|
 |
Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands! |
 |
|
 |
|
|
|
|
Mekfriek
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 159 | Lid sinds: 03-10-2011 | Geplaatst om: 09:13 - 11-01-2012
Vandaag in Dagblad Trouw een paginagroot artikel over de patenten-oorlog, met daarin een heel duidelijk inzicht over de onderlinge strijd. Conclusie van de krant: Waarom iets uitvinden als je ook geld kunt verdienen aan claims? Patenten worden zoals ik al eerder schreef, vooral gebruikt om er bakken geld mee binnen te slepen. Waar ik al van overtuigd was blijkt nog veel erger te zijn dan ik dacht: de patentenstrijd kost de consument geld, alleen al in de USA 25 miljard dollar(!) per jaar aan economische schade. (bron van krant: onderzoek Phoenix Centre, Washington D.C.: http://www.phoenix-center.org/pcpp.html)
|
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 09:40 - 11-01-2012
 |
Citaat: Mekfriek om 9:13, 11-01-2012 Conclusie van de krant: Waarom iets uitvinden als je ook geld kunt verdienen aan claims? |
 |
| Dat geldt voor bedrijven zoals SCO een paar jaar geleden, dus voor bedrijven die niets kunnen, behalve de patent-trol uithangen.
 |
Citaat: Mekfriek om 9:13, 11-01-2012 Patenten worden zoals ik al eerder schreef, vooral gebruikt om er bakken geld mee binnen te slepen. |
 |
| O ja? Volgens mij gebruiken bonafide bedrijven (Apple, Philips, ...) hun patenten waar ze ooit voor bedoeld waren: het veiligstellen van hun grote investeringen in Research & Development! Het patentsysteem mag van mij op de schop, zodat het alleen kan worden gebruikt door innovatieve bedrijven die echt iets bijdragen, en niet door patent-trollen. Patent-trollen maken misbruik van het systeem, dat klopt, dat kost ons geld, maar verder is het pure onzin. Er moeten patenten bestaan, want anders maak je het Samsung nog makkelijker om van Apple te kopiëren! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 09:51 - 11-01-2012
@ Mekfriek: Als je (en Trouw) het hebben over het onderzoek Quantifying the Cost of Substandard Patents: Some Preliminary Evidence, dan wordt het tijd om dat nog eens heel erg goed door te lezen. Ik heb dat even door gekeken en kon de definities van Substandard Patents er in niet eens vinden, lijkt me nogal essentieel... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Mekfriek
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 159 | Lid sinds: 03-10-2011 | Geplaatst om: 11:52 - 11-01-2012
Misschien zouden jullie eerst eens dat artikel moeten lezen?
|
|
|
|
|
Mekintos
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 63 | Lid sinds: 25-08-2011 | Geplaatst om: 12:45 - 11-01-2012
 |
Citaat: MacFrankie om 9:40, 11-01-2012 O ja? Volgens mij gebruiken bonafide bedrijven (Apple, Philips, ...) hun patenten waar ze ooit voor bedoeld waren: het veiligstellen van hun grote investeringen in Research & Development! Het patentsysteem mag van mij op de schop, zodat het alleen kan worden gebruikt door innovatieve bedrijven die echt iets bijdragen, en niet door patent-trollen. Patent-trollen maken misbruik van het systeem, dat klopt, dat kost ons geld, maar verder is het pure onzin. Er moeten patenten bestaan, want anders maak je het Samsung nog makkelijker om van Apple te kopiëren! |
 |
| Volgens mij is juist Apple de patenttrol. Ik vindt het rond uit belachelijk hoe ze hun ontwerpen claimen. Zelf heeft Apple giga afgekeken van het disign van Braun. Kijkt u even mee: http://gizmodo.com/343641/1960s-braun-products-hold-the-secrets-to-apples-future Dat patent gedoe gaat over geld en macht en niks anders. Als consument betalen we daar de prijs voor. Grote bedrijven als engeltjes afschilderen die zich moeten verweren tegen stoute zuid-koreanen vindt ik erg naief.
|
Haast zorgt niet zelden voor vertraging
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 13:33 - 11-01-2012
@ Mekintos: en wie schildert grote bedrijven als engeltjes af? En zijn die stoute Zuid-Koreanen niet toevallig Samsung en is dat niet ook een groot bedrijf..? @ Mekfriek: volgens mij heb jij geen link naar dat artikel gegeven... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 13:48 - 11-01-2012
 |
Citaat: Mekintos om 12:45, 11-01-2012
Volgens mij is juist Apple de patenttrol. |
 |
| Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Een patenttrol kan niks, vindt niks uit, maar heeft toevallig wat patenten (gekocht / geclaimd) en probeert zo geld af te troggelen van grote, succesvolle bedrijven. Apple, MS en IBM zijn hier vaak het doelwit, niet de "dader".
 |
Ik vindt het rond uit belachelijk hoe ze hun ontwerpen claimen. |
 |
| Zoals je zelf al zegt, het gaat hier om de ontwerpen van Apple. Het heeft Apple miljarden gekost om ze te ontwikkelen, het zou vreemd zijn als ze gewoon zouden toestaan dat iedereen dat zomaar zou gaan kopiëren, zonder mee te delen in de R&D kosten!
 |
Zelf heeft Apple giga afgekeken van het disign van Braun. |
 |
| Je vergeet nog te melden dat de iPhone eigenlijk is afgekeken van het Braun scheerapparaat!
 |
Dat patent gedoe gaat over geld en macht en niks anders. |
 |
| Wanneer patenten niet worden misbruikt door trollen, gaat het om je miljarden-investeringen te beschermen!
 |
Als consument betalen we daar de prijs voor. |
 |
| Zonder patenten zijn er geen bedrijven die investeren in R&D, dus heb je geen innovaties! Maar dan is het allemaal wel lekker goedkoop. Ik zou zeggen: doe je Mac weg, en zet een mooie logge PC op je bureau, die met 58 draden aan de voor hem noodzakelijke randapparatuur hangt! Niet mooi, niet innovatief, maar wel goedkoop!
 |
Grote bedrijven als engeltjes afschilderen die zich moeten verweren tegen stoute zuid-koreanen vindt ik erg naief. |
 |
| OK, mijn laatste lesje realiteit in dit bericht: die "stoute Zuid-Koreanen", laten we die voor het gemak Samsung noemen, dat is een gigantisch groot bedrijf! Dat bedrijf anders afschilderen dan wat ze zijn (copy cats) is pas naïef! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 993 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 14:46 - 11-01-2012
Apple staat niet eens in de top10 van de bedrijven die de meeste patenten aanvragen, IBM en Samsung zijn de leiders. Op patent gebied kun je apple echt niet een grote jongen noemen:
 |
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
|
|
|
|
Shmoo
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1135 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 14:54 - 11-01-2012
LOL dat fanboy net met die afbeelding moet komen
|
Sex - Macs and Rock-&-Roll
|
|
|
|
Mekfriek
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 159 | Lid sinds: 03-10-2011 | Geplaatst om: 15:02 - 11-01-2012
 |
Citaat: Robert om 13:33, 11-01-2012 @ Mekintos: en wie schildert grote bedrijven als engeltjes af? En zijn die stoute Zuid-Koreanen niet toevallig Samsung en is dat niet ook een groot bedrijf..? @ Mekfriek: volgens mij heb jij geen link naar dat artikel gegeven... |
 |
| klopt: alleen abonnees hebben toegang tot het volledige artikel. Als je dat wilt worden: graag via mij, dan hou ik er nog een DVD box aan over |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|