Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Feedback op de MacFreak Website
         Verzoek tot correcte spelling Apple-producten

Welkom bij Feedback op de MacFreak Website 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ... 16 17 ]    Volgende »

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 12:12 - 11-01-2010
Goed gezegd MacFrankie!

Wat betreft spelling eis ook ik niks van anderen en ook ik help gewoon mensen die 'Ipod' schrijven, maar het kan geen kwaad om (vooral nieuwe) forumleden op de correcte Apple-spelling te wijzen, ten gunste van de uniformiteit en leesbaarheid van dit forum.
Voor de rest kan het leven gewoon doorgaan hoor!    

Mac-musician

leonardo61
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1412 | Lid sinds: 25-12-2003 | Geplaatst om: 12:52 - 11-01-2010
En als je echt intelligent bent,dan zoek je gewoon op "movie".....dan krijg je hits met imovie,Imovie,I-Movie etc.    

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3282 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 13:03 - 11-01-2010
En we hebben 'weer' een taal-draadje ... De zoveelste ..

Ik ben het helemaal met de TS eens: zorgvuldigheid mag je vragen, niet alleen
wat betreft taalgebruik, ook wat meer dingen betreft (geef genoeg informatie
over voorgeschiedenis, configuratie, wat je gedaan hebt voordat het probleem
zich voordeed.. etc., bouw je betoog een beetje op etc..) .

Het is het lot van een oudgediende die MF een warm hart toedraagt en 'ouderlijke'
neigingen krijgt. Motieven zijn oprecht , staat in zijn recht , en de kids zeggen wat
ze moeten zeggen: de wereld is veranderd, heb ik geen zin in, zie ik het nut niet
van in... etc..

We zijn zo een echt 'gezinnetje' .

iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch,  Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450

Lang Lid
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 303 | Lid sinds: 12-08-2009 | Geplaatst om: 13:07 - 11-01-2010
Hahaha dear PSYCHOMAC, dat is nèt wat ik ook dacht: we kibbelen wel eens, maar gelukkig delen we ook een hoop positieve dingen.    

Registreer ook jouw domein bij http://mijndomein.nl/?rf=2403

Dennissie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 502 | Lid sinds: 05-03-2004 | Geplaatst om: 13:07 - 11-01-2010
Ja maar wat jij hier aanhaalt, over systeem en geschiedenis gáát daadwerkelijk nog ergens over. Een hoofdlettertje of een koppelstreepje daarentegen niet!

Life's a garden. Dig it.
www.dvandesign.nl

PeterCornelis
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2511 | Lid sinds: 26-05-2003 | Geplaatst om: 13:07 - 11-01-2010
O jee, dit is wel een goede tip, maar je verpest het met 'als je echt intelligent bent'...    

De verwijten dat dit draadje een triest toppunt (dieptepunt bedoel je waarschijnlijk...)
zou zijn vind ik zwaar overtrokken. Als je dat echt vindt dan lees je het toch niet?
Ik zie ook liever de juiste spelling (en gebruik ook liever webstek), maar ergeren, nee
dat doe ik niet. Hoewel, soms vind je hier stukken proza waarbij je zelfs niet snapt
wat er stáát.

Oké, er zijn mensen die gewoon niet zien dat er grove fouten staan en dat is hen
dan ook niet kwalijk te nemen (wordt hier overigens ook niet gedaan toch?), maar
er mag af en toe toch wel iets van gezegd worden?

Aanvulling: verdorie wat gaat dat snel hier, ik kan het niet bijhouden. Dat 'O jee...'
was een reactie op leonardo61

(Bewerkt door PeterCornelis om 13:10, 11-01-2010)

2x MBP; iPhone 4S; iPad2; TV3
www.appleclubeindhoven.nl

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 13:27 - 11-01-2010

Citaat: Dennissie om 13:07, 11-01-2010
Ja maar wat jij hier aanhaalt, over systeem en geschiedenis gáát daadwerkelijk nog ergens over. Een hoofdlettertje of een koppelstreepje daarentegen niet!

Dezelfde taal spreken, duidelijkheid, correctheid, daar gaat het om. Zonder taalfouten en stijlfouten is een utopie, dat verwacht ik ook niet. Gewoon duidelijk zijn (je hebt dus een internetverbinding van 20 Mbps, en je haalt dan met ruim 2 MBps bestanden binnen), en daar, waar mogelijk, de namen goed gebruiken. Apple zet ook het schermpje en het clickwheel aan dezelfde kant van de iPod, dus als Apple dat kan doen, dan kan jij iPod als iPod schrijven. Kleine moeite, groot plezier.

Gewoon een kleine inspanning van degenen die een bericht schrijven is wel zo beleefd voor de lezers. Als je de koningin ziet lopen, en je roept "He jij daar!", heb je ook kans dat ze omkijkt, oftewel dat je je doel bereikt hebt, maar beleefd is anders...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Ger Nijkamp
Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 9334 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 13:57 - 11-01-2010
Wellicht heeft het historische en relatief hoge aantal grafici onder de Mac gebruik(st)ers er ook mee te maken dat de één het nut van een correcte schrijfwijze wél inziet en de ander niet. Ik ben wat dat betreft best erg: een extra alinearegel, komma, punt, accent grave of aigu om de tonatie in een zin te accentueren of visueel te breken.

Zoals ook ik iPod, iPhone, iMac etc. visueel mooier in een zin vind staan dan Ipod, Iphone of Imac. Of ipod, iphone en imac. Waarbij ik soms even moet spieken: is 't nou Garageband of GarageBand..? Software Update of Software-update..? Systeem Voorkeuren of Systeemvoorkeuren..? Doorgaans kijk gewoon even in het OS als ik het even niet weet.

't Is maar net hoe zwaar je er aan tilt. In dat opzicht zou ik dit draadje geen historisch dieptepunt willen noemen. Niemand heeft 't over lijfstraffen als er iets anders wordt geschreven. D'r is niks mis met het te berde brengen van de correcte schrijfwijze van Apple producten. We zijn immers MacFreaks. Toch..?

[ Ger ]

Site: www.gernijkamp.nl  Twitter: twitter.com/gernijkamp

Flix
Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 14:10 - 11-01-2010

Citaat: MightyMr om 11:06, 11-01-2010
Sjonge, wat een gezever...

Als je het gezever vind, ga je toch niet mee zeveren?!   

Lang Lid
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 303 | Lid sinds: 12-08-2009 | Geplaatst om: 14:10 - 11-01-2010
*Zoekt de spelling van 'Gevierendeeld' op.*    

Registreer ook jouw domein bij http://mijndomein.nl/?rf=2403

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ... 16 17 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media