Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Kan ik een ander besturings systeem op mijn iPad zetten?

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Hylomantis
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 05-12-2017 | Geplaatst om: 13:55 - 05-12-2017
Hallo,

Een tijdje terug ben ik aan een iPad 2 gekomen die iemand heeft weggedaan. De persoon had hem in een recycle afval bak gegooit en ik zag het toevallig liggen en heb het eruit gevist. Hij ziet er nog hardstikke goed eruit en werkt ook nog. Ik heb met behulp van het dr.fone programma op mijn laptop de iPad hersteld. Maar bij het activeren vraag hij om met de Apple ID in te loggen die altijd al voor deze ipad was gebruikt. Nou dat is dus niet mogelijk en zover ik kon zien op het internet is dat niet te omzeilen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een Android besturins systeem erop te zetten en toch de iPad te kunnen gebruiken. Weet iemand een goede tutrorial ergens die mij er bij kan helpen?

Ook vroeg ik mij af dat wanneer een ander besturings systeem op zit, of de iPad nog te vinden is door de vorige gebruiker. Nou lijkt het mij sterk dat die gebruiker dat zal doen sinds hij/zij de iPad heeft weg gegooit.

puk
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 85 | Lid sinds: 08-10-2017 | Geplaatst om: 16:29 - 05-12-2017
De vorige eigenaar heeft zijn iPad niet netjes opgeruimd/afgemeld. Hoe je dat kunt doen wordt hier uitgelegd: Wat u moet doen voordat u uw iPhone, iPad of iPod touch verkoopt of weggeeft.

Meer info over het Activeringsslot van ‘Zoek mijn iPhone‘.

En Android op een iPad zetten, nee, dat zal niet lukken. Daar wordt ook niemand blij van.   

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4564 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 17:46 - 05-12-2017
Als dit zou lukken zonder dat je de eigenaar kent dan zou iedereen met een gestolen iPhone of iPad zomaar een ander besturingssysteem er op kunnen zetten óf alle data van de vorige eigenaar kunnen verwijderen. Dat lijkt me niet de bedoeling uiteraard.

wivy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 965 | Lid sinds: 03-11-2007 | Geplaatst om: 18:11 - 05-12-2017
Sorry, een goed werkende ipad die er goed uit ziet 'gevonden' ... en een nieuw lid van het forum met dergelijke vraag      

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb

MacThijss
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 78 | Lid sinds: 18-01-2006 | Geplaatst om: 19:12 - 05-12-2017
@Redactie; lijkt mij de moeite waard om de credentials van gebruiker Hylomantis door te geven aan de politie. Kan hij uitleggen waar hij deze iPad heeft 'gevonden'.

Hylomantis
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 05-12-2017 | Geplaatst om: 20:08 - 05-12-2017

Citaat: MacThijss om 19:12, 5-12-2017
@Redactie; lijkt mij de moeite waard om de credentials van gebruiker Hylomantis door te geven aan de politie. Kan hij uitleggen waar hij deze iPad heeft 'gevonden'.

Ik vindt het best wel onbeleefd dat jij mij bij wijze van spreken mij van diefstal beschuldigt. Als jij bij een beetje een bekende/grote bouwmarkt of een grote elektronica winkel naar binnen stapt, de Albert Heijn of Jumbo & zelfs enige kinderboerderijen heb ik op de website gelezen, daar zal je een bak zien waar mensen elektronisch afval in weg gooien. Dat wordt beheerd door WeCycle. ik was pas bij een bouwmarkt en zag daar de iPad in liggen. Dus misschien kan je beter eerst vragen aan iemand hoe en wat precies, voordat je iemand ernstig gaat beschuldigen en problemen probeert te veroorzaken.

Oh ja, en als ik wou had ik natuurlijk met een heel ander verhaal kunnen komen. En dan had ik nooit deze beschuldigingen gekregen. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen dat niet aan wanneer iemand eerlijk is. Maar misschien valt de spreekwoord "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" hierop toe te passen.

En voor de andere reacties, bedankt. Ik dacht al dat het niet mogelijk zou zijn. Maar wie weet. En sorry voor het ongemak, niemand zat hierop te wachten. Maar kon dit gewoonweg niet accepteren.

(Bewerkt door Hylomantis om 20:18, 5-12-2017)

cyrano
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 872 | Lid sinds: 31-08-2005 | Geplaatst om: 20:55 - 05-12-2017
Gaat dat hier zo?

Schuldig tot bewijs van onschuld geleverd is?

Mooie mentaliteit. Waar zijn de hooivorken en het touw? Dan kunnen we 'm meteen lynchen.

Voor de minder begaafden onder ons: NIET letterlijk, maar ironisch bedoeld. Als je niet weet wat "ironisch" precies betekent, zoek het even op.

Nota voor de nitpickers: ja, 't zou ook sarcastisch kunnen zijn   

slechtkwast
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 604 | Lid sinds: 25-12-2006 | Geplaatst om: 21:27 - 05-12-2017
Opgezocht; http://www.encyclo.nl/begrip/ironisch en wat nu?

(Bewerkt door slechtkwast om 21:28, 5-12-2017)

GeorgeM
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1899 | Lid sinds: 09-07-2014 | Geplaatst om: 01:56 - 06-12-2017
Het zou mooi zijn als je de originele eigenaar zou kunnen vinden, zodat die zijn of haar account van de iPad af zou kunnen halen.

Ik zou alleen niet weten hoe.   

hvlint
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 397 | Lid sinds: 26-06-2003 | Geplaatst om: 08:41 - 06-12-2017
Wat een vreemd verhaal Wecycle gaat niet over openbare prullenbakken waar iPads in gegooid worden
https://www.wecycle.nl
Wecycle gaat er over dat electronica milieu vriendelijk en veilig verwerkt wordt.
dus ook via Wecycle een iPad uit een prullenbak vissen gaat ernstig in tegen de gedachte hierachter.

klinkt als slordig

"Computers are like airconditioners, they stop working properly when you open Windows"

Spring naar onderwerp
« Ouder
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media