Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Tip: Fairmount als optie om DVD's te kopiėren

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:16 - 01-12-2009
Vragen hoe je een DVD kunt kopiėren komen regelmatig op het forum voorbij, maar opvallend genoeg komt Fairmount volgens mij nooit ter sprake. Terwijl dit gratis programma misschien wel de meeste elegante oplossing is.

Als je wilt weten hoe je met Fairmount dit makkelijk kunt doen dan is het een goed idee om deze uitleg even te lezen. Die gaat trouwens over hoe je Fairmount onder Snow Leopard goed aan het werk krijgt, maar werkt ook voor andere versie van Mac OS X.

Dezelfde makers maken trouwens ook het programma DVD Remaster (€ 31,62 in de 'normale' versie en € 39,52 in de Pro-versie), mocht je blij zijn met Fairmount dan is het misschien idee om dat programma ook even te bekijken.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Okkie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1840 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 11:26 - 01-12-2009
....

"Why does Fairmount report bad sectors?

The DVD you are trying to decrypt is probably ARccOS protected. Due to it's nature, Fairmount is not be able to handle ARccOS protected DVDs. For this type of DVDs, you will need to use other decryption tools such as RipIt, MacTheRipper or 0SEx to decrypt your DVDs.

En de meeste dvd's staan stijf van de 'bad sectors'....

"Beads flow echoes, can understand the power."

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 11:52 - 01-12-2009
En dan zit je inderdaad weer vast aan de bekende DVD rippers!

Wat wel mooi is, is dat je niet meer afhankelijk bent van een commercieel programma zoals DVD2oneX voor het comprimeren van je video. Ik zal binnenkort eens proberen of Fairmount daadwerkelijk DVD2oneX kan vervangen.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Okkie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1840 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 12:06 - 01-12-2009
fffmpegX kan ook comprimeren toch?

iWilco
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 622 | Lid sinds: 20-02-2003 | Geplaatst om: 12:21 - 01-12-2009
@ MacFrankie: En welke bekende rippers bedoel je dan?

Ik rip wel eens een dvd om deze te beschermen tegen m'n driejarige zoontje die er wel eens mee gooien.
Zet de video TS op onze mac mini (mediamachine). Alleen Disney DVD's zoals Sneeuwwitje, die zijn zo beveiligd, daar krijg ik het niet mee voor elkaar.
Gebruik Mac The Ripper.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 13:46 - 01-12-2009
@iWilco: MacTheRipper, OSEx, RipIt.

Er zijn inderdaad steeds meer DVD's die niet te rippen zijn met MacTheRipper 2.6.6 of 3.14, RipIt doet het dan vaak nog wel.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

iWilco
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 622 | Lid sinds: 20-02-2003 | Geplaatst om: 14:32 - 01-12-2009
Wow RipIt is king!

Duurde slechts 30 minuten en Snow white is now nicely ripped!

Okkie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1840 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 14:51 - 01-12-2009
Pas op, RipIt is niet voor Tiger-freaks.....

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 15:52 - 01-12-2009

Citaat: iWilco om 14:32, 1-12-2009
Wow RipIt is king!

Misschien dat ik binnenkort nog een Tip moet maken met als titel: 'Tip: RipIt als optie om DVD's te kopiėren'...    

Wel even de moeite om te vermelden dat RipIt $19,95 kost. En als we er toch over betaalde opties hebben is het misschien de moeite om ook DVD Copy for Mac te vermelden.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

MightyMr
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 348 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 16:10 - 01-12-2009
Toch leuk dat we hier mogen bespreken hoe we de kopieerbeveiliging van een DVD kunnen slopen...

Kopie voor eigen gebruik mag van de wet, maar de kopieerbeveiliging breken niet.

(beetje dubbele moraal want voor het maken van een geintje over een bekende site met torrents kreeg ik een formele waarschuwing)

(Bewerkt door MightyMr om 16:12, 1-12-2009)

-= Failure is not an option =- > -= Sommige mensen kunnen alles wat krom is rechtpraten =-

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media