|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:18 - 11-01-2010
 |
Citaat: Pb2k om 2:04, 11-01-2010 ...je moet ze de kots geven... |
 |
| Niet echt smakelijk...
|
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:25 - 11-01-2010
 |
Citaat: Powerbooky om 2:31, 11-01-2010 ...automatische spellingscorrectie die enkel hoofdletters aan het begin van de zin of woord accepteert... |
 |
| Dit soort opties zijn de eerste die ik uitzet in een tekstverwerker. Ik heb in IJsselstein gewoond, niet in Ijsselstein...
|
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 07:35 - 11-01-2010
Joh, dat vermaledijde I-tje in de naam kan me gestolen worden en is peanuts vergeleken met de tig andere "fouten" die men maakt. Ik stoor me vaak aan dingen als: * Ik heb een iMac G5 (ze bedoelen iMac Intel) * Ik heb een iMac G6 (ze bedoelen iMac Intel) * Ik heb een MacPro G5 (ze bedoelen MacPro) Ik weet niet waarom, maar dat "G5" blijft bij een heleboel mensen hardnekkig hangen waarbij ze denken dat het op de kast slaat. De aluminium kaasrasp heet dus een G5, of er nou een PPC in zit of niet. En de iMac met de kin, wit of alu maakt niet uit, heet ook een G5. Nog zoiets: M versus m en B versus b. Er zit een wezenlijk verschil tussen MBps, Mbps, mBps en mbps! De laatste twee hoop ik natuurlijk nooit in het echt tegen te komen, want dan mag je wel HEEL lang wachten op je download. Maar daar heb ik al eerder over gebitched.
|
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:57 - 11-01-2010
Het i-tje in de naam is het begin. Daarna komt het uitbannen van de iMac G5 alu en de iBook G5, en de volgende stap is het juiste gebruik van milli en mega en bit en byte. Je zult ze de kost (of kots ) moeten geven die een camera met een sensor van 10 pixels hebben, alhoewel, die groep is ongeveer net zo groot als de groep met een camera met 10.000.000 megapixels.
|
|
|
|
|
JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 6911 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 08:03 - 11-01-2010
 |
Citaat: MightyMr om 0:11, 11-01-2010 Of we moeten consequent zijn en ALLE product en merknamen goed schrijven. Dus netjes IBM, Microsoft en niet I.B.M of ibm of M$ of MickeySoft.... |
 |
| Als men dit bewust doet, dan is dat een andere zaak. Zo vind ik het ook best als iemand het over 'Appleflap', 'aaiPhone' of zijn of haar 'Mek' heeft. Of het grappig is, is de volgende vraag...
|
Mac-musician
|
|
|
|
Brinky
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2000 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 09:13 - 11-01-2010
Hmm, de spellingscontrole op mijn iMac geeft geen foutmelding wanneer ik Imac tik. Wel als ik mikrosoft intyp, maar daar maakt ie dan microfoon van. Maar IE kan natuurlijk ook niet want ik bedoel hij. Alhoewel spellingscontrole is dat vrouwelijk of mannelijk? Lastig hoor die taal, maar ik erger me meer aan zinnen als "me imac doet het niet en hij heb het wel gedaan" dan dat er iphone of iPhone staat. Laten we maar eerst de NL taal onder de knie krijgen, alvorens merknamen goed te spellen.
|
|
|
|
|
Ger Nijkamp
Niet Aanwezig

Moderator
|
Aantal berichten: 9276 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 09:20 - 11-01-2010
Wat iedereen individueel doet maakt mij niets uit. Als individu maakt je via MacFreak echter deel uit van een geheel, en het komt dat geheel ten goede als er -zo veel mogelijk- eenduidig wordt geschreven. Als je verschillende discussies op MacFreak doorklikt en de ene keer staat er 'Iphone' en de andere keer 'iPhone' dan komt dat inconsequent over: 't oogt rommelig en ietwat ongeïnteresseerd. Dat straalt ook af op MacFreak, en daarmee op ons als geheel of community. Net zoals een Nieuwsflits geschreven hoort te zijn in correct Nederlands, zou het om die reden prettig zijn als iedereen zich zo veel mogelijk aan de formele schrijfwijze van Apple productnamen zou houden. Da's uiteraard geen verplichting, maar 't zou wel prettig zijn. Uiteindelijk profiteren wij allemaal van 't opgeruimde beeld dat ontstaat als een willekeurige (eerste) bezoeker discussies doorleest. Daarnaast nodigt het ook uit om beter op de eigen schrijfstijl te letten als er een reactie wordt geplaatst. De indruk dat 't allemaal niet uitmaakt helpt daar in ieder geval niet bij... [ Ger ] |
|
Site: www.gernijkamp.nl Twitter: twitter.com/gernijkamp
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 09:32 - 11-01-2010
Amen...
|
|
|
|
|
Lang Lid
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 303 | Lid sinds: 12-08-2009 | Geplaatst om: 10:26 - 11-01-2010
Je kan ook in de PHP van het forum verkeerd gespelde zaken vervangen.
| Code: | <?php $bestandsnaam = eregi_replace("Iphone", "iPhone", $bestandsnaam); $bestandsnaam = eregi_replace("Imac", "iMac", $bestandsnaam); $bestandsnaam = eregi_replace("Microsoft", "Slechte Software Boer", $bestandsnaam); //optioneel ?>
|
| Code: | <?php $macfreak = eregi_replace("Slechte Speller", "Echte MacFreak", $macfreak); //verplicht ?>
| Kijk. Zo los je dat op.
|
Registreer ook jouw domein bij http://mijndomein.nl/?rf=2403
|
|
|
|
Xinix
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 533 | Lid sinds: 19-03-2003 | Geplaatst om: 10:31 - 11-01-2010
Telkens weer worden hier draadjes gestart over spellings fouten. Is dit nu een mac forum of een nederlandse taal forum? En met dit draadje is toch wel weer een triest toppunt behaald. Er zijn mensen die het niet uitmaakt hoe ze een draadje starten of beantwoorden, dus die bereik je hier toch niet mee. Er zijn mensen waarbij dit wel uitmaakt en die maken soms fouten, meestal omdat ze niet beter weten of zelf het verschil niet zien. Met dit draadje doe je alleen maar weer een aantal mensen op ziel trappen omdat ze het zogenaamd fout spellen. Nog even dan wordt je hier geweerd als je te vaak spel fouten maak! Het aantal apple gebruikers groeit, dus zullen steeds meer mensen op dit forum hun problemen voorleggen. Niet iedereen is bekend met de eigenzinnige manier van schrijven van apple producten, So get use to it! Heerlijk als je weer eens iets van je af kan schrijven
|
<>< Leef jij ook weer?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|