|
|
jetskyer
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2351 | Lid sinds: 02-08-2007 | Geplaatst om: 10:24 - 17-08-2007
ik las net dat apple een patent heeft aangevraagd zodat ze niet zitten met die dikke ethernet poort (wat mij betreft kunnen ze die ook helemaal weglaten, aangezien je een laptop toch zelden aansluit op je netwerk met zo'n kabeltje) als je je externe hd aan je airport extreme hangt, en je toetsenbord en muis aansluit via bluetooth, heb je alleen nog maar 1 firewire (een mac zonder firewire is geen mac) en een paart usb-poorten (handig als je even een usb-stick eraan wilt hangen) nodig. dus wat doet apple moeilijk!!! usb-poorten zijn op zichzelf al plat genoeg, en die firewire zijn maar 2 millimeter dikker dan usb. het magnetische stroomconnector systeem is ook niet dik. dus ik vind dat ze wel een beetje overdrijven. als je een laptop koopt omdat je hem overal mee naar toe wilt nemen heb je een ethernet poort toch niet nodig wat wel slim zou zijn is dat ze er edge of hsdpa in zetten. als je kijkt naar dit ontwerp doen ze alles aan draagbaarheid, dus dan zou dat geen overbodige luxe zijn. en als je alleen een paar usb-poorten, een firewire poort en een adapter poort hebt, kan net zoals nu het beeldscherm aan de achterkant vastzitten. (ipv op de bovenkant zoals bij het patent te zien is) (Bewerkt door jetskyer om 10:26, 17-08-2007) |
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPod Touch 16GB tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
|
|
|
|
evdb
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1083 | Lid sinds: 06-02-2007 | Geplaatst om: 18:05 - 17-08-2007
Ik ben wel sterk voorstander van een ethernetpoort op een laptop. Als ik grote beeldbestanden overzet op kantoor, is het lekker om 'm er even in te prikken; transport naar de server gaat dan stukken sneller dan via de luchthaven! (Bewerkt door evdb om 19:21, 17-08-2007) |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 18:15 - 17-08-2007
| Helemaal met evdb eens, en dan hebben we het nog niet eens over de problemen die er in het verleden zijn geweest met verschillende software updates waarbij Airport ermee stopte, dan ben je pas echt klaar zonder Ethernet poort. Of als je ergens bent waar simpelweg geen Wifi is... |
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 18:35 - 17-08-2007
| Alleen denk ik wel dat het een MacBook Pro mini gaat worden … |
|
|
|
|
rhbrgn
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2067 | Lid sinds: 28-02-2003 | Geplaatst om: 19:16 - 17-08-2007
Maar juist een MacBook Pro mini wil je snel data overdragen, dus … |
* Doorhalen wat niet van toepassing is. rhbrgn: Bob Rhebergen online
|
|
|
|
marco72
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 782 | Lid sinds: 09-12-2006 | Geplaatst om: 20:44 - 17-08-2007
Ik snap eigenlijk de hele topic niet... |
Italians Do It Better
|
|
|
|
macvooh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1713 | Lid sinds: 03-04-2004 | Geplaatst om: 20:48 - 17-08-2007
die ethernet poort is gewoon noodzakelijk!! in ieder geval, dit gerucht maakt me enorm blij: heb men macbook weggedaan wegens de grootte... hopelijk nog voor eind 2007! |
FREAK!
|
|
|
|
The Traveler
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 76 | Lid sinds: 08-08-2007 | Geplaatst om: 21:05 - 17-08-2007
| Nou, ik zou wel een sub-notebook willen hebben (10") die niet uitgerust is met ethernet. Er hoeft wat mij betreft alleen USB2, WiFi, BlueTooth en een beeldschermaansluiting op te zitten dan. Ik zie sub-notebooks ook meer als een soort tussenstap tussen notebook's en PDA's. Als je echt alle aansluitingen nodig hebt, ga je gewoon voor een grotere broer. Ik gebruik op mijn MacBook Pro 17" ook eigenlijk alleen maar WiFi. |
|
|
|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 22:06 - 17-08-2007
| Maar is zo'n klein gevalletje eigenlijk wel zo handig? Ik heb geruime tijd uitgekeken naar een mini-laptop zoals die nu kennelijk in de maak is; maar de laatste tijd begi ik te vermoeden dat een schermpje van 10" of 11" toch wel erg klein is om een beetje comfortabel op te kunnen werken. |
|
|
|
|
YoYelloW
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 629 | Lid sinds: 07-02-2004 | Geplaatst om: 22:31 - 17-08-2007
| je meot ook neit "comfortabel" will en werken op een 10" geval, et is wel makkelijk om overal mee nar toe te nemen, en weegt geen ene f*ck. |
"Ik weet niet waarmee de 3e wereld oorlog mee wordt uitgevochten, maar de 4e is met stokken en stenen" Einstein Macuser.nl
|
|
|
|
|
|