Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Zou dit de nieuwe Mac mini zijn? deel 2

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Robert
Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20023 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:50 - 25-02-2009
We hadden recent al een nieuwsbericht waarin een foto van de mogelijke nieuwe Mac mini te zien was. Daar werd al erg snel geoordeeld dat die foto nep zou zijn, daarom lijkt het de moeite om het vervolg hier ook nog te zetten, vooral omdat het dit keer niet op een foto maar op een filmpje gaat:

Mac Mini 2009 Edition - video powered by Metacafe

Wij weten natuurlijk ook nog steeds niet zeker of we hier het nieuwe model zien of dat het om een knap gemaakt nep-product gaat, maar het leek ons in ieder geval de moeite van het vermelden waard.

Eén ding is in ieder geval wel te zien, de ingangen aan de achterkant zijn echt, en niet bijvoorbeeld een opgeplakte foto, want de schaduwen bewegen mee. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk functioneren.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Ruud Ravenhorst
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1160 | Lid sinds: 05-02-2003 | Geplaatst om: 13:51 - 25-02-2009
We want specs!

Never gone back since I went to the Mac (which was in March 1984).

mayo
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 877 | Lid sinds: 07-06-2007 | Geplaatst om: 15:11 - 25-02-2009
2x fiwi 1600/800
nividia 9600 512
4gig int gh
320 7200 hd of 256 ssd (250 eur mp)
3.0 intel c duo

maar ik weet het niet zeker

I love not men the less, but Nature more. (lord Byron)

witlof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 243 | Lid sinds: 03-05-2004 | Geplaatst om: 16:00 - 25-02-2009
En gemaakt uit 1 blok aluminium, de Mini Unibody.    

IS THIS CHICKEN ? Your shirtshop online. Where you decide what we will print.
Kitchen Pilot Conceptual Design | Graphic Design | Web Solutions
pixelmarket.nl Personal Portfolio

odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2070 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 17:01 - 25-02-2009
Het filmpje was in draadje 1 ook al langsgekomen, maar neemt niet weg dat het de moeite is er even speciaal aandacht aan te besteden. Ik heb nog steeds mijn twijfels. Het filmpje is natuurlijk zo echt als wat, maar ergens lijkt het toch alsof iemand aan het showen is hoe mooi hij zijn eigen MacMini heeft gemod. Neemt niet weg dat er vast en zeker een update aan zit te komen en dat dit hem misschien toch wel is. We'll see.

Robert
Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20023 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 17:11 - 25-02-2009
@ odo: Ik had niet gezien dat dit filmpje in het eerste draadje voorbij kwam, maar vind ook dat het zelfs dan nog wel een nieuwsberichtje waard is. Al is het alleen maar om mensen die wel erg makkelijk bij een foto roepen dat die vervalst is nog iets te geven om over na te denken...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Harrie
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 243 | Lid sinds: 18-07-2008 | Geplaatst om: 17:22 - 25-02-2009
echt of niet, ik blijf vinden dat de aan knop en de poorten op een rare plek zitten (de achterkant). of de cd drive zit aan de achterkant maar dat zou echt nergens op slaan....   

mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 17:38 - 25-02-2009
@Harrie: heb je wel eens een Mac mini gezien? De indeling is bij het huidige model precies zo.

Ik denk nog steeds wel dat dit filmpje & foto nep zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Apple een display port EN een DVI erop zou zetten, de display port kun je immers met een verloopje naar DVI brengen, dat doen ze nu ook al voor de MacBooks. En die poorten zitten ook niet op een logische hoogte. Ik vind het inderdaad het meest lijken op een Mac mini waar iemand aan heeft geklust.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 18:45 - 25-02-2009
De Mac mini dankt zijn bestaan voor een groot deel ook
aan zijn functie als 'proef-Mac' voor bezorgde Switchers.
Die gaan voor goedkoop, dus willen geen extra snoertjes
en andere zaken erbij hoeven kopen. De mini moet liefst
direct en zonder morren op al hun PC-spullen aansluiten.

Marketing-technisch zou ik dit model kunnen begrijpen;
product-technisch kan het echter ook een fake/mod zijn...

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 19:10 - 25-02-2009
@Peter: hoeveel pc-gebruikers hebben een mini-DVI aansluiting op hun monitor?
Monitoren zijn VGA of DVI. Beide zitten niet op dit ontwerp. De oude had een DVI
aansluiting (toch?) dus dat zou ik dan een logischer keuze vinden voor de echte
Mini.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media