|
|
|
|
jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 17:10 - 25-08-2010
| Oeoeoe. Hahahaha. Bedankt Rien! |
|
|
|
|
odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2070 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 17:23 - 25-08-2010
Nou ben ik toch benieuwd hoeveeeeel dieper dat "menselijk" altruisme dan in jou ogen gaat. Maar goed, dit wordt wel een hele filosofische/biologische discussie die beter op een andere plek gevoerd kan worden. De drang tot eindeloos discussieren lijkt me daarentegen een heeeeel erg menselijk trekje. Fijne avond nog! |
|
|
|
|
mayo
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 877 | Lid sinds: 07-06-2007 | Geplaatst om: 22:41 - 25-08-2010
@Rien @jack, jammer dat realisme als negatief wordt ervaren. |
I love not men the less, but Nature more. (lord Byron)
|
|
|
|
Rien Doorn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 361 | Lid sinds: 02-05-2002 | Geplaatst om: 22:47 - 25-08-2010
Ach weet je, dat jammer vinden kan weer worden uitgelegd als negatief. Uiteindelijk maakt het allemaal geen zak uit. Er is geen goed of kwaad, goed of fout, links of rechts, gelijk of ongelijk etc. Het is allemaal een kwestie van verschil in opvatting en vooral een verschil in omstandigheden. Wat ik vandaag als goed ervaar kan ik morgen wel als heel erg fout ervaren als de omstandigheden anders zijn. Wanneer ik wil gaan slapen doe ik het licht uit want dat vind ik goed. Mij n vrouw, die nog wat wil lezen vindt dat fout. Had ze maar een iPad moeten kopen denk ik dan Is er wel een realiteit? Of zoals Freek de Jonge eens zei toen hij nog leuk was (daar gaan we weer, wat is leuk): "Was ik maar een tuinman zei het stekelvarken. Dan stopte ik een steel in mij reet en ging wat harken". |
Non, je ne regrette Rien
|
|
|
|
Robert
Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20029 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 01:29 - 26-08-2010
 |
Citaat: Rien Doorn om 22:47, 25-08-2010 Had ze maar een iPad moeten kopen denk ik dan |
 |
| Kijk, daar ben ik het nou mee eens..! |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7072 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 09:19 - 26-08-2010
Overigens -en om ook een duit in dit zakje te gooien: wat hier 'egoïsme' dan wel 'altruïsme' is m.i iets anders:de zucht naar erkenning. Een theorie, waar ik me helemaal in kan vinden, is dat de grootste drijfveer in het menselijk handelen is het zoeken naar erkenning. Erkenning van je ouders (ook als je 30 bent of zo), erkenning van je partner, erkenning van je kinderen, je collega's, je baas (de salarisadministratie!), je vrienden, je sportmaatjes, de kassière, etc. Noem maar op. Dus bijvoorbeeld ook erkenning van andere MacFreak leden, hier op dit forum. Die zucht naar erkenning geeft zeker geen egoïstisch handelen (want het is geen beredeneerd 'beter van worden'), noch is het puur altruïsme. Denk er maar eens over na; ik denk dat inderdaad erg veel van de achtergrond van ons handelen kan verklaren. |
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 09:36 - 26-08-2010
Terugkomend op sommige reacties die bij mij de indruk wekten dat ik er niet goed aan had gedaan ( Jack Brent: ...de TS ten spijt...) hierover een melding te maken het volgende: Ik heb gepoogd duidelijk te maken dat ik ook niet zit te wachten om voor elke vraag die gesteld wordt een bedankje te krijgen want dan mis je toch de kern van mijn openingspost. Mij gaat het erom dat er gebruikers zijn die op dit forum een houding hebben dat het vanzelfsprekend is dat men al hun vragen onbeperkt( en het liefst ook snel!) beantwoord en op maat gesneden ( Google gebruiken?ben je gek,jij beantwoordt maar mijn vraag) en daarna doodleuk niks meer van zich laten horen, laat staan dat er ooit eens een bedankje komt. Weinig interactie dus. Voor de rest vind ik het wel grappig hoe tig pagina's verder mijn openingspost wordt gebruikt om andere menselijke aspecten op het filosofische/biologische gebied nader te belichten. Het wachten is nu nog wanneer we de politieke kant opgaan |
|
|
|
|
Rien Doorn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 361 | Lid sinds: 02-05-2002 | Geplaatst om: 09:42 - 26-08-2010
Maslow: http://www.google.com/search?q=maslow's%20hierarchy%20of%20needs&ie=utf-8&oe=utf-8 On topic, TS vind dat mensen die op dit forum geholpen worden best wel wat vaker dankjewel mogen zeggen. Ik denk dat niemand er bewust voor kiest om dat NIET te doen, men doet het niet omdat het niet in ze opkomt. Daarvan kun je vinden wat je wilt en je kunt ermee omgaan zoals je wilt. De makkelijke weg id=s om het gewoon te accepteren en de onmogelijke weg is om te proberen dat gedrag te veranderen. En laten we eerlijk zijn, dat gedrag willen veranderen wil iemand alleen maar omdat dat een goed gevoel geeft en zo is wat mij betreft het kringetje weer rond. @markof, ja, menselijk gedrag is nu eenmaal intrinsiek en alles kan met alles in verband worden gebracht. Vandaar dat Geert Wilders zulke extremen opwekt, je bent heel erg voor hem of heel erg tegen hem. Heb je nu je zin? (Bewerkt door Rien Doorn om 9:44, 26-08-2010) |
Non, je ne regrette Rien
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5725 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:34 - 26-08-2010
@Rien Doorn: Bespeur ik hier (de moderne variant van) Godwin's law? |
Temperaturen onder nul? Ik kijk alweer uit naar de lente!
|
|
|
|
Rien Doorn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 361 | Lid sinds: 02-05-2002 | Geplaatst om: 10:50 - 26-08-2010
Ha ha, ja, daar lijkt het wel op. Markof zag dat zelf ook al aankomen denk ik dus ik dacht hem een plezier te doen door het niet langer uit te stellen. Ik zie overigens wel degelijk iets in Godwin's beweringen. Een vluchtige blik in de historie van dit forum levert al heel snel bewijs op. Overigens, allemaal heel erg bedankt nog. |
Non, je ne regrette Rien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|