Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC
         Wat is 'native' ?

Welkom bij Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

mug
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 660 | Lid sinds: 31-08-2004 | Geplaatst om: 15:23 - 26-10-2010
Ik lees op deze website dat de software 'Runs natively on Mac OS X'. Wat wil dat nu zeggen native ? Is het een teken dat de software juist up-to-date code is gescreven ? Of is of juist niet up-to-date ? (en in een soort emulatie werkt).
Ik ben aan het kijken naar een simpel goedkoop autocad programma en dit leek me wel wat. Maar geen zin een uitlopend product aan te schaffen.

macquarius
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1065 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 15:27 - 26-10-2010
Native betekent dat de software draait op het besturingssysteem wat op de computer is geinstalleerd.
Dus zonder emulatie van bijvoorbeeld Rosetta.

iPhone 4S / Apple TV (3rd Generation) / Next on the list is the iPad 3.

mug
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 660 | Lid sinds: 31-08-2004 | Geplaatst om: 16:13 - 26-10-2010
Bedankt, dat maakt een hoop duidelijk.

macquarius
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1065 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 16:24 - 26-10-2010
Graag gedaan, of dat autocad pakket recent is zou je het beste even aan de ontwikkelaars kunnen vragen.

iPhone 4S / Apple TV (3rd Generation) / Next on the list is the iPad 3.

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 19:57 - 26-10-2010
"Native" betekent letterlijk 'geboorte-' of 'daar/hier geboren'.
E.g.: 'Dutch is my native language', 'Nederlands is mijn moedertaal' (Nederlands is mijn geboortetaal).

In deze context moet je het dus zien als software die direct op een besturingssysteem geschreven is en gebruik maakt van de eigenschappen van dat besturingssysteem.

De antoniemen van native zijn 'emulated', 'interpreted', 'through a runtime environment', etc..

My band online:
http://settuno.com/

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media