|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 11:33 - 21-08-2010
Normaal ben ik niet iemand die zich geroepen voelt ergens over te klagen want ik heb als gast altijd geleerd dat je in andermans huis nooit en te nimmer moet klagen zelfs als er een reden voor is,maar aangezien op MacFreak wij altijd graag elkaar aanhoren als er iets niet zint,lijkt mij dit wel toepasselijk. Het valt mij op dat bepaalde gebruikers op dit forum heel veel vragen hebben(vaak nieuwelingen) over van alles en nog wat. Helemaal niet erg want daar is dit forum in eerste instantie voor bedoelt,alleen komen er steeds meer vragen over zaken die je met een invulling via Google al kunt vinden. Een beetje zelfontplooiing/onderzoek mag ook wel eigenlijk. Ook laat de dankbaarheid m.b.t het beantwoorden van de vele vragen vaak te wensen over. Nou is dat een keer niet erg want we beantwoorden niet de vragen om een bedankje te krijgen maar om iemand een helpende hand toe te steken. De laatste drie weken is mij opgevallen dat wanneer bepaalde vragen worden beantwoord een simpel " bedankje" achterwege blijft of men reageert dan helemaal niet meer en daarbij degene die het antwoord aanreikte in het ongewisse latent of soms krijg je een verwijt dat je antwoord niet goed is en zij een beter antwoord hadden verwacht. Ik vind dat langzamerhand vervelend en zelfs ondankbaar en over wie het gaat kan een 'leek' al via de search engine gemakkelijk vinden want zo vergaat op den duur het plezier om mensen met raad en daad bij te staan wel heel erg snel. Dus verzoek een beetje rekening te houden met je vragen en het bedanken van diegenen die bijgedragen hebben tot de oplossing. |
|
|
|
|
Max Gaav
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1265 | Lid sinds: 13-03-2003 | Geplaatst om: 11:43 - 21-08-2010
Wat mij betreft een algemeen maatschappelijk probleem. Hier bij MF krijg je dat dus uiteraard ook te zien.
|
Sow a thought, reap an action ; Sow an act, reap a habit Sow a habit, reap a character ; Sow a character, reap a destiny
|
|
|
|
SPQR
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 169 | Lid sinds: 25-01-2007 | Geplaatst om: 11:51 - 21-08-2010
Het punt dat de TS maakt, kan ik wel onderschrijven - maar ook de analyse dat het een algemeen maatschappelijk gegeven is. Misschien speelt er ook iets anders mee: namelijk hoe zie je het forum. Ik hoor wel bij de mensen die graag bij het lezen denken aan de persoon achter de tekst, maar dat is niet vanzelfsprekend. Als je het ziet als een vraagbaak of een bron van informatie, dan spreekt het voor zich dat daar geen dankjewel op volgt. Dat zou iemand in dat geval juist zien als 'forum-vervuiling'. Ik denk dat de twee visies misschien het duidelijkst worden in een algemene ervaring: als je een antwoord krijgt op een e-mail aan een vriend, dan stuur je meestal een bedankje terug. Als je van de gemeente of de overheid een antwoord krijgt, dan doe je dat niet. De bedoeling van MacFreak lijkt me overigens de vriendelijke community-variant te zijn.
|
|
|
|
|
Daderu
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 76 | Lid sinds: 10-08-2010 | Geplaatst om: 12:04 - 21-08-2010
Ik als newbie op het forum waag me misschien op een gedurft pad, maar volg het volg al wat langer en kan het punt van de starter niet negeren. Zoals andere al schreven: dit is ook wel een maatschappelijk probleem. Overigens kan ik het niet laten om even een goed voorbeeld aan te halen: http://www.macfreak.nl/forums/topic/23/57/snapshot-van-ipad/0/ Deze topicstarter is maar wat blij en dankbaar voor de hulp. Kon het niet laten dit toch even te noemen. Wat me trouwens ook opviel de laatste tijd zijn newbies die niet binnen twee minuten reactie hebben en dan gelijk vier of vijf posts doen a la "Niemand die het weet?" Naja, problem will solve itself I guess!
|
Niet gehinderd door enige kennis... iPhone 4, iPad 2, MacBook Pro 13", Magic Mouse, Airport Extreme
|
|
|
|
Tracky
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 27-08-2007 | Geplaatst om: 12:08 - 21-08-2010
Het is natuurlijk wel waar wat je schrijft, maar onvermijdelijk. Zoveel mensen met verschillende visies en karakters. Meestal valt het toch wel mee, als je eens kijkt naar de maatschappij in het algemeen. Toch bedankt voor je opmerking (Bewerkt door Tracky om 12:18, 21-08-2010)
|
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 12:54 - 21-08-2010
| Geen dank ik heb geprobeerd het zo zorgvuldig mogelijk te weergeven.
|
|
|
|
|
Henk Vos
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 19-09-2009 | Geplaatst om: 13:03 - 21-08-2010
| Goed stuk, we houden de deur niet meer voor elkaar open.....
|
Met vriendelijke groet Henk vos
|
|
|
|
Photocell
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 762 | Lid sinds: 04-12-2007 | Geplaatst om: 18:40 - 21-08-2010
Voorbeeld doet volgen, zowel in het goede als het kwade. Ik ben dankbaar dat ik lid mag zijn van MacFreak.
|
iMac 27" i7 & iMac 24" Core2Duo 2,4 GHz Time Capsule 500 GB, Drobo 7 TB, iPad 32GB 3G
|
|
|
|
MacEvdZ
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 456 | Lid sinds: 20-06-2008 | Geplaatst om: 19:14 - 21-08-2010
Helaas Markof is dit een trend aan het worden. Kijk om je heen en zie dat men alleen kijk wat levert het mij op.... Wat me opvalt is dat het nog dagelijks ergers wordt. Misschien betekend het ook dat ik Gewoon een ouwe l.... Aan het worden ben. Valse hoop maar ik hoop dat je oproep gehoor vindt. Ben het eens met je verhaal plus alle reacties. Laten zei dit zich kunnen vinden in je oproep zich keurig gedragen. Soms keert de wal het schip.
|
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5478 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 21:46 - 21-08-2010
TS heeft een goed punt! Bij een eerste keer kan het gebeuren dat men om de bekende weg vraagt, maar als het aanhoudt, dan geef ik alleen maar antwoorden middels "Let Me Google That For You": http://www.lmgtfy.com/. En dan maar hopen dat de hint begrepen wordt... |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
|
|