Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Mac Mini als RIP?

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 ]   

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1090 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 11:20 - 19-08-2010
Nou, alles gaat eigenlijk best voorspoedig... .   

Parallels geupgrade naar versie 5.
Bij de lokale PC boer een Windows 7 versie op de kop getikt...

Serienummer intikken, DVD selecteren en na een paar keer OK klikken en een kwartiertje wachtten had ik dus gewoon een Windows 7 installatie op mijn iMac staan. Echt te simpel voor woorden.

Via MyRoland account een standalone versie van Versaworks 4.00 geinstalleerd, instellingen goed gezet en kleurprofielen op mijn oude machine gebackupped en naar Windows 7 ingeladen en klaar was ik.

iMac uit en ding naar de andere bureau verhuizen naast mijn Roland printer en toen ging het mis...
Mijn netwerkkaart herkent mijn printer niet, ik heb het IP adres, maar als ik 'verify' doe ziet hij hem niet. Ook PRINTSERVER-NetTool kan geen printer vinden. Ik ben al een beetje door de netwerkinstellingen in Windowns 7 aan het spitten geweest, maar ben een beetje bang dat ik de boel om zeep ga helpen.

Voor de goede orde, mijn printer is direct met een crosskabel verbonden met mijn iMac en op een SP540v zit geen USB aansluiting.

Wie kan mij het laatste duwtje in de goede richting geven? Want ik wil die Windowsbak dumpen...
En spontaan krijg ik een flashbak naar het officiële 'Macfreak Windows PC slingeren'...    

(Bewerkt door Nelis00 om 11:21, 19-08-2010)

Drukkert
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 13-04-2010 | Geplaatst om: 14:41 - 19-08-2010
Klinkt als een netwerkprobleem. probeer eens;

- het ip adres van de Roland printer op die iMac in Safari te typen, zie je de Roland pagina?
Zo ja dan is het een Windows instelling (is meestal eigenlijk)

Of:

- een andere kabel / cross en niet

Roll Up Banner -  flyers drukken - posters drukken - visitekaartjes drukken - cd hoesje

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1090 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 15:16 - 19-08-2010

Zowel met een cross- als met gewone netwerk kabel zie ik niks verschijnen in Safari via OSX.
Ook Internet Explorer in Windows laat niks zien.

En ja de printer staat wel aan...    

Windows Diagnostics geeft aan dat alles op de computer goed ingesteld is, maar dat 192.168.0.230 niet reageert.

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1090 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 15:26 - 19-08-2010
Oei..
http://download.rolanddg.jp/en/os_win7_color.html

Moet nu weg, maar beloofd volgens mij niet veel goeds voor onze oude SP-540V...
Moet de driver dus handmatig toevoeger, maar de onderstaande tabel lijkt erop te wijzen dat het in zijn geheel niet mogelijk is...

Even afwachtten dus...

(Bewerkt door Nelis00 om 20:03, 19-08-2010)

Drukkert
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 13-04-2010 | Geplaatst om: 16:10 - 19-08-2010
Als ook je Mac zelf die printer niet ziet verschijnen dan kan W7 dit ook niet oppakken. Eerst moet je zorgen dat het netwerk in orde is. Staat alles in dezelfde IP range?

Roll Up Banner -  flyers drukken - posters drukken - visitekaartjes drukken - cd hoesje

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media