Aantal berichten: 20017 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:28 - 08-02-2010
De discussieprogramma's van Charlie Rose staan in de V.S. goed bekend en gaan over allerlei onderwerpen, vaak politiek maar ook andere actuele onderwerpen komen voorbij.
De discussie die voor ons interessant lijkt vond plaats op 4 februari en daarin spreekt Charlie Rose met Walt Mossberg van de Wall Street Journal, David Carr van de New York Times en Michael Arrington van TechCrunch uitgebreid over de iPad.
De video duurt een kleine 24 minuten en zowel de voor- als de nadelen komen genuanceerd ter tafel.
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
YoramIH Niet Aanwezig
Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1369 | Lid sinds: 04-04-2002 | Geplaatst om: 10:30 - 08-02-2010
Interessante discussie. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe categorie zal worden omhelsd door de gebruiker, wat je ook van de huidige specs vindt. Het is een gemaksproduct dat ideaal is voor heel specifieke toepassingen, zoals het lezen van tijdschriften, boeken en andere informatie, websurfen, dingen opzoeken, bekijken van films tijdens reizen, maken van aantekeningen tijdens een vergadering (weg met die sfeerloze laptops). Ik verwacht ook dat er een heel nieuwe categorie apps zal ontstaan die profiteert van het grotere scherm.
Heb je mijn cd's al beluisterd in de iTunes Store? Volg mij op Twitter.
PSYCHOMAC Aanwezig
Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3082 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 13:54 - 08-02-2010
Interessante video : inderdaad. Ik had ze in het weekend al eens bekeken...Bij nog eens beluisteren/bekijken viel me op dat hier:
- eindelijk eens weinig onzinnigs verteld werd - dat ze het consequent over een nieuwe 'category of device' hebben (niet alleen over de iPad) - dat eerdere versies van wat voor Tablet dan ook nog nooit echt succesvol zijn gebleken, en dat er een reële kans (niet waarschijnlijk) dat dit een flop wordt door de initiële beperkingen dan wel de verkeerde gok van Jobs om iets te maken dat wij nodig zouden kunnen hebben.
Als je dan toch interessante videootjes wilt kijken. Roughly Drafted Magazine heeft een redacteur met een gebroken hand.. Daarom heeft hij een een aantal video's gemaakt rondom de tien mythen van de iPad. Het gaat daarbij om 10 tegen-argumenten, waarom de iPad niet goed/geschikt/etc is : in de clips probeert Daniel Eran Dilger deze anti-iPad-mythen te ontzenuwen. De video's zijn hier te zien ( en er komen er nog vier aan):
Het is te merken dat hij als presentator in een video nog wat te leren heeft. In aflevering 1 probeert ie alles uit het hoofd te doen: in deel II (geloof ik) lijkt het of ie even een black-out heeft: in de latere delen neemt hij even een time- out als het geheel opgedeeld wordt in fragmenten.Dat maakt het wat overzichtelijker.
Veel kijkplezier toegewenst
Psychomac
iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch, Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450
odo Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2070 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 14:32 - 08-02-2010
Boeiend inderdaad. Het blijkt dat je je wel in de iPad moet verdiepen om er voor te vallen. Als je te snel je oordeel klaar hebt zal het niet aanspreken en gaan de minpunten hun eigen leven leiden.
Interessant grafiekje over de voor en na gevoelens van de iPad introductie:
De iPad zal zichzelf duidelijk nog moeten gaan bewijzen. Mond op mond zal hierbij volgens mij een cruciale rol gaan spelen. Leuk trouwens dat je als student nu een iPad kunt winnen bij het activeren van je OV-Chip.
Robert Niet Aanwezig
Redactielid
Aantal berichten: 20017 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 15:13 - 08-02-2010
Citaat:odo om 14:32, 8-02-2010 De iPad zal zichzelf duidelijk nog moeten gaan bewijzen. Mond op mond zal hierbij volgens mij een cruciale rol gaan spelen.
David Carr van de New York Times zegt daarover iets interessant in het filmpje in het nieuwsbericht: de iPad valt zoveel meer op dan een iPhone dat hij waarschijnlijk zijn eigen marketing voor een groot gedeelte zal doen.
En ik denk ook dat weinig mensen naast iemand in het vliegtuig met een iPad kunnen zitten zonder enige sporen van 'technolust'...
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.