|
|
|
|
MightyMr
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 348 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 14:53 - 12-11-2009
 Het is op het forum al vaker besproken, de wispelturigheid in de garantieafhandeling van Apple en zijn resellers. Nu is de Consumentenbond er ook naar aan het kijken. De Consumentenbond meent dat de klachtenafhandeling van een aantal Apple Premium Resellers in strijd is met de rechten van consumenten bij koop en garantie. De organisatie heeft Apple hierop aangesproken maar het bedrijf geeft niet thuis. bron |
-= Failure is not an option =- > -= Sommige mensen kunnen alles wat krom is rechtpraten =-
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 15:06 - 12-11-2009
| Dat Apple niet thuis geeft, is niet zo gek: de Apple-resellers zijn nu eenmaal zelfstandig. (Niet dat Apple Store het beter doet – daar niet van.)
|
Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility). En kijk ook eens op: discussions.apple.com • macosxhints.com • thexlab.com. (En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)
|
|
|
|
ouwemac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 378 | Lid sinds: 30-03-2008 | Geplaatst om: 15:19 - 12-11-2009
Ik vraag me af of ze als groep aanspreekbaar zijn; de resellers bedoel ik. Als dat niet zo is, kan de consumentenbond er ook niet zoveel aan doen Hoogstens negatieve publiciteit bewerkstelligen en hopen dat Apple zich dat aantrekt. Want het is toch apple dat de marge's bepaalt waarbinnen de resellers moeten handelen.
|
Wie een optimist is, moet wanhopen. Ik ben een melancholicus, mij kan niet zoveel gebeuren. (Erich Kästner) De werkelijkheid is niet gelijk aan het beeld dat wij ervan vormen.
|
|
|
|
hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8036 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 15:31 - 12-11-2009
|
|
|
Ger Nijkamp
Niet Aanwezig

Moderator
|
Aantal berichten: 9334 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 16:01 - 12-11-2009
Wat mij betreft heeft De Consumentenbond het nu eens 'n keer bij het rechte eind. Na het jaar fabrieksgarantie wordt een claim vrijwel standaard niet gehonoreerd. Dat terwijl het consumentenrecht in Nederland inderdaad een heel andere houding van de verkopende partij verlangt. Let op: dat is dus niet Apple, tenzij je de Mac via de online AppleStore hebt gekocht. Ik hoop alleen niet dat De Consumentenbond deze situatie wederom op een achterlijke manier gaat lopen hypen voor hun eigen gewin (de reden dat ik eigenlijk een hekel heb aan die vereniging), maar dat terzijde. Laten we wel wezen: bijvoorbeeld een beeldscherm dat na anderhalf jaar (om welke technische reden dan ook) de geest geeft kan bij een machine van zo'n 1.400 euro nooit alleen het probleem van de eigenaar zijn. Helaas wordt dat vrijwel zonder uitzondering wél het probleem van de eigenaar gemaakt. Te vaak komen er ook hier mensen terecht die 't bos in worden gestuurd terwijl hun klacht méér dan terecht is. D'r worden héél véél Mac's verkocht en per saldo zal het totaal het percentage 'probleemgevallen' maar klein zijn. Die 'klagers' zijn echter wel heel zichtbaar (met name op internet) waardoor het aantal groter lijken dan 't feitelijk is, nog los van de vraag of ze allemaal wel terecht klagen. Maar een serieus defect dient volgens de wet fatsoenlijk te worden afgehandeld, óók na de standaard één jaar fabrieksgarantie. Met of zonder AppleCare. En we weten allemaal dat dit lang niet altijd (lees: bijna nooit) het geval is... [ Ger ] |
|
Site: www.gernijkamp.nl Twitter: twitter.com/gernijkamp
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 16:09 - 12-11-2009
 |
Citaat: Ger Nijkamp om 16:01, 12-11-2009 Helaas wordt dat vrijwel zonder uitzondering wél het probleem van de eigenaar gemaakt. |
 |
| En helaas ligt de diepere oorzaak daarvan bij de Nederlandse overheid, die zo dom is geweest om de bewijslast al 6 maanden na aankoop bij de koper te leggen, en het probleem dus inderdaad bij de eigenaar legt.
|
Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility). En kijk ook eens op: discussions.apple.com • macosxhints.com • thexlab.com. (En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)
|
|
|
|
Neuroteck
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 605 | Lid sinds: 04-12-2003 | Geplaatst om: 16:32 - 12-11-2009
Apple moet gewoon standaard 3 jaar garantie geven ( in ieder geval op de Pro lijn ) waarom kan een merk als HP, Dell etc etc dat wel ( op een groot gedeelte van hun productlijn ) Op die manier kan een reseller de klant wel verder helpen, ze willen dat echt wel doen maar ze kunnen het gewoon simpelweg niet, daarvoor zijn de marges veel en veel te klein. Natuurlijk hoort dit niet het probleem van de consument te zijn maar door het belachelijke beleid van Apple is het wel zo Dat Apple zelf niet thuis geeft zegt alweer genoeg over het bedrijf Apple........ (Bewerkt door Neuroteck om 16:36, 12-11-2009)
|
The power of the Darkside !!!!
|
|
|
|
Brinky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2039 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 16:43 - 12-11-2009
Helemaal mee eens zelfs Aldicare is drie jaar. ps wanneer de marges te smal zijn betekent dat nog niet dat je het consumentenrecht maar moet negeren. Dan begin je maar een kledingzaak of zoiets. psps De overheid gaat uit van zelfregulering (anders worden de bedrijven boos) dat dat niet werkt blijkt hier wel weer uit. pspsps Erger me ook dood aan de onkunde en onwelwillendheid van APR's na de koop en zeker na de zogenaamde garantietermijn (Bewerkt door Brinky om 17:20, 12-11-2009)
|
|
|
|
|
Ger Nijkamp
Niet Aanwezig

Moderator
|
Aantal berichten: 9334 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 17:17 - 12-11-2009
 |
Citaat: Neuroteck om 16:32, 12-11-2009 Dat Apple zelf niet thuis geeft zegt alweer genoeg over het bedrijf Apple... |
 |
| Dat is weer zo'n typische 'heppie-de-peppie' zinsnede van De Consumentenbond (en omdat soort dom populisme vervloek ik ze dan ook). Even doorlezend kwam naar boven dat 'er bij Apple niemand beschikbaar was om te reageren'. Wat op zich best kan, want er wordt vaak maar heel weinig tijd gegeven om intern een formele reactie op te stellen. Da's toch nog nét iets anders dan dat ze geen antwoord willen geven. [ Ger ] |
|
Site: www.gernijkamp.nl Twitter: twitter.com/gernijkamp
|
|
|
|
Brinky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2039 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 17:22 - 12-11-2009
| Ik zie het verschil niet. Volgens mij betekent niet thuis dat er niemand in staat was om te reageren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|