|
 |
Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands! |
 |
|
 |
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 21:38 - 30-01-2012
Goed, en hoe leer ik snel C? Met als doel een App te bouwen Iemand een suggestie, goede cursus? |
|
|
|
|
Soundmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 387 | Lid sinds: 24-12-2003 | Geplaatst om: 21:56 - 30-01-2012
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 23:23 - 31-01-2012
@soundmac, dank voor je antwoord. Ziet er goed uit, LiveCode. Heb met Xcode ook schermen gebouwd, maar toen ik codes moest gaan schrijven liep ik hopeloos vast, niet wetend waar te zoeken. Ik zie hier een doc.runrev.com staan, kom je daar wel verder mee (met alleen BASIC ervaring)? docH |
|
|
|
|
docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 12:58 - 24-02-2012
@Soundmac: LiveCode is echt geweldig! 'k Heb net m'n eerste App aangeboden aan de App store. Dank voor je advies |
|
|
|
|
Fuzej
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 19-03-2012 | Geplaatst om: 00:00 - 22-03-2012
Wat is dan het verschil tussen Livecode en Xcode ? is Livecode dan zoveel gemakkelijker ? |
|
|
|
|
marksch
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 626 | Lid sinds: 09-10-2007 | Geplaatst om: 02:53 - 23-03-2012
Hoi, LiveCode is inderdaad veel makkelijker. De taal is veel eenvoudiger te begrijpen. Als je iets wilt vragen, staan er altijd velen klaar om te helpen, bijvoorbeeld op http://runrev.info/rrforum/ of http://forums.runrev.com/ . Zonder al te grote inspanningen kun je eenvoudige apps maken zie zowel op Windows als Mac of Linux draaien of op zowel Android als iPhone. Het moet echter wel gezegd worden dat hier ook beperkingen aan verbonden zijn. Het is een taal waar je makkelijk instapt, maar die ook voor problemen kan zorgen als je complexere programma's wilt maken. Er zijn vele features die door LiveCode niet ondersteund worden maar in Mac OS X/iOS in principe wel beschickbaar zijn. Wil je die features toch kunnen gebruiken, dan zul je toch weer (gedeeltelijk) in XCode moeten gaan programmeren. Bovendien is LiveCode heel erg prijzig als je voor alle platforms tegelijk wilt gaan programmeren. Als je echter bijv. alleen voor Mac OS X of alleen voor iOS wilt programmeren, dan is het wel te doen. Ik gebruik LiveCode veel voor mijn projecten, maar ik kan er niet altijd alles mee wat ik wil en moet soms andere tools gebruiken. Groet, Mark |
Economy-x-Talk Consultancy & Software Engineering Nieuw: Color Converter 4!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|