|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 00:14 - 20-02-2009
 Op het internet circuleert sinds vandaag onderstaande foto, waarop we de achterkant zien van wat de nieuwe Mac mini zou kunnen zijn. We zien maar liefst 5 USB poorten (het zijn er nu 4), twee connectoren om displays aan te sluiten (mini DVI en Mini DisplayPort) en 1 Firewire 800 poort (op dit moment heeft de Mac mini 1 Firewire 400 poort). Volgens MacRumors zou deze Mac mini de volgende specificaties hebben: • Intel Core 2 Duo • 2GHz • 3MB L2 cache • 2GB RAM DDR III, 1066MHz • Super Drive is SATA
De foto is genomen met een niet erg hoge resolutie en gezien de ruis was er ook niet erg veel licht aanwezig. Verder komt de lichtbron ook in alle connectoren keurig van dezelfde kant (als dat niet zo is, dan weet je meteen zeker dat het niet klopt). Het zou natuurlijk helemaal nep kunnen zijn en in Photoshop in elkaar gezet, maar in dat geval is het wel netjes gedaan. Als je een grotere foto wilt zien, klik dan even op de link hieronder. En we zijn natuurlijk benieuwd wat jullie er van denken... Bron: 9To5Mac
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
macvooh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1713 | Lid sinds: 03-04-2004 | Geplaatst om: 00:33 - 20-02-2009
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 00:49 - 20-02-2009
@ macvooh: Prima, maar waarom? In januari berichtte AppleInsider trouwens ook al over de update voor de Mac mini, waarbij (toevallig?) dezelfde specificaties werden gegeven als hier te zien zijn. Ik zeg daarmee niet dat dit niet fake is, maar door de context lijkt het eerder geloofwaardiger. Dat neemt niet weg dat ik er ook wel eens stevig naast gezeten heb... |
|
|
|
|
|
Liam
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 886 | Lid sinds: 06-03-2004 | Geplaatst om: 00:52 - 20-02-2009
Uiteraard staat Apple nog voor de volle 100% achter het huidige model... en werkt de ontwerpafdeling dag en nacht aan de revolutie. |
|
|
|
|
macvooh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1713 | Lid sinds: 03-04-2004 | Geplaatst om: 04:08 - 20-02-2009
 |
Citaat: Robert om 0:49, 20-02-2009 @ macvooh: Prima, maar waarom? |
 |
| oh tgaat gewoon om de foto hoor een nieuwe mini zeker.. maar het zou me sterk verbazen indien hij er zo uitzag. de plaatsing van de poorten op de achterzijde is onlogisch, als alles op 1 printplaat zit alles ongeveer dezelfde basislijn onderaan. Zoals hier:
Op die "gelekte" foto zweven de connectoren, vooral die van de displayport & dvi. denken we trouwens echt dat Apple zo'n saaie mini zal uitbrengen? (met dat "oude" design?) (Bewerkt door macvooh om 4:09, 20-02-2009) |
FREAK!
|
|
|
|
odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2145 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 06:42 - 20-02-2009
| Inmiddels heeft 925mac ook een bericht geplaatst dat het fake is. Na bewerking van de foto komen er Photoshopachtige bewerkingssporen tevoorschijn en ook het argument van Macvooh over de uitlijning wordt gebruikt.. Op het eerste gezicht een hele overtuigende foto, maar nu geloof ik niet meer in. |
|
|
|
|
ermo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1506 | Lid sinds: 08-03-2007 | Geplaatst om: 07:42 - 20-02-2009
los van de foto hoop ik dat ze snel met een nieuwe mini komen...wacht er met smart op |
If you don't change you're direction...you might end up where you're heading...
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:10 - 20-02-2009
@ macvooh: dat krijg je als je er als fotograaf naar kijkt... En inderdaad groeit inmiddels het vermoeden bij 9To5Mac dat het wel eens nep kan zijn. Maar het feit dat iedereen absoluut klaar is om het te geloven laat wel zien dat er 'klaar' zijn voor een nieuwe Mac mini... |
|
|
|
|
|
zen
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 955 | Lid sinds: 21-06-2002 | Geplaatst om: 09:26 - 20-02-2009
| Ik kan me ook niet voorstellen dat ze bij de mini ineens firewire 800 gaan inbouwen |
"Wat nu bewezen is was eens slechts verbeelding." William Blake
|
|
|
|
gPod
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1805 | Lid sinds: 12-07-2005 | Geplaatst om: 09:50 - 20-02-2009
| Wat ik al helemaal niet geloof is dat ze de mini nog wel van een mini DVI poort zouden voorzien. Oke, er zijn genoeg argumenten te bedenken dat dit heel erg handig zou zijn (switchers met 'oude' schermen) maar het is niet des Apples om met een nieuwe 'standaard' te komen en vervolgens op nieuwe modellen Macs ook nog even de 'oude' standaard toe te voegen. |
digideon |'die•Gideon ~ Gideon ~ g's mac ~ g's phone ~ g's pod ~
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|