Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC
         populariteit realbasic

Welkom bij Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

roeland lutters
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 218 | Lid sinds: 01-11-2003 | Geplaatst om: 17:13 - 25-04-2004
ik pruts nu een beetje met realbasic.
ik vind het zeer gemakkelijk.
maar het word blijkbaar niet veel gebruik of denk ik dat verkeerd?

Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een tekstbericht.

ctMAX
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 420 | Lid sinds: 03-04-2002 | Geplaatst om: 09:17 - 30-04-2004
Nou, zover ik weet word het juist heel veel gebruikt. Vooral door allerlei shareware en freeware makers. Het is een  heel eenvoudige programmeertaal en er zijn zeer veel verschillende programma's mee gemaakt, kijk b.v. maar eens op versiontracker.com. Die site houdt bij welke updates er aan programma's zijn, vaak staat in de beschrijving van het programma ook wel dat het in realbasic is gemaakt. Realbasic wordt echter door de hardcore programmeurs niet helemaal serieus genomen omdat het eigenlijk een scripttaal is, net als de windows variant Visual Basic.

Mijn sites host ik bij Site Hosting: http://www.sitehosting.nl

Reflex
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 1774 | Lid sinds: 03-04-2001 | Geplaatst om: 11:23 - 30-04-2004
Ik vind het heel moeilijk om mijn probleem met betrekking tot RealBasic te omschrijven. Waar het op neer komt is denk ik, dat wannabe programmeurs, zonder enige technische skills, mee willen doen met de 'grote' wereld.

Als jij RB wil coden, that's fine with me, maar lomp gezegd: mijn respect verdien je er niet mee (of je dat ten eerste al zou willen is natuurlijk een tweede vraag. (vet) )

God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays His games, we play ours. To show our appreciation for so much power, we keep heaven packed with fresh souls. God was here before the Marine Corps, so you can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the corps.

TLM
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1291 | Lid sinds: 21-07-2002 | Geplaatst om: 12:39 - 03-05-2004
Het is REALbasic ... en daarmee zwak ik de twee vorige reakties af (vooral die laatste is zinloos gezever).

TLM

(Bewerkt door TLM om 12:40, 3-05-2004)

WielerArchieven

Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3219 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 16:43 - 03-05-2004

Citaat: Reflex om 11:23, 30-04-2004
Waar het op neer komt is denk ik, dat wannabe programmeurs, zonder enige technische skills, mee willen doen met de 'grote' wereld.

Dit is net zo'n flauwe kul als de programmeurs die het gebruik van een debugger afwijzen omdat dat voor mietjes is.
Waar het omgaat is dat je met tools als REALbasic en debuggers enz. sneller resultaat krijgt.
Als ik voor een klant werk die snel resultaat wil zien, dan maakt het mij niet uit hoe ik dat voor elkaar krijg.
Het resultaat telt en als ik dat kan bereiken met behulp van tools, dan scheelt mij dat een hoop werk een levert het mij uiteindelijk alleen maar meer geld op en een klant die tevreden is met het snelle resultaat.

(Bewerkt door Paul Sondervan om 17:06, 3-05-2004)

Sondervan Automatisering
Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody (Late 2008), iPhone 4

ctMAX
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 420 | Lid sinds: 03-04-2002 | Geplaatst om: 16:58 - 03-05-2004
Helemaal met Paul eens. Je kiest gewoon de tool die het beste bij de oplossing past. Beetje onnozel om 'moeilijk' te gaan programmeren om tot dezelfde oplossing te komen die RealBasic ook biedt. Tenslotte gaat het in REALBasic allemaal gewoon wat sneller.

Mijn sites host ik bij Site Hosting: http://www.sitehosting.nl

Reflex
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 1774 | Lid sinds: 03-04-2001 | Geplaatst om: 21:53 - 03-05-2004
As said, mijn 'probleem' met REALBasic laat zich moeilijk omschrijven. Als ik hier egotjes gekrenkt heb door te zeggen dat er geen respect aan te verdienen is, so be it.
Het is heel leuk om te zeggen dat je uiteindelijk de taal moet kiezen die het best bij de applicatie past, maar kies dan iig. Cocoa. Het biedt je dezelfde makkelijke UI-creation en toch de veel meer solide code-base.

Een ander punt waarom ik RB totaal niet mag, is het 'gevoel' dat ik van de taal heb. Iedere taal heeft een eigen gevoel, qua structuur, soliditeit, etc. en RB is in beide slecht. (VB vind ik overigens ook totale bagger) Wellicht vinden jullie dit weer een non argument, maar dat is voor ieder aan zichzelf om te bepalen.

God has a hard on for Marines, because we kill everything we see. He plays His games, we play ours. To show our appreciation for so much power, we keep heaven packed with fresh souls. God was here before the Marine Corps, so you can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the corps.

Verheij
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 387 | Lid sinds: 19-02-2003 | Geplaatst om: 22:22 - 03-05-2004
Heren, heren,
hoor ik hier elitair geleuter? Het is wat mij betreft hartstikke simpel. Programma's moeten snel, solide, flexibel, toekomstvast, goed gedocumenteerd en onderhoudbaar zijn. En ze moeten natuurlijk doen wat er van verwacht wordt. Met welke tools programma's gemaakt worden is hoegenaamd niet interessant zolang aan het voorgaande lijstje voldaan wordt. Zelf heb ik jaren geprogrammeerd in vele talen en een programmeur verdiend alleen mijn respect als hij op het voorgaande lijstje positief kan reageren. Mijn mooiste programma's heb ik zelf in de oertijd in FORTH geschreven waarbij de kunst zat in het effectief en compact coderen. De kunsten die we met die taal uithaalden zie ik nu helaas nauwelijks meer terug. Let alone de walgelijk grote aanslag op geheugencapaciteit van de meest futiele apps tegenwoordig.

Dus als een programmeur effectieve en efficiënte code kan schrijven in Realbasic en dat toekomstvast, onderhoudbaar en goed gedocumenteerd doet dan is het een prima programmeur....
De kwaliteit van de tools zegt gewoon niks over de kwaliteit van de programmeur en zeker niet over hoe die met de intellectuele uitdaging van het schrijven van goede code omgaat.

(Bewerkt door Verheij om 22:24, 3-05-2004)

MacBook - iMac G4 - PowerMac Cube - Apple //e - Palm Treo

Reflex
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 1774 | Lid sinds: 03-04-2001 | Geplaatst om: 23:57 - 03-05-2004

Citaat: Verheij om 22:22, 3-05-2004

De kunsten die we met die taal uithaalden zie ik nu helaas nauwelijks meer terug. Let alone de walgelijk grote aanslag op geheugencapaciteit van de meest futiele apps tegenwoordig.

En dat is dus een van mijn grootste problemen met RB, de Apps die eruit voort komen zijn voornamelijk bloatware. Het is zo CPU-hoggend dat je wel een Dual 2Ghz G5 nodig hebt om een groot RB programma fatsoenlijk te kunnen draaien (ik denk even terug aan een OfficePakket dat ooit in RB geschreven was, het was echt totale bagger! (ben alleen de naam van het pakket kwijt,    ) )

Citaat:
De kwaliteit van de tools zegt gewoon niks over de kwaliteit van de programmeur en zeker niet over hoe die met de intellectuele uitdaging van het schrijven van goede code omgaat.

Well, het gaat hier om de taal, en ik denk dat de taal wel degelijk iets zeggen kan over hoe de programmeur met de uitdaging omgaat. Immers, een goede programmeur kan weten dat een bepaalde routine in RB veel minder efficient is dan in bijv. C, en zal dan (als het even meezit) ook zijn ding in C schrijven..

moxie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 862 | Lid sinds: 31-12-2003 | Geplaatst om: 00:19 - 04-05-2004
is het niet zo dat je ergens moet beginnen ? het lijkt mij als je geen tot weinig programmeer-ervaring hebt je dan een goede start kunt maken met real basic en dat programmeren in C misschien voor een beginner te hoog gegrepen is ....

geld verdienen met internet?

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media