Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC
         Ideeën voor tools of kleine programma's

Welkom bij Vragen: Programmeren in C(++), Cocoa, Java, BASIC 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

XiC
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 696 | Lid sinds: 20-04-2004 | Geplaatst om: 10:48 - 04-06-2004
In de MacMsgr thread zie ik af en toe mensen roepen dat ze wel willen leren programmeren maar dat een  msgrkloon gewoon te hoog gegrepen is.

Zou het niet leuk zijn dat de mensen die willen leren programmeren wat kleine programma's kunnen schrijven die andere mensen helpen.

Dus mijn voorstel is hier een thread te starten met wensen/ideeën voor KLEINE programma's...

renevanp
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 196 | Lid sinds: 10-10-2002 | Geplaatst om: 13:21 - 11-06-2004
Vindt ik een goed idee, jammer dat er nog geen reacties verder zijn.

Oh lord, help me to keep my big mouth shut, until i know what i'm talking about

mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 13:31 - 11-06-2004
Een eenvoudig programma wat ik nou graag zou zien is een TO DO programmaatje met ongeveer de volgende eigenschappen:

- simpel items aanmaken; bij elk item een korte titel/omschrijving, ruimte voor toelichting, en de mogelijkheid  een prioriteit en/of deadline-datum aan te geven
- simpel categorieen aanmaken; zodat je items bijvoorbeeld kunt groeperen per project
- sorteren op prioriteit, op onderwerp, op project, op datum dat het klaar moet

Ik kan me voorstellen dat zoiets bijvoorbeeld in een itunes achtige interface zou kunnen gebeuren (zodat je bovenin aanklikt welke categorie, of dat je ze allemaal kunt bekijken).

Ik weet dat er dit soort programmas bestaan, maar ik heb er nog geen gezien die echt makkelijk is, en in kan delen in categorieen, en gratis is.
Dat is mijn persoonlijke idee.. iemand anders nog meer?

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl

osxy
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1102 | Lid sinds: 07-01-2003 | Geplaatst om: 14:19 - 11-06-2004
Ja eenprogamma voor op school namelijk:

- om makkelijk huiswerk te kunnen verwerken
    - een snel overzicht krijgen over te doen huiswerk
    - om voor de verschillende vakken de documenten te linken (dus snel te vinden)

Of is dit in filemaker te doen en kan iemand dit??

Workstation: iMac 20" Core 2 Duo 2.16 GHZ, 2 GB ram, 250 GB HD, 256 MB VRAM
Portable workstation: iBook G4 1.33 GHZ, 1 GB ram, 40GB HD, AP+BT
Server: Mac Mini 1.42GHZ, 1GB ram, 3x 80GB HD

inkiepinkie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 443 | Lid sinds: 06-01-2003 | Geplaatst om: 14:48 - 11-06-2004
Ik mis nog steeds een goede, met Ical geïntegreerde, verjaardagskalender. Is dat wat?

ElectricCat
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 689 | Lid sinds: 26-12-2002 | Geplaatst om: 14:52 - 11-06-2004
Ik mis onder de rechtermuisknop kunnen zien hoeveel pixels hoog en breed een afbeelding is.

(zoals Quickimage, maar dan nog simpeler, alleen die functie)

(Bewerkt door ElectricCat om 14:53, 11-06-2004)

simone
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 299 | Lid sinds: 15-08-2003 | Geplaatst om: 14:55 - 11-06-2004
Ik heb in iCal gewoon een aparte agenda met verjaardagen. Wat wil je dan nog meer?

Simone weet alles,
of ze vraagt alles...

Sander Cox
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 701 | Lid sinds: 02-09-2002 | Geplaatst om: 15:50 - 11-06-2004
Dat de verjaaardagen automatisch werken aan de hand van het adresboek? Dan heb je tenminste mooi een centrale plaats waar je ze kan invoeren.

bartje
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1413 | Lid sinds: 01-03-2003 | Geplaatst om: 16:01 - 11-06-2004
Sander : wat jij zoekt bestaat denk ik al hoor :

birtdayreminder

Hiermee vergeet je geen verjaardag meer, het werkt vanuit de gegevens in adresboek en je kan ze exporteren naar ical

RapidNed : alles voor de nederlandstalige RapidWeavergebruiker !

Eiji
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 1214 | Lid sinds: 03-11-2003 | Geplaatst om: 16:47 - 11-06-2004

Citaat: mvdg om 13:31, 11-06-2004
Een eenvoudig programma wat ik nou graag zou zien is een TO DO programmaatje met ongeveer de volgende eigenschappen:

- simpel items aanmaken; bij elk item een korte titel/omschrijving, ruimte voor toelichting, en de mogelijkheid  een prioriteit en/of deadline-datum aan te geven
- simpel categorieen aanmaken; zodat je items bijvoorbeeld kunt groeperen per project
- sorteren op prioriteit, op onderwerp, op project, op datum dat het klaar moet

Mss kom je al ver met Konfabulator en de To DO Widget

Gezocht: powermac G4 800mhz of meer
[MF] Eiji -> www.macfreakclan.cjb.net

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media