Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Feedback op de MacFreak Website
         Nog maar een keer: verkeerd geplaatste topics

Welkom bij Feedback op de MacFreak Website 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Leja50
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 68 | Lid sinds: 19-07-2008 | Geplaatst om: 15:56 - 28-02-2011
Ik snap wel hoe het komt dat mensen een vraag in een verkeerd forum plaatsen. Heb dat zelf ook wel eens gedaan. Mea culpa.....

Ik lees regelmatig de voorpagina van de site. Gewoon omdat ik wat meer wil leren over de ins- en outs van de Mac (en ik leer ontzettend veel van jullie!). Ik kies dan dus niet expliciet voor een forum. Op de voorpagina staan die ook helemaal niet vermeld. Pas toen ik zelf een keer een vraag stelde (en supersnel en vriendelijk werd geholpen, waarvoor dank), werd ik er op gewezen dat het in het verkeerde forum stond en ontdekte ik het bestaan van fora.

Het is heel gemakkelijk om vanuit een bestaand topic een nieuw onderwerp te starten. Ik denk dat veel nieuwelingen dat doen, net als ik toen ik nog niet beter wist.

Zoeken doe ik ook nooit in een forum. Ik geef gewoon zoek-termen op in het zoekveld. En zie wel wat er voorbij komt.

Uh, zijn fora niet nog een restant van archiefladen? Oude ordeningssystemen dus. Digitaal hoef je je daar toch helemaal niet meer om te bekommeren? Alles op een hoop en googlen maar.

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 18:42 - 28-02-2011
Ik zie ook wel nadelen/valkuilen, maar het uitpluizen van dit soort categorieën en het vervolgens bedenken van slimme fuikvraagstellingen is toevallig een belangrijk deel van mijn dagelijkse werk. Ik zou dus best kunnen helpen bij het opstellen van het functioneel ontwerp.

@Leja50:
Je hebt een punt, maar wat jij voorstelt is denk ik de dood voor de interactie. Leuk voor de mensen met vragen, maar lastig voor de mensen die antwoorden willen geven (en uiteindelijk dus helemaal niet zo leuk voor de mensen met vragen)   . Ik ga nu vaak gericht naar een rubriek, omdat ik weet dat daar draadjes staan waar ik als eens in gereageerd heb, of nieuwe onderwerpen waaraan ik waarschijnlijk een zinnige bijdrage kan leveren.

My band online:
http://settuno.com/

Navigator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 317 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 22:18 - 02-03-2011
Met alle respect, maar wat ik (steeds meer) tegen kom is dat er direct gezegd wordt; dat had je ook op google kunnen zoeken.........

Ja, natuurlijk; alles kan je op google zoeken en google verwijst je dan weer naar fora als deze.

OF er wordt gezegd; dat is al eens gevraagd.......had maar de zoekfunctie gebruikt.
Ja, ALLES is al eens gevraagd en dus kunnen fora op slot!

Wat ik bedoel; die interactie bloed vanzelf dood vrees ik; er komen steeds meer azijnpissers die klikken op een vraag op een forum, alleen om geïrriteerd te melden dat de vraag al eens gesteld is!

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:47 - 02-03-2011
Heel veel feiten kunnen prima op Google gezocht worden, voor ervaringen vind ik een serieus forum als MacFreak weer veel geschikter. Dus als het daarver gaat, dan schroom ik niet om hier een vraag te stellen, ook al is die al eerder eens gesteld. Maar omdat de tijd voortschrijdt, de wereld verandert, en de beleving ook, zal een discussie over product X versie Y nu een andere zijn dan een jaar geleden, over product X versie Y-1.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

zen
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 955 | Lid sinds: 21-06-2002 | Geplaatst om: 08:53 - 03-03-2011
Ik sluit me voor een groot gedeelte aan bij Leja. Als je een nieuwe rubriek wilt starten gaat dat het makkelijkst vanuit een ander draadje, daar straat namelijk een knop [start onderwerp ].
Dan zit je natuurlijk in zes van de tien gevallen in het verkeerde forum, ook omdat je, als je niet zo heel goed oplet, het niet heel duidelijk is dat je draadje automatisch in het forum wordt gestart van waaruit je begonnen bent.

Ben ik nog duidelijk   

"Wat nu bewezen is was eens slechts verbeelding." William Blake

Leja50
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 68 | Lid sinds: 19-07-2008 | Geplaatst om: 09:06 - 03-03-2011
@zen: Voor mij wel. Maar ja, ik deed het ook zo toen ik nog niet beter wist.

Is het niet mogelijk om 'slimme forummappen' te maken? Je laat iedereen aanvinken in welk forum het thuis hoort (1 of max. 2). Het onderwerp komt dan terecht in de 'slimme forummap'. En leden van de special forces ofwel de moderators kunnen er dan nog vinkjes bijzetten of afhalen als blijkt dat het onderwerp breder is en ook bij een ander forum kan of als het toch ergens anders moet. Onderwerpen horen nou eenmaal vaak in meerdere fora thuis.

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 14:30 - 05-03-2011
Naast dat er al een hoop gezegd is vind ik wel dat we natuurlijk niet op elke slak zout moeten leggen inzake wat er allemaal nog niet goed is aan dit forum. MacFreak heeft vind ik een vrij goed geordend forum met voor iedereen wat en soms moet je zaken gewoon laten zoals ze zijn want let wel: Wij betalen niks op financieel gebied voor dit forum en site dan alleen onze aanwezigheid en alleen de eigenaar die betaalt alle kosten elke maand waar wij dan gratis gebruik van mogen maken.   

Wat wil ik nu zeggen: Meer dankbaarheid kan soms meer zoden aan de dijk zetten dan om de zoveel tijd weer iets te zoeken wat nog beter kan.   

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 15:26 - 05-03-2011
Als je middels een stukje automatisering kunt voorkomen dat je met de hand achteraf draadjes naar de juiste plek moet verplaatsen, levert dat wellicht meer op dan het kost. Dankbaarheid is er zeker van mijn kant, daarom probeer ik juist mee te denken.

My band online:

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 13:59 - 03-06-2011
Prima Jules,maar er is ook zoiets als zelf ontplooiing van gebruikers.      Bedoel het is altijd makkelijk om iets 'maar'te vragen en verder totaal geen moeite te doen om zelf eerst e.e.a te onderzoeken alvorens je een vraag stelt of iets wilt posten. Ik vind dan ook dat dit pure luiheid is van gebruikers die,als ik moderator was,op een bepaalt moment gestrafd zouden worden middels het verwijdering van de opgestarte topic.

Sommige mensen vertikken het gewoon hoeveel aanwijzingen of huisregels je ook voor hun neus houdt,deze op te volgen of op zijn minst even goed door te nemen.En daar past maar 1 reactie op.   

(Bewerkt door markof om 13:59, 6-06-2011)

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 14:14 - 03-06-2011
Dat zou ook mijn initiële reactie zijn, maar ik begrijp inmiddels dat mensen vaak via de nieuwsberichten op het forum komen en zich daardoor niet altijd bewust zijn van de (verder best goed doordachte) structuur. Een beetje alsof je midden in een doolhof wordt neergezet dus. Mais bon  

My band online:

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media