|
|
JGO
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 245 | Lid sinds: 20-06-2010 | Geplaatst om: 23:26 - 18-09-2011
Beste Moderators, Eenmaal op de hoofdpagina FORUM en vandaar verder naar forumonderdelen en posts ontbreekt de mogelijkheid om van hun respectievelijke pagina's terug te gaan naar de hoofdpagina (Home) vaak wil ik daar wel weer eens even spieken of er nieuwe posts zijn maar dat gaat niet; er ontbreekt een knopje HOME. Nu lukt dat wel via de bladwijzerbalk van FireFox (in mijn geval) door op de bookmark van MacFreak te klikken maar dan ben ik helemaal van de vorige pagina's van MF weg; rechts-klikken voor een URL in een nieuw venster lukt niet. Jan O |
Luchtgekoelde Quadra 650, Doordrammende 8600, Zoevende G3 en somtijds brommende MacMini.
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:30 - 18-09-2011
| Het knopje 'Voorpagina' rechtsboven is niet toevallig wat je bedoelt..? |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Liam
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 886 | Lid sinds: 06-03-2004 | Geplaatst om: 23:54 - 18-09-2011
Eigenlijk vindt ik het geen probleem om via een shortcut in de knoppenbalk terug te gaan naar de voorpagina. bij mij is in Safari cmd 4 de toegang tot de voorpagina van MacFreak, gewoon omdat ik die op de vierde plek in de balk heb gezet. Als ik naar de geschiedenis kijk staan al mijn escapades er ook altijd nog, ook als ik herhaaldelijk heen en weer ga. Maar misschien mag ik je de Magic Mouse en Lion aanraden; een veegbeweging naar rechts en je bent bij de vorige pagina, en dat vele pagina's achtereen. edit: mislukte weergave van appeltje 4 (Bewerkt door Liam om 23:58, 18-09-2011) |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 00:13 - 19-09-2011
@ Liam: grappig, hier ook MF op -4 in Safari. On-topic: ik begrijp ik het goed dat om een knopje naar de forumindex gaat, en niet naar de voorpagina? |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
JGO
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 245 | Lid sinds: 20-06-2010 | Geplaatst om: 02:51 - 19-09-2011
@Robert, neen precies andersom. Op de pagina waar je nu bent, dus waar je dit leest, ontbreekt een knop home (voorpagina) net als op de pagina waar alle forums onder elkaar staan opgesomd. Maar nu begrijp ik echt niet hoe het spookt, want jij hebt dus ergens op MF wél een knopje 'voorpagina' rechtsboven? Die is op MacFreak bij mij nergens te vinden. De enige knoppen die ik zie op alle MF-pagina's behalve op de hoofdpagina Forum en de pagina's van de verschillende fora's en hun postings, zijn: Uitloggen Berichten Voorkeuren Home Nieuws Forum Reviews iPad Keynotes Poll Dealers Over ons en op alle forumpagina's: Uitloggen Persoonlijke berichten Nieuwe forumberichten Markeer alles als gelezen Nieuws site Wachtwoord Profiel Aanwezig Help/FAQ Kalender Ledenlijst Zoeken Op deze pagina's geen knop Home (voorpagina) Tenminste bij mij. Jan O |
Luchtgekoelde Quadra 650, Doordrammende 8600, Zoevende G3 en somtijds brommende MacMini.
|
|
|
|
JGO
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 245 | Lid sinds: 20-06-2010 | Geplaatst om: 03:13 - 19-09-2011
@Robert, nu breekt mijn klomp, gekker moet het niet worden: De knop 'nieuws site' rechtsboven klikt mij door naar de voorpagina. Is die knop bij jou wellicht genaamd: 'Voorpagina'? aannemend dat jij werkt met een beheerdersaccount op MacFreak en ik in de versie: gebruikersaccount, en tussen beide accounts er verschillen in de knopbenaming zijn? Jan O |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 05:21 - 19-09-2011
Ik heb een gewone gebruikersaccount. En ik zie bovenaan deze pagina de volgende knoppen: Uitloggen Persoonlijke berichten Nieuwe onderwerpen Markeer alles als gelezen Voorpagina Als ik op de knop "Voorpagina" klik, kom ik op... de voorpagina. |
"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."
|
|
|
|
muntmacman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 575 | Lid sinds: 11-05-2004 | Geplaatst om: 07:24 - 19-09-2011
| Tja, bij mij staat daar toch ook echt 'Nieuws site' (hoort eigenlijk nog aan elkaar ook) en geen voorpagina. Ik mistte een dergelijk knopje ook altijd al. |
|
|
|
|
twinklewitch
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 31 | Lid sinds: 16-09-2006 | Geplaatst om: 07:50 - 19-09-2011
Kijk even in je profiel naar welke layout je geselecteerd hebt. Daar zijn de benamingen per layout namelijk anders. |
|
|
|
|
kebdarge
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2492 | Lid sinds: 05-02-2001 | Geplaatst om: 11:51 - 19-09-2011
het is gebruikelijk en 'good-practice' om linksboven op je site een logo of naam van je site te zetten waarmee je naar de index pagina van je site gaat. Ik mis die ook wel in het design van Macfreak. Het is uiteraard niet het einde van de wereld (er zijn tal van oplossingen voor) maar vanuit gebruiks-vriendelijkheid-design gezien zou zo'n knop daar moeten staan. |
"Given a choice between dancing pigs and security, users will pick dancing pigs every time."
|
|
|
|
|
|