdat we verwend raken? En als ZFS er straks in komt is dat alleen een extraatje. Ik betwijfel eerlijk gezegd of het er wel volledig in verwerkt wordt aangezien de 128-bits natuur van ZFS en de diepgaande technologie. Sun zelf heeft het ook nog niet voor elkaar om bootable ZFS partities te maken, en gemengd lijkt me ook niks.
|
Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|