Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC
         Kinderen leren programmeren, ervaringen?

Welkom bij Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

macsmet
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 599 | Lid sinds: 31-03-2002 | Geplaatst om: 20:23 - 10-12-2011
Alle documentatie van Livecode staat online net als lessen en voorbeelden. Wel even de website van www.runrev.com bekijken en dan gaat er een wereld voor je open!

CamelCaps | Educatieve Software - http://www.camelcaps.nl

marksch
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 626 | Lid sinds: 09-10-2007 | Geplaatst om: 02:33 - 11-12-2011
Hoi Arthur,

Alle begin is moeilijk. In 1987 kostte het me een week om HyperCard onder de knie te krijgen, met de uitgebreide feature set van LiveCode kost het je vandaag de dag misschien wel een maand. Je moet er wel even voor studeren om iets met LiveCode te kunnen maken, maar het is echt veel eenvoudiger dan Objective-C of AppleScript.

Ik geef zeker toe dat het lastig is om te bepalen hoe je met LiveCode moet beginnen, vooral als je van programmeren nog helemaal niets weet. Het is waarschijnlijk verstandig in de documentatie eerst eens te lezen over mouseUp, go en put. Answer is ook een leuke. Verder kun bestaan er de nodige websites die handig zijn voor de beginnende LiveCode-programmeur. Hier kun je een lijst met websites vinden.

Succes!

Mark

Economy-x-Talk Consultancy & Software Engineering
Nieuw: Color Converter 4!

MacLies
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 122 | Lid sinds: 10-09-2007 | Geplaatst om: 16:33 - 03-01-2012
Hoi allemaal,

bedankt voor alle reacties. Inmiddels is mijn zoontje heel enthousiast bezig met Turtle Logo.

Groet

MacLies

macbook pro 15 inch 2 GHz Intel Core i7 4GB DDR3 500 GB
mac mini 2.3 GHz Intel Core i5 4GB DDR3 500 GB + 24 inch-beeldscherm
iPhone 4 16GB en iPad UK WiFi 64 GB

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media