|
|
|
|
MACRETEP
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 141 | Lid sinds: 04-12-2007 | Geplaatst om: 00:55 - 22-02-2009
Toch een beetje vreemd. Ik kan de bereikscijfers uitlezen van een adverteerder: april 2008 1.690.000 en januari 2009 1.890.000. Scheelt toch 200.000 views. Er moeten dus meer leden zijn dan in april 2008. En volgens mij waren het er toen ca 12.300
Windows gooit nog een keer zijn eigen ruiten in...
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 02:07 - 22-02-2009
@ MACRETEP: op zich hoeft dat natuurlijk niet waar te zijn, het zou ook kunnen dat leden meer actief zijn geworden. Maar ik heb er in de afgelopen jaren aardig wat nieuwe leden bij zien komen, dus zou de ledenlijst inderdaad behoorlijk gegroeid moeten zijn... |
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
DrStevil
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 279 | Lid sinds: 11-01-2004 | Geplaatst om: 07:47 - 22-02-2009
Ik ben geen jurist, en deze actie lijkt naar ieders tevredenheid te verlopen, maar: ik kan niet vinden wat precies de voorwaardes zijn om lid te mogen worden van MacFreak, en wat de voorwaardes zijn om te mogen registreren. Ik weet ook niet wat het verschil tussen die twee is. Verder staat nergens dat er van de geregistreerden/leden wordt verwacht dat ze de site regelmatig bezoeken of dat ze (regelmatig) een actieve bijdrage aan het forum leveren. Kortom: waarom worden deze leden er eigenlijk uitgemikt? Verwijzingen naar www.gebuktehuisvrouwen.nl oid zijn natuurlijk niet gewenst (dat vind ik ook) maar er staat nergens dat het niet mag. (bespaar je de moeite, de site bestaat niet). Is het daarom in navolging van deze opschoningsactie niet gewenst om het huisregelement wat aan te passen? Had dat niet eerst gemoeten? Bijvoorbeeld: geen schuttingtaal als forumnaam, geen xxx-rated links etc, maar dus ook minimumeisen wat betreft aantal malen inloggen per tijdseenheid etc. Of roep ik iets wat al ergens op de site als huisregelement verstopt zit? Ik kan het niet vinden. En ja, maak je regels, dan ontstaan er grensgevallen, en dan heb je weer discussie, en dan schrijft de gemeente het forum weer vol. |
iMac|21.5"|i5|3.6GHz|8GB|10.6.8 * MBPro|15"|IntelCD|1.83GHz|1.5GB|10.4.11 * iPhone|G4S|16GB
|
|
|
|
jakvo
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 266 | Lid sinds: 08-06-2001 | Geplaatst om: 08:39 - 22-02-2009
Wat ik hier begrijp is dat de administrator van Macfreak probeert heel de boel wat proper te houden, overzichtelijk voor de medewerkers en leden. Goed zo jongens en bedankt. Zelf ben ik al jaaaaaaaren lid van Macfreak, leerde hier veel, zag dingen die niet goed waren, zoals de tijd dat Leon werd getackeld en ten leste onderuit gehaald, en leerde ook dat er mensen in dit forum zitten die altijd klaar staan om een ander te helpen. Als ik nu lees dat de administrator de keet aan het opfrissen is, dan denk ik enkel; goed, ze blijven verder doen met Macfreak, ik kan weeral gerust zijn. Bedankt mensen die van Macfreak iets moois hebben gemaakt en trachten het zo te houden. Een overzichtelijk, duidelijk forum, waar iedereen die het wil, ruim de info kan vinden die hij/zij nodig heeft. |
iMac 27-inch: 3,1-GHz 3,1-GHz quad-core Intel Core i5 MacBook air 11-1,6-GHz dual-core
|
|
|
|
Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 3066 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 08:59 - 22-02-2009
"Een overzichtelijk, duidelijk forum, waar iedereen die het wil, ruim de info kan vinden die hij/zij nodig heeft." Precies. Plus, volgens mij mag dat best af en toe even herhaald worden: waar een uitzonderlijk efficiënte én collegiale sfeer heerst. Een soort huiskamer waar je met plezier elke dag even binnenloopt om bij te praten. Dat is helemaal niet vanzelfsprekend - kijk naar vele andere fora, kijk naar onze eigen historie. Het is iets waar kennelijk hard en effectief aan gewerkt wordt, met de nodige empatische deskundigheid. De opschoningsmaatregel hoort daar zonder meer bij. Heerlijk, een schone huiskamer. |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:25 - 22-02-2009
@ DrStevil: Er zijn wel degelijk regels wat betreft fatsoenlijk gedrag e.d. en daar vallen volgens mij alle mogelijke uitwassen die jij beschrijft ook onder. En een gebruiker die een account aanmaakt en vervolgens niet meteen inlogt is volgens mij ook per definitie verdacht, want waarom maak je anders een account aan. En het lijkt aannemelijk dat de enkele uitzondering die ten onrechte verwijderd wordt zich vanzelf meldt en dan wordt dat natuurlijk gecorrigeerd. |
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8036 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 19:25 - 23-02-2009
Volgens mij bedoelt Dr.Stevil niet dat ie dat vreemd vind, maar wel dat het goed zou zijn om het expliciet te vermelden in de voorwaarden en/of bij aanmelding. Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is. |
Don't Panic!
|
|
|
|
Administrator
Niet Aanwezig

De beheerder
|
Aantal berichten: 847 | Lid sinds: 29-12-2000 | Geplaatst om: 19:47 - 23-02-2009
Bij vermelding komt het er bij te staan. Vanvaond pas ik deze registratie aan. Met de nieuwe set komen ze er moeilijker doorheen, maar lukt nog steeds. Dus zal blijven opruimen. Tevens stuur ik de regel ook mee na aanmaken van account. |
MacFreak Admin - MacBook 13inch C2D 2.0Ghz 1024MB 80GB - PowerMac G5 DP 1.8Ghz 2048MB 200GB ATI XT1950 PRO 8x AGP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|