Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC
         Terminal code

Welkom bij Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 13:20 - 06-04-2011
Dit zorgt ervoor dat je je eigen scherm via het netwerk kan overnemen.

Description: Allows connections to localhost (useful for SSH tunneling)

Of wil je weten elk woord doet van de regel?

1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates)
1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)

jarno jjw
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 164 | Lid sinds: 13-09-2010 | Geplaatst om: 19:58 - 06-04-2011
Nou ik wil niet teveel tot last zijn maar inderdaad ben ik wel nieuwsgierig wat de woorden precies doen.
Ik snap nu wel dat dit er voor moet zorgen dat het systeem een local address skip doet zodat je niet je eigen scherm overneemt maar het is wel vreemd dat ook zonder deze code ik gewoon de ssh tunnel aan kan maken en het scherm over kan nemen wat ik maar wil mits ik daar rechten toe heb dus vraag ik me af waarom dan deze code nodig is.

Bedankt voor je uitleg.

Grtjs Jarno jjw

willemijngreven
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 785 | Lid sinds: 14-10-2010 | Geplaatst om: 20:08 - 06-04-2011
Deze instelling wordt 'onthouden' Je hoeft deze dus maar 1 keer in te voeren. Bij volgende opstarts blijft deze nieuwe instelling actief. Dit in tegenstelling tot de ssh tunnel zelf. Deze maak je aan voor de duur dat de computer aan staat. Herstart je de computer dan moet je de ssh tunnel opnieuw maken.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 21:14 - 06-04-2011
In principe is het al prima uitgelegd door MacSea maar hierbij regel voor regel;

sudo = substitute user do
defaults write = als default instelling schrijf je een argument weg dat hieronder volgt (na het te-beschrijven-bestand, een .plist)
com.apple.ScreenSharing = in dit geval de .plist van ScreenSharing
skipLocalAddressCheck -boolean YES = Hier staat letterlijk dat de functie skipLocalAddressCheck (die ervoort zorgt dat je nooit je eigen scherm over kan nemen) geactiveerd wordt. M.a.w. kun je nu theoretisch wel je eigen scherm overnemen. Iets dat in principe nooit wenselijk is aangezien dit een venster zal openen van het venster dat je al open hebt... een soort van loop zeg maar. Alleen als je middels SSH een andere machine overneemt dan zit je dus in 'die' machine die je ook wilt overnemen. Dan wil je dat dus wel.

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

jarno jjw
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 164 | Lid sinds: 13-09-2010 | Geplaatst om: 06:43 - 07-04-2011
@godfather, dank je wel voor de mooie uitleg, nu snap ik heel goed wat de code precies doet en dat is wat ik al zei, dat deze ervoor zorgt dat je nooit je eigen scherm over kunt nemen. Maar als ik dus de BOOLEAN op NO zet is het weer wel mogelijk? Dat begrijp ik er goed uit?

Grtjs Jarno jjw

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 08:20 - 07-04-2011
Nee, als je hem op NO gooit dan zeg je eigenlijk NEE tegen het skippen van de check. Niet nee tegen de check zelf, maar nee tegen het skippen van die check. Grammaticaal gezien dus heel krom maar ja... dat typeert juist programmeurs  

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

jarno jjw
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 164 | Lid sinds: 13-09-2010 | Geplaatst om: 18:34 - 07-04-2011
Ik begrijp het, maar misschien mag ik hier dan terug komen op de volgende topic die ik had geopend voor het overnemen van mijn scherm thuis. Ik begrijp namelijk 1 ding niet.

http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/22494/schermdeling-over-internet/0/

Na het invoeren van de stap 4, kan ik in mijn eigen netwerk mijn scherm niet meer overnemen.
Voorheen kon dat wel, nu moet ik een derde software zoals VNC vieuwer gebruiken maar eigenlijk wil ik dit niet. Ik wil gewoon als ik thuis ben weer op de iMac mijn macbook overnemen. Ik weet dat ik dan de poort voor de ssh tunnel in de router weer uit moet zetten maar das bij mij zo gedaan.

Om het kort te omschrijven, de ssh tunnel gebruik ik op de Macbook om op een externe locatie mijn iMac over te nemen. Als ik thuis ben staat de Macbook in de hoek en wil ik vanaf de iMac de macbook weer over nemen.

Ik weet het, ik vraag veel maar zo leer ik wel een hoop.

Grtjs Jarno jjw

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media