|
 |
Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands! |
 |
|
 |
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 10:07 - 19-08-2011
Deze zomer dan toch SDK gekocht. Voor m'n werk veel ideeen om een App te bouwen, het moest er maar eens van komen. Na bestuderen van het boekje van Koen Pijnenburg, the Essentials van het Developer-web en meerdere YouTube-fimpjes dacht ik al iets te snappen. En wonderwel lijkt het aardig te lukken. Tot nu toe heb ik niks hoeven coderen, en om eerlijk te zijn zie ik dat ook niet echt zitten. Vroeger met Basic 'en DOS geprogrammeerd, maar daarna niet meer.... Alleen... Hoe krijg je die Buttons actief? Ik heb Round Rect Buttons genomen. Het enige wat ze hoeven te kunnen is: tekstbestand openen, mail opstarten of website openen. En weer terug kunnen, natuurlijk.... Hoe doe ik dat? Mochten er mensen zijn die mij willen helpen/begeleiden met dit projectje, dan hoor ik het graag Wachtend op jullie respons, Herman |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:41 - 19-08-2011
"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 11:29 - 19-08-2011
Mmmm.... Uitgebreide tutorial... Is er een goedwillend MacFreaker die mij (evt. tegen betaling?) kan helpen? |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 12:17 - 19-08-2011
Wat wil je precies gaan maken? Misschien zijn er andere manieren om wat jij wilt maken, sneller en makkelijker in elkaar te stekkeren. Cocoa heeft een aardige "learning curve" (vind ik), zelfs als je flinke programmeerervaring hebt. |
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 12:31 - 19-08-2011
@Pieterr ik heb een PB gestuurd
|
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 13:21 - 19-08-2011
Ter info voor andere behulpzame MacFreakers: het gaat hier om het schrijven van een iPhone applicatie (geen Mac OS X applicatie). |
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 12:25 - 28-01-2012
Beste Macfreakers Zo, enkele maanden verder maar geen stap vooruit gekomen. Boekje van Koen Pijnenburg gelezen: leuk. Op dit moment iemand opdracht gegeven een app voor mij te bouwen, maar da's kostbaar merk ik. Liefst zou ik zelf willen leren hoe je een app kan bouwen. Op iTunes U zag ik cursussen, maar dan moet je in C kunnen programmeren. Weet iemand wat de betse manier is om te leren programmeren voor Apps, zonder eerst C en weet-ik-veel wat voor programmeertalen...? Dank, docH |
|
|
|
|
jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 12:50 - 28-01-2012
|
|
|
Sjakelien
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 228 | Lid sinds: 20-10-2003 | Geplaatst om: 13:03 - 28-01-2012
als je bang bent om in (objective-) C te gaan programmeren, kun je twee dingen doen: 1) Ervan afzien om iPhone apps te maken 2) Je over je angst heen zetten Ik heb weg 2) bewandeld. Het is een bochtige weg met veel kuilen en tegenwind, maar absoluut de moeite waard. Er is nog een andere mogelijkheid, die ik nog niet onderzocht heb, en die bestaat uit het aanschaffen van Adobe Flash Professional.Hiermee kun je dingen maken die je als app kan exporteren. Programmeurs halen er hun neus voor op, maar misschien is het daarom wel iets voor jou.
|
|
|
|
|
TRML
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1024 | Lid sinds: 08-11-2003 | Geplaatst om: 15:40 - 28-01-2012
Even voor de goede orde: Je kan niet zomaar zonder te programmeren een iPhone App in elkaar klikken, zo werkt dat niet. Je zal je dan toch moeten verdiepen in Objective C o.i.d. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|