Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Mededelingen: Tips, nieuwtjes en mededelingen
         Consumentenbond: iPhoto beste fotobewerkingsprog
                ... en Parallels iets beter dan Bootcamp.
Welkom bij Mededelingen: Tips, nieuwtjes en mededelingen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MacWim
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: 18-02-2005 | Geplaatst om: 19:49 - 06-09-2007
De Digitaalgids van de Consumentenbond vergeleek zes programma's voor bewerking van foto's.
Bovenaan: iPhoto. Met een even goed testoordeel als Google's Picasa.

In dezelfde gids vergeleken ze ook twee Apple-programma's.
Hè, de Consumentenbond die aandacht besteedt aan Apple? Zijn ze nou helemaal bekeerd?

Ach - het gaat om Parallels en Bootcamp, dus om Windows te kunnen draaien. Gelukkig, zo kennen we de bond weer.
Nou goed, ze geven de voorkeur aan Parallels, omdat dat sneller werkt.

En o ja, ze signaleren ook de iPhone. De gids schrijft dat kenners het erover eens zijn dat de iPhone een zeer bruikbare zakcomputer is.  

MacMini c2d 2,26GHz, 4GB; MacMini c2d 2GHz, 2GB; Macbook c2d 2GHz, 2GB; iMac 7.1 2GHz 2GB; iPod touch 2e G; iPod nano; Te koop: MacMini G4 1,42 GHz, 1 GB; peren en bananen

DTP2
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2882 | Lid sinds: 25-09-2005 | Geplaatst om: 20:30 - 06-09-2007
Die hadden nog wat goed te maken. Ze proberen zo zeker een claim te voorkomen   

Color Concepts BV | Het grootste, onafhankelijke profilerings- en testlaboratorium ter wereld voor LFP.

maceddie
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 48 | Lid sinds: 14-06-2006 | Geplaatst om: 20:58 - 06-09-2007
Wat negatief weer zeg ! Jullie hebben geen idee waar je het over hebt. De CB is helemaal niet anti Apple. Is gewoon een kwestie van afwegen waar je tijd en geld in steekt om je leden tevreden te houden.

aperitivo
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 167 | Lid sinds: 25-11-2003 | Geplaatst om: 21:19 - 06-09-2007

Citaat: maceddie om 20:58, 6-09-2007
Wat negatief weer zeg ! Jullie hebben geen idee waar je het over hebt. De CB is helemaal niet anti Apple. Is gewoon een kwestie van afwegen waar je tijd en geld in steekt om je leden tevreden te houden.

Dat is nog erger. Gewoon schrijven wat de mensen willen lezen, en vooral niet objectief de waarheid. Triest

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 21:28 - 06-09-2007
'Objectieve waarheid'... De waarheid is toch altijd objectief?    

Anyway: er was een tijd dat de CB de Mac aanprees als de allerbeste pc. Luisterde ook geen hond naar, maar anti-Apple zijn ze lang niet altijd (geweest).

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 21:49 - 06-09-2007

Citaat: maceddie om 20:58, 6-09-2007

Sorry dat ik het zeg, maar dat is bullshit ! Er zijn van vele tests en artikelen verschenen die domweg niet klopten : slechte feitenkennis, apples met peer-vergelijkingen, en alles vanuit een roze-Microsoft-bril.
Nou goed, daar zijn in het verleden tal van draadjes over geweest.

Mac-musician

Dick de Roos
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2275 | Lid sinds: 10-01-2001 | Geplaatst om: 22:27 - 06-09-2007
De CB kijkt of iets het doet. Dan is het al goed.
En als het het minste geld kost is dat product meteen het beste.
Als er producten zijn die het beter doen (maar wel duurder zijn), is dat volgens de CB minder goed.
Daarom is Apple minder goed; want duurder (volgens de CB dan).
En zo verworden we, mede door de CB, tot een maatschappij waar de middelmatigheid de boventoon voert.
Soms snap ik inderdaad niets van de toch al ondoorzichtige tabellen die bij de tests worden gepresenteerd.
Maar laten we niet weer een CB-draad gaan starten.
Ik vind een test van blikopeners of zo, of b.v. de smaak van pindakaas door een deskundig (??) panel,  wel leuk om te lezen.
En daar laat ik het maar bij.    

Argument is the worst sort of conversation. (Jonathan Swift)
Groeten,
Dick de Roos

Hildo
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 839 | Lid sinds: 09-01-2003 | Geplaatst om: 22:51 - 06-09-2007
Ach mensen, ik weet me uit het verleden nog een test van de CB te herinneren waarin de opmerking werd gemaakt dat het grootste nadeel van de Mac was dat je er geen Windows op kon draaien ............       

Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)

Appleidee
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3468 | Lid sinds: 14-11-2002 | Geplaatst om: 22:54 - 06-09-2007
Is iPhoto echt het beste fotobewerkingsprogramma of de beste
foto organiser, want dat maakt nogal een verschil. Als de CB
kiest voor het eerste dan kun je het onderzoek namelijk direct
in de prullenbak gooien.

En die Parallels vs BootCamp test vind ik ook gek. Het enige is
dat Parallels iets sneller is in het opstarten. Dat scheelt nog geen
minuut. Maar ik dacht dat de consumentenbond op kwaliteit testte?
BootCamp biedt volledige compatibiliteit met alle Windows
programma's die er zijn. Bij Parallels moet je maar hope dat je
programma werkt. Ik zou dit ver boven opstarttijd stellen.

Drie ingrediënten voor een goede KeyNote: Een kick off met Feel Good Inc. van de Gorillaz. Steve Jobs in gympen met een blauwe spijkerbroek en een zwart shirt. En een grappige Phill Schiller.

Ferry13
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 342 | Lid sinds: 14-09-2005 | Geplaatst om: 23:38 - 06-09-2007
Voor mijn vader - in de 70 - is iPhoto daadwerkelijk het beste fotobewerkingsprogramma... omdat het heel simpel werkt en toch goede resultaten geeft. Het is soms maar net vanuit wie je het bekijkt! Voor een consument met weinig verstand van beeldbewerking is iPhoto denk ik inderdaad een perfect bewerkingsprogramma. Voor mensen die er wat meer verstand van hebben natuurlijk helemaal niet. Maar op die laatste groep richt de CB zich niet zo.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media