|
|
|
|
hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8036 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 23:30 - 09-11-2009
Je ziet het heel goed. Gewoon 1 slider programmeren en die overal door iedereen laten gebruiken spaart een boel tijd, levert betere code op en een compacter sneller werkend programma. Nee, deze keer zijn er nou eens geen nadelen. Dat programmeren van die slider hoeft eigenlijk ook al niet, Apple heeft dat al gedaan, zo spaar je weer een paar kB code. Dat ze bij Windozen nog niet zover zijn, daar hoeven wij toch geen last van te hebben?
Don't Panic!
|
|
|
|
Maikel22
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 133 | Lid sinds: 06-04-2008 | Geplaatst om: 23:44 - 09-11-2009
 |
Citaat: Peter Villevoye om 20:32, 9-11-2009 Ergens in de donkere krochten van MacFreak (bij Testen) kan je deze review van de iPod nano en iTunes herlezen. Ook daarin verbaas ik mij over de interface-kakofonie... |
 |
| Ik heb het iTunes gedeelte gelezen en ben het helemaal met je eens. Er zitten veel herkenbare gedachtes in haha. Ik erger me aan het feit dat bij het sluiten van programma's als iPhoto, iMovie, Photo Booth enz. het programma gestopt wordt terwijl bij Safari, Mail, iTunes, Voorvertoning, enz... alleen het venster gesloten word. Soms is sluiten sluiten en soms is sluiten dus stoppen. |
Dus....
|
|
|
|
Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 9539 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 00:01 - 10-11-2009
Er zitten zowel in Illustrator als in Photoshop diverse zaken die historisch zo gegroeid zijn - en dat is ook het probleem. Software wordt nu eenmaal ook gemaakt onder het motto: "if it ain't broke, don't fix it". Als Adobe een bepaald kunstje (een snelle preview of een 'live' effect wat het OS niet kan) wil (of wilde) in een paneel, dan moeten ze dat zelf bouwen. En als ten tijde van OS X Poes de sliders ronde flubbertjes moeten hebben, dan maken de Adobe-programmeurs die. Volgende OSX- of Windows-versie moet het weer in grijs ? Dan weer met lichtval van boven ? Tja, dan verwatert de consistentie per versie... Dus hebben ze nu een Adobe-look, die zowel op OSX als op Windows als twee druppels water op elkaar lijkt. Je ziet zelfs een eigen 'systeem' ontstaan met venster en panelen en toepassingsbalken (en flink afwijkend van OSX en Win). Ik ben er niet altijd blij mee, maar ze laten je wel kiezen. |
Studea — Advies - Training - Begeleiding. Ook op Twitter.com/studea !
|
|
|
|
Ger Nijkamp
Niet Aanwezig

Moderator
|
Aantal berichten: 9334 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 10:10 - 10-11-2009
Even voor mijn persoonlijke beeldvorming (en ter aanvulling van mijn gebrekkige programmatische kennis op dit ietwat diepgaandere punt): een slider is een slider (of welk ander willekeurig grafisch element dan ook), maar programmeurs van software willen exact zo'n zelfde slider wellicht ongestraft (delen) groter, kleiner, langer of korter kunnen gebruiken zonder daarvoor fysiek separate elementen te moeten creeëren. Ik kan mij voorstellen dat een softwarebouwer enorm geholpen is met een resolutie onafhankelijke GUI toolset waarmee 't bouwen niet alleen efficiënter wordt, maar óók -vrijwel automatisch- consistenter. Maar is dit ook daadwerkelijk een situatie waarbij een resolutie onafhankelijke GUI van een OS z'n meerwaarde kan bewijzen..? [ Ger ] |
|
Site: www.gernijkamp.nl Twitter: twitter.com/gernijkamp
|
|
|
|
Pako
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2097 | Lid sinds: 24-10-2003 | Geplaatst om: 10:33 - 10-11-2009
Ik moet zeggen dat ik het afwijken van de OS-core graphics in het geval van Adobe niet zo erg vindt; daardoor heb je namelijk direct dor dat je in een van de Suite-aps zit. Zolang ze wat dat betreft op elkaar aansluiten: prima. Zoals reeds aangegeven: de handelingen die onderling in de pakketten verschillen: Illustrator vs InDesign m.n. is erg storend wat mij betreft. |
http://www.100pk.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|