|
|
MacRonald
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2350 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 12:44 - 07-09-2006
Er is hier een Pentium4 om zeep gegaan die een grootformaat Roland printer aanstuurde. Hierop draaide het programma Roland VersaWorks (alleen voor Windows). De leverancier wil ons graag een nieuwe windoos PC verkopen, maar ik zou hiervoor liever een Mac zien. Is die Mini daar geschikt voor met bijv. 2Gb RAM? En wil ik dan Parallels draaien of echt W2K booten? En wordt USB volledig ondersteund als ik Win draai? De enige functie die het apparaat heeft is (grote) bestanden rippen. |
Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken
|
|
|
|
david de smedt
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 535 | Lid sinds: 08-08-2004 | Geplaatst om: 13:27 - 07-09-2006
| Zou naar mijn bescheiden mening moeten werken. Als je de drivers hebt van de breedformaat printer voor windows, dan moeten die ook werken op een mac-mini met XP erop. |
-Macbook- "If you haven't found it yet, keep looking, don't settle!""Stay hungry, stay foolish!"
|
|
|
|
hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8010 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 13:50 - 07-09-2006
Naar mijn onbescheiden mening is dit zeer riskant. Kan een mini wel W2K draaien? Of draait die RIP onder iets anders dan W2K? Dat kun je wel logisch vinden, maar dat is het in dit soort gevallen lang niet altijd. Met alleen een werkende driver ben je er niet. |
Don't Panic!
|
|
|
|
MacFanGuy
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4829 | Lid sinds: 27-07-2001 | Geplaatst om: 13:53 - 07-09-2006
1) Ik zou het native doen, dus niet via Parallels. Zo haal je tenminste de volledige kracht uit de core-duo processor. Parallels spreekt maar één van de twee cores aan. Met RIPpen wil je natuurlijk zo veel mogelijk power. 2) Dan zit je dus met het probleem dat Bootcamp geen W2K ondersteund, alleen XPSP2...
|
Beginnersles in de rust van je eigen huis? voor €20,-
|
|
|
|
mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 14:12 - 07-09-2006
Een Mac mini kopen enkel voor het doel van het draaien van een Windows programma vind ik eerlijk gezegd onzin. Als je een Mac versie van die driver hebt: tuurlijk, moet je vooral doen. Maar dit lijkt mij een beetje gedoe. Bovendien zijn er voor zulk dom rekenwerk wél goedkopere pc's te krijgen. De meerwaarde van de Mac mini (mooie software erbij zoals iLife, klein op je bureau, etc.) heb je toch niet nodig bij zo'n rekenbakkie. En als je een pc koopt krijg je Windows voor een prikkie erbij terwijl je voor de Mac mini de volle mep zou moeten betalen voor de Windows die je erop zet. Ik ben echt een Macfreak maar in dit geval zou ik toch zeggen: koop een goedkope pc om dat werk te doen! |
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl
|
|
|
|
MacWim
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1381 | Lid sinds: 18-02-2005 | Geplaatst om: 14:37 - 07-09-2006
De allerbeste optie lijkt me deze: Jij probeert het eerst met een MacMini. Extra software erij, flink uitproberen, enzovoorts. Dan heb je toch maar mooi zo'n prachtige mini die het werk doet. En werkt het niet, dan ruil je bij mij de boel om en krijg je van mij een pc die het klusje klaart. Jij blij, ik blij. |
MacMini c2d 2,26GHz, 4GB; MacMini c2d 2GHz, 2GB; Macbook c2d 2GHz, 2GB; iMac 7.1 2GHz 2GB; iPod touch 2e G; iPod nano; Te koop: MacMini G4 1,42 GHz, 1 GB; peren en bananen
|
|
|
|
MacRonald
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2350 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 15:35 - 07-09-2006
@mvdg Ik snap je, maar de leverancier geeft alleen garanties op het functioneren van het RIPprogramma bij voorkeur 2Gb en alleen op een dikke prestatiePC (voor zover je een PC dat kunt noemen natuurlijk). Een goedkope PC zal het dus zowiezo niet worden. En qua prijs kom je dan toch veel hoger uit dan die Mac Mini. Het RIPprogramma draait overigens op W2K én XP, maar als bootcamp geen W2K ondersteund dan zal er ook nog een licentietje XP moeten komen. |
Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken
|
|
|
|
mvdg
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 7357 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 15:41 - 07-09-2006
Als de leverancier alleen garanties geeft bij gebruik van een dikke prestatie PC, geven ze dan wel garanties bij gebruik van een Mac die door middel van bèta software (Boot Camp) de programmatuur draait?? Lijkt me toch ook onwaarschijnlijk. Een "dikke pc" hoeft natuurlijk alleen hard te kunnen rekenen en een redelijke harddisk te hebben, hij hoeft geen "leuke dingen" te hebben zoals een goede videokaart etc. Je kunt volgens mij veel componenten weglaten die normaal een pc duur maken. Lijkt me dat je met een AMD processor en 2 GB geheugen toch nog steeds aardig krachtig kan rekenen voor een lage prijs. |
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : www.mitchdesign.nl
|
|
|
|
nicobos
Niet Aanwezig
Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 54 | Lid sinds: 11-11-2005 | Geplaatst om: 17:03 - 07-09-2006
| Ik vind een Mac Mini gewoon ongeschikt voor dergelijk werk. Het is en blijft een instapper. Als Mac liefhebber ben ik van mening: niet zeuren, gewoon een Windows machine neerzetten. |
|
|
|
|
backspinner
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 748 | Lid sinds: 06-09-2002 | Geplaatst om: 20:46 - 07-09-2006
| Het is om een oude machine te vervangen toch? Hoe oud, wat waren de specs? Je hoeft vast geen betere machine te hebben dan je had. Ik denk dat het best wel eens zou kunnen werken op een Mac mini. |
<uw wens is mijn gedachte>
|
|
|
|
|
|