Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Feedback op de MacFreak Website
         Verzoek tot correcte spelling Apple-producten

Welkom bij Feedback op de MacFreak Website 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ... 16 17 ]    Volgende »

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:30 - 10-01-2010
Mijn achtergrond is een bèta / exacte achtergrond. Techniek, logica en informatica zijn mijn interesses, en alles logisch willen beredeneren hoort daar bij. Voor de kunstvormen waar ik de meeste affiniteit mee heb (muziek, film, fotografie) gebruik ik apparaten en apparaatjes die allemaal door de techniek mogelijk zijn gemaakt.

De meeste bèta's hebben weinig met taal, spelling boeit ze niet. Wat dat betreft ben ik dan niet een doorsnee bèta, mij boeit het wel. Fout gespelde woorden en verkeerd vervoegde werkwoorden vallen me meteen op, en bij veel fouten in een tekst ga ik langzamer lezen, ik stoor me dan echt aan de fouten.

Nu heeft niet iedereen dezelfde achtergrond als ik, sommigen zijn niet zo bekwaam in het spellen. Dat geeft helemaal niks, als de boodschap overkomt, je kunt vragen stellen en antwoorden geven, dan heeft dit forum aan de verwachtingen voldaan.

Overigens ben ik zelf ook niet foutloos in het Nederlands. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met Het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Dat heeft m.i. helemaal niets met hedendaags gangbaar Nederlands te maken. Er zijn mensen die dat wel kunnen, en die zijn weer veel beter in spellen dan ik.

Maar volgens mij is er iets dat iedereen kan: het correct spellen van de Apple-producten!

Heel vaak kom ik hier Ipod's en Iphones tegen, die synchronisatieproblemen hebben met I-Tunes op de I-Mac. Om maar te zwijgen over imovie en Idvd...

Als je Ipod kunt tikken, dan heb je de shift toets al gevonden, en kun je ook iPod typen. Of zie ik dat verkeerd? Bij deze het verzoek: Apple-producten graag goed spellen!

Als ik een oplossing zoek voor iMovie, dan vind ik dat niet, ook al is die oplossing er wel, als degene die die oplossing heeft gepost het product I-Movie heeft genoemd.

Dus als je goed spelt (iTunes, iMovie, iDVD, iMac, iPod, iPhone, iWork, ...), dan houd je het forum goed doorzoekbaar, en dan lees ik met nog meer plezier de teksten op dit forum. Bij voorbaat dank!

[Edit: op advies van Cees, die de Nederlandse spelling beter beheerst dan ik, de titel aangepast]

(Bewerkt door MacFrankie om 22:57, 13-01-2010)

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Lang Lid
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 303 | Lid sinds: 12-08-2009 | Geplaatst om: 22:38 - 10-01-2010
iAlready do.

Zo dus?    

Registreer ook jouw domein bij http://mijndomein.nl/?rf=2403

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:42 - 10-01-2010
Ja, zo gaat het goed!

Sanderman1992
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 25 | Lid sinds: 30-08-2009 | Geplaatst om: 22:44 - 10-01-2010
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat je niet van iedereen kan verwachten dat ze dit gaan doen. Het zou over het algemeen ook beter zijn voor de Nederlandse taal als meer mensen de hoofdletters, punten en komma's gaan gebruiken.

Mac OS 10.6 - Macbook Pro 2.4 Ghz.

PeterCornelis
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2511 | Lid sinds: 26-05-2003 | Geplaatst om: 22:48 - 10-01-2010
En nou maar hopen dat dit draadje gelezen wordt door juist díe mensen die je wilt bereiken.

Misschien moet je een andere, spectaculaire titel verzinnen.    IiIiIiIiIiIiI

2x MBP; iPhone 4S; iPad2; TV3
www.appleclubeindhoven.nl

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:50 - 10-01-2010
Ik verwacht ook niet dat iedereen foutloos Nederlands gaat schrijven. Afhankelijk van je achtergrond kan dat best lastig zijn, en het is niet mijn doel om mensen hier te weren. Ook mensen die wat minder goed zijn in spelling kunnen een nuttige bijdrage op dit forum leveren, en iedereen, ongeacht zijn (m/v) taalkundige vaardigheden, moet hier zijn vragen kunnen stellen.

Maar iedereen weet ook hoe je de Apple producten spelt. Dus als iedereen gaat beginnen met het correct spellen van bv iMac, dan lees ik de artikelen wat makkelijker.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 23:02 - 10-01-2010

Citaat: PeterCornelis om 22:48, 10-01-2010
En nou maar hopen dat dit draadje gelezen wordt door juist díe mensen die je wilt bereiken.
...

Dat hoop ik ook!

Citaat: PeterCornelis om 22:48, 10-01-2010
...
Misschien moet je een andere, spectaculaire titel verzinnen.    IiIiIiIiIiIiI

Mijn manager reageerde een keer heel snel op een mail met als titel "blote vrouwen", veel sneller dan op mails die als "Urgent" gemarkeerd waren. Maar er moet wel een relatie bestaan tussen titel en vraag / discussie...

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2741 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 23:11 - 10-01-2010
Daarom hebben sommige fora ook een censuurlijst. Hierin worden woorden opgenomen die anders worden weergegeven. Zo zou Ipod naar iPod getransformeerd kunnen worden en ook andere zaken zouden heel eenvoudig ondervangen kunnen worden. Geen idee of de software van MacFreak dit ondersteunt of ingebouwd heeft.

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 23:14 - 10-01-2010
Ruim twee jaar geleden stuurde ik een mail naar Het Parool, omdat ze het in die krant steeds over de Iphone, Ipod Nano etc. hadden. Ik kreeg als antwoord het volgende :

"Wij hebben er als Het Parool voor gekozen ook bij het schrijven van merknamen de basisregels van de Nederlandse spelling te gebruiken. Die kennen geen hoofdletters, zolang deze niet aan het begin van een woord staan (een uitzondering wordt daarbij gemaakt voor 'Schotse' namen als McDonald's, wat in feite een samentrekking is).

Producenten als Apple kiezen vanuit marketing- en reclame-overwegingen voor een andere schrijfwijze en creëren zo een beeldmerk om beter op te vallen. U zult begrijpen dat wij als onafhankelijk medium niet kiezen voor dergelijke beeldmerken"

Gek genoeg worden de producten tegenwoordig in diezelfde krant wél correct (zoals Apple het bedoelt) geschreven.     Is alles toch nog goed gekomen...   

Mac-musician

MacRonald
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2359 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 23:15 - 10-01-2010
    Dit is nou typisch zo'n topic dat je nooit in de PC wereld zult tegenkomen.

Maar inderdaad "klinkt" het wat onverschillig als je leest dat iemand Iphone problemen heeft met Itunes op hun MAC

Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ... 16 17 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media