Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Feedback op de MacFreak Website
         Dankbaarheid & zelfontplooiing op MacFreak

Welkom bij Feedback op de MacFreak Website 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 8 ]    Volgende »

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 22:43 - 21-08-2010
Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren op een vraag welke je niet aanstaat.

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 22:57 - 21-08-2010
Wat betreft het zelf Googelen: natuurlijk is er heel veel via zoekmachines (ook die van MacFreak) te vinden, maar het zijn juist die mensen die niet goed om kunnen gaan met zoekopdrachten en resultaten filteren en nalezen, die met dit soort fora goed geholpen zijn.

Ik verwijs mijn cursisten ook altijd graag naar MacFreak voor "snelle antwoorden", omdat ik echt niet mijn 06-nummer aan ze toevertrouw voor een 24/7 helpdesk. Dus ik zeg dan: "je voelt je misschien een idioot, als je zelfs om 3 uur 's nachts een vraag op dat forum stelt, maar er is dan vast wel een andere idioot die om kwart over drie 's nachts een antwoord voor je in petto heeft - daargelaten of het antwoord correct is". En zo is het nu eenmaal; het is ondankbaar gekkenwerk, maar de meesten kunnen het niet laten.

Natuurlijk is een dankbetuiging heel attent en zeker niet verboden, maar als je het dáárvoor doet, dan zul je hier na een tijdje inderdaad gefrustreerd raken. Het heet hier niet voor niets MacFreak - ergo: de drijfveer moet in je eigen freak-gehalte en zendingsdrang zitten. En als je er een tijdje genoeg van hebt (ook omdat je er "niks" voor terug krijgt), nou dan laat die forums gerust even voor wat ze zijn. Als je bloed dan weer eens gaat kriebelen en je vingers weer gaan jeuken, dan weet je het: je bent een MacFreak - niks mis mee.

Deze discussie passeert overigens ongeveer 1x per 2 jaar...

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5480 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 01:21 - 22-08-2010

Citaat: jack brent om 22:43, 21-08-2010
Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren op een vraag welke je niet aanstaat.

Dat doe ik inderdaad meestal.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

JPZ
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 2963 | Lid sinds: 10-06-2001 | Geplaatst om: 09:15 - 22-08-2010

Citaat: jack brent om 22:43, 21-08-2010

Goed voorbeeld van topic starters punt.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!

Jeo
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 95 | Lid sinds: 06-08-2010 | Geplaatst om: 09:30 - 22-08-2010
In het verleden heb ik me wel eens aangemeld op Amerikaanse fora, voornamelijk betreffende Linux. Daar heb je expliciete regels die aangeven hoe je een vraag moet stellen en dat je de personen moet bedanken voor hun antwoorden. Ook een oplost probleem dient te worden afgesloten met [SOLVED] en eindigend met een bedankje voor de mensen die je hebben geholpen.

Een verplicht bedankje is dan niet direct iets waar je op zit te wachten, maar het wijst de mensen op het feit dat er een beleefdheidsfactor is waaraan geconformeerd dient te worden.

En met beleefdheid is niets mis!

Bedankt.

Alles voor Grafici: http://www.grafistore.nl

demeeuw
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 557 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 10:16 - 22-08-2010
duidelijke regels, niks mis mee toch??

Er is zeker zoiets als basaal fatsoen....

Gegroet, DeMeeuw
5 generaties macs/ iPhone 3G/ iPad wifi/ IPhone 4

macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 929 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 11:31 - 22-08-2010
Ik denk dat als je een vraag stelt en daar antwoorden op krijgt je gerust even een bedankje kunt geven aan diegene(n) die je vraag beantwoorden. Inderdaad een kwestie van fatsoen. Je hebt er zelf ook baat bij want bij verdere vragen blijven de mensen reacties en antwoorden geven. Neem je alles als vanzelfsprekend dan houdt het krijgen van antwoorden vanzelf op en snij je jezelf daarmee dus in de vingers...

Zoals al gezegd is het een maatschappelijk probleem en wordt dat mede weerspiegelt in een forum als deze. Persoonlijk vind ik dat hier best een "opvoedkundige" taak ligt en dat lieden die niet het fatsoen hebben om even een bedankje te plaatsen er best op gewezen mogen worden. Let wel; mensen nemen wel de moeite om antwoord te geven op een voor jou prangende vraag.

iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.

SteefJoops
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 1342 | Lid sinds: 26-12-2005 | Geplaatst om: 11:35 - 22-08-2010
Eens.

Ik ga even aan de admin vragen om 'bedankt!' bij alle MacFreak leden onderaan in de sig. te zetten.

---
Don't panic
Volg MacFreak.nl via de RSS-feed en via http://twitter.com/macfreaknl

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 11:44 - 22-08-2010
Serieus ? Dus dan staat er altijd "Bedankt", ook als je niks te danken hebt ? Of ben ik weer te naïef en snap ik deze grap niet ? Maak dan liever een knop in het rijtje Meld Citeer Profiel etc. met opschrift "Bedank" of die roemruchte "Like" button (incl. score) naast een reactie.

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 929 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 11:46 - 22-08-2010
Nee, mensen moeten daar zelf uit fatsoen mee komen natuurlijk, anders slaat het nog nergens op.
Dus met het standaard ergens onderaan laten staan sla je de plank volledig mis.

iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 8 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media