|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 16:40 - 02-08-2002
Okay, ik ben de afgelopen dagen weer flink bezig geweest. Versie 2.9.5 zit er aan te komen. Belangrijkste features zijn het kunnen wijzigen van alle datafiles vanuit het Admin Center en een compleet nieuwe Messenger (voor persoonlijke berichten). Dit gaat er een worden waar je o.a. een adresboek in kunt aanmaken, berichten kunt sturen aan meerdere leden (bevat Spam filter), een preview optie, de mogelijkheid om de berichten die je verstuurt wel/niet in de OutBox te plaatsen, het wissen van oude berichten tegelijk in de In- en Outbox, en als laatste het automatisch uitlezen van je login-cookie waardoor je niet iedere keer dat je de Messenger start hoeft in te loggen. Het gaat meer een soort web-mail worden! Wachtwoorden worden bij de nieuwste versie ook encrypted opgeslagen. Ik ben ook bezig met security features in deze versie. Kortom, flink wat nieuwe features. Nog wensen, ventileer ze hier maar weer en ik ga d'r mee aan de slag (indien mogelijk natuurlijk).
|
|
|
|
|
cassiope
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1431 | Lid sinds: 17-03-2002 | Geplaatst om: 16:47 - 02-08-2002
klinkt redelijk vooruitstrevend en wild Leon maar good luck het klinkt goed!
|
"The changes we wish to see need to come from within us" M. Gandhi “Freedom is not worth having if it doesn't include the freedom to make mistakes” M. Ghandi
|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 17:10 - 02-08-2002
Ik ben er al een tijdje mee bezig maar nu is het zeg maar Beta... B van Bruikbaar Een klein nadeel overigens, de oude berichten in jullie persoonlijke berichtenbox kunnen niet bewaard blijven. Dit komt omdat het bestandsformaat anders gaat worden.
|
|
|
|
|
cassiope
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1431 | Lid sinds: 17-03-2002 | Geplaatst om: 17:13 - 02-08-2002
mwa wat ga je met het bestandsformaat doen dan? Moet niet moeilijk een conversieslag te laten verlopen in de nacht Lijkt mij een van de eenvoudigste zaken zelfs
|
"The changes we wish to see need to come from within us" M. Gandhi “Freedom is not worth having if it doesn't include the freedom to make mistakes” M. Ghandi
|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 19:53 - 02-08-2002
| Dat ruimt gelijk ook weer even op. Er zijn mensen, waaronder jij, die hun in- en outbox nooit legen. Die van jou is bijvoorbeeld al meer dan 100K. Dat kan alles bij elkaar flink oplopen, dus gelijk even grote schoonmaak...
|
|
|
|
|
cassiope
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1431 | Lid sinds: 17-03-2002 | Geplaatst om: 20:17 - 02-08-2002
afgezien van de bestanden, 100K is weinig Wat ga je dan fysiek doen met het bestansformaat?
|
|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 20:30 - 02-08-2002
100K * 700 kan behoorlijk out de klauwen lopen, zeker als iedereen braaf alles laat staan, voelt u... Het is niet zo dat ik maar onbeperkt bestanden kan parkeren op die server... ruimte kost geld.. En bestanden ga ik encrypted opslaan en er komen velden bij. Encryptie om te voorkomen dat bij een geslaagde hack poging niets gelezen kan worden van persoonlijke berichten... Dit gaat straks ook gebeuren met de user account files. Die moet ik natuurlijk wel converteren.
|
|
|
|
|
cassiope
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1431 | Lid sinds: 17-03-2002 | Geplaatst om: 20:41 - 02-08-2002
aardige move, welke encryptie ga je gebruiken? overigens ware het makkelijk als je in de persooblijke berichten ook een select meerdere kunt doen om te verwijderen beide mogelijkheden ontbreken (Bewerkt door cassiope om 20:43 op 2-08-2002)
|
|
|
|
|
Leon
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 26-01-2010 | Geplaatst om: 20:47 - 02-08-2002
Redelijk eenvoudige encryptie, B-Crypt (een C-Crypt variant) 16bit. Is niet al te zwaar voor de server maar moeilijk genoeg voor de gemiddelde 'occasional' hacker... Het zijn geen staatsgeheimen die hier opstaan dus... Enne, het selecteren van de te wissen berichten zit er nu in en werkt... dat komt dus goed
|
|
|
|
|
cassiope
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1431 | Lid sinds: 17-03-2002 | Geplaatst om: 20:49 - 02-08-2002
Leon, dan ben ik misschien blind, maar WAAR dan?
|
|
|
|
|
|
|