|
|
|
|
Emerik
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2267 | Lid sinds: 19-11-2004 | Geplaatst om: 20:17 - 10-09-2006
Een mini mag zeker dag en nacht aan staan, er zijn er heel wat die een mini als server gebruiken! |
Helpt u de wereld al redden? AppleNieuws.nl
|
|
|
|
Thomas
Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 2994 | Lid sinds: 29-12-2000 | Geplaatst om: 20:28 - 10-09-2006
Ik zou willen aanraden eens naar de servers van Dell te kijken, je kan daar al een dual Xeon rekenbeest krijgen voor zo'n 450 euro, beetje RAM erbij en je kan rippen als een beest. Wij hebben daar in ieder geval hele goede ervaringen mee. Thomas |
Mijn andere hobbies Fietsen en Fotograferen, en natuurlijk mijn blog
|
|
|
|
Nelis00
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1090 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 11:44 - 11-08-2010
Het is al een oud topic, maar ben benieuwd hoe het uiteindelijk is bevallen om gesimuleerd met Paralells of Bootcamp Roland Versaworks te draaien. Heb hier momenteel nog een 'werkloze' iMac 24" staan die mooi onze oude Windows2000 computer zou kunnen vervangen gaat alles hopelijk weer een stukje sneller. |
|
|
|
|
MacRonald
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2350 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 13:04 - 11-08-2010
Inmiddels heb ik veel getest om te bekijken hoe de meest optimale snelheid te behalen valt. En het draait nu als een speer onder Parallels op precies zo'n iMac 24" die jij over hebt. Met een Mac Mini kom je tegenwoordig een heel eind, maar de iMac (2.8GHz) ript gewoon sneller. Snelheid Parallels is super en is ook stabieler met netwerkhandelingen. Snelheid VMWare viel me tegen, en pakketten zoals Virtualbox of Crossover hadden teveel kleine bugjes waardoor het in een produktieomgeving geen goede keuze was. Nadeel van een PC (o.a.) is dat het op termijn steeds trager wordt, nu onder Parallels pakken we gewoon de originele (goed draaiende) image terug, en draaien maar weer. Weliswaar onder W7, maar goed. |
Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken
|
|
|
|
Tracky
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 27-08-2007 | Geplaatst om: 13:14 - 11-08-2010
Je kan het, als je twee handen hebt echt wel zelf bouwen. een PC kast, toetsenbord, muis, dvdschrijver/player, monitor heb je al. Koop een goed moederbord (ingebouwde videokaart) met flink wat geheugen en een bij de tijdse processor, in een half uurtje ben je weer aan het werk. Ik deed het jaren zo. Lekker goedkoop, dan kom je nog niet in de buurt van een Apple mini prijs. (Bewerkt door Tracky om 13:15, 11-08-2010) |
|
|
|
|
MacRonald
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2350 | Lid sinds: 08-03-2005 | Geplaatst om: 13:34 - 11-08-2010
@Tracky En dat is precies wat niet werkt In een grafische produktieomgeving is het vaak een Mac festijn, maar gebonden aan sommige machines staan er soms wat PC's tussen die eigenlijk niks meer doen dan die machine aansturen. Ook al gebeurt er verder niks met die PC; er moet een virusscanner op, er is meer onderhoud omdat het ineens niet meer werkt, en het wordt alsmaar trager. Machines stoppen is geen optie, daarom moet er binnen enkele minuten een oplossing zijn, zoals bijvoorbeeld een image terugzetten. En Parallels leent zich daar uitermate goed voor. Die paar honderd euro meer is geen bezwaar als je daarvoor een hogere snelheid en doorloopgarantie hebt. |
Drukwerk in 24 uur geleverd - PrintShopper.nl - Roll up banner - Geboortekaartjes maken
|
|
|
|
Tracky
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 27-08-2007 | Geplaatst om: 13:45 - 11-08-2010
Ja, ik geef toe, als je voor zekerheid en stabiliteit gaat, is OS X niet te kloppen. Maar als die Apple mini dan Windows moet draaien, heb je meteen je zelfde problemen terug hoor. Ook virusscanner, vertragen na verloop van tijd en het eventueel buggy pc-programma. |
|
|
|
|
macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 928 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 14:01 - 11-08-2010
 |
Citaat: MacRonald om 13:34, 11-08-2010 @Tracky ...Ook al gebeurt er verder niks met die PC; er moet een virusscanner op... |
 |
| Als een PC alleen maar een printer o.i.d. aanstuurt en voor de rest niets waarom moet er dan in godsnaam een virusscanner op geinstalleerd staan??? Installeer een Windows versie en sloop alles eruit wat je niet gebruikt, scheelt ook al weer heel wat resources. |
iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.
|
|
|
|
Nelis00
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1090 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 15:16 - 11-08-2010
Die iMac hebben we momenteel toch over en gebeurt niks mee. Verkopen is geen optie omdat er dan volgende week vast een andere iMac overlijd en we hals over kop iets anders moeten aanschaffen En die Windows 2000 machine is inmiddels 5 jaar oud en Versaworks is ook steeds zwaarder geworden dus loopt allemaal niet meer zo lekker. Leek me een mooie gecombineerde oplossing. Als signbedrijf zijnde proberen wij (eigenwijs als we al jaren zijn) alle PC's buiten te houden, maar dat was 5 jaar geleden niet mogelijk met de komst van een Roland printer. Een ongebruikte licentie Paralells hebben we al. Om meteen maar een beetje up tot date te zijn, is Windows 7 inmiddels prima voor een productieomgeving? Iemand een idee hoe voor een nette prijs aan een Windows 7 licentie kan komen? En welke versie moet ik daar van hebben? |
|
|
|
|
Drukkert
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 13-04-2010 | Geplaatst om: 18:01 - 12-08-2010
|
|
|